Kalkıp onu da sarsmak, "Ağla kızım, içinden geldiği gibi ağla, tutma kendini, hadi kızım sen de bağır, sen de rahatla" demek istiyorum ama yapamıyorum. Kime gidip sarıldım ki bugüne kadar?
Ey nefsim! Kalbim gibi ağla ve bağır ve de ki:
"Fâniyim, fâni olanı istemem.
Âcizim, âciz olanı istemem.
Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayr istemem.
İsterim fakat bir yâr-ı bâki isterim.
Zerreyim fakat bir şems-i sermed isterim.
Sözler
"Kaçma benden," dedi yumuşak bir sesle. "Söyle bana istediğini. Kızgınsan bağır, üzgünsen hayıflan bana, vurmak istersen ona da tamam ama kaçma kendinden."