Adım Zebercet. Değişmez tek bir kesinlik vardı benim için: ölüm! Ne ölüyüm ne sağım. Gelişimle aydınlanmadı dünya, gidişimle kopmadı tufan. Artık özgürüm
Yusuf Atılgan/ Anayurt Oteli
Spoiler içermektedir:
Kitapta işlenen temel konulardan biri olan 'bastırılmış cinsellikle', kitabın müstehcen içerik nedeniyle 100 temel eser arasından çıkartılmış olması durumu sebep-sonuç ilişkisi bakımından çok anlamlı..
Yusuf Atılgan bu kitabı için 'çok tehlikeli şeyler yazıyorum, göreceksiniz' demesine rağmen kendisini
"İntihar, insanın kendi varoluşu üzerine söyleyebildiği son sözüdür." K. Marx
Yusuf Atılgan okurken zorlanırım, Aylak Adam gibi bu eseri de beni çok zorladı ancak değinilen konular ve bireyin topluma karşı yaşadığı uyumsuzluk, ana karakterin derin yalnızlığı beni kitaba devam etmeye ikna etti. Yusuf Atılgan, eseri bilinç akışı
Vahiy 21:19-20'de şöyle yazılıdır:
"Kent surlarının temelleri her tür değerli taşla bezenmişti. Birinci temel taşı yeşim, ikincisi laciverttaşı, üçüncüsü akik, dördüncüsü zümrüt, beşincisi damarlı akik, altıncısı kırmızı akik, yedincisi sarı yakut, sekizincisi beril, dokuzuncusu topaz, onuncusu sarıca zümrüt, on birincisi gökyakut, on
Yüreği çarpmaya başladı; dilinin ucundaydı: 'Gidip bir çay içelim istersen.' 'Bu gece konuğum ol benim.' 'Yarın gece...' Söylenecek, yapılacak ne çok şey vardı. Birini seçmek gerekti. Oğlanın yüzüne baktı; ondan bekledi. Kirpikleri uzun, burnunun ucu az kalkık, dudakları ayrıktı. Bir erkekle otele gelenler gibi değildi; yakınlığı, sokulganlığı kuşkusuzdu, içtendi. 'İyi geceler' dedi; karşıya koştu. Kaldırıma çıkınca baktı: oğlan duruyordu; güldü. Zebercet elini salladı; dönüp yürüdü. "Altı adım sonra bakarım; gene oradaysa çağırırım. Bir... beş, altı... yedi, sekiz, dokuz, on." Durup baktı: oğlan yoktu.
ÇAĞDAŞ EDEBİYATTA BİR ANTİ KAHRAMAN: ADEM YOKSUN.
POLAT ONAT TUTUNAMAYANLAR VE BEYAZ GECELER iLE BİRLİKTE BENZER İRTİFALARA SAHİP MUHTEŞEM BİR ESERLE 2013 DAMGASINI VURACAK BELLİ Kİ.
Hüseyin Peker'e, Orhan Pamuk'un YENİ HAYAT ve diğer Bazı romanlarının zayıf eserler olduğunu Orhan Pamuk'un dünya edebiyatına SELİM IŞIK,
Spoiler içermektedir:
Kitapta işlenen temel konulardan biri olan 'bastırılmış cinsellikle', kitabın müstehcen içerik nedeniyle 100 temel eser arasından çıkartılmış olması durumu sebep-sonuç ilişkisi bakımından çok anlamlı..
Yusuf Atılgan bu kitabı için 'çok tehlikeli şeyler yazıyorum, göreceksiniz' demesine rağmen kendisini
Yusuf Atılgan'dan okuduğum 2. kitap Anayurt Oteli oldu. Bu kitabın ana ve karakteristik kahramanı olan Zebercet cidden çok garip bir insan. Yusuf Atılgan'ı cidden tebrik etmek istiyorum. Resmen Zebercet karakteri yaşayan bir canlıymışçasına ve de kendisiyle yüz yüze konuşmuşum gibi kendisinden nefret ettirdi. Karakteri ciddiye alıp
Benim adım Zebercet;
Gözlerini kapı girişlerine asmış bir otel odasında kalmakla mükellefim...
Yaşamak birkaç numara büyük bana!!!
Yusuf Atılgan - Anayurt Oteli
Yusuf Atılgan 'ın yazarlık şaheseri olan bu ikinci kitabında; okurken çok derin anlamlar ve izler hissetmiştim. Zira hikayesi basit usulden ele alınacak bir kurgu değildir. Baş karakterimizi ele alırsak; Zebercet karakteri tam olarak hikayenin geçtiği 1963 senesinde; toplumun bir erkeğe biçtiği rolü fazlasıyla iyi oynayan bir karakter. Dış dünya ile
Benim adım Zebercet. Ze ber cet. İsmi kulağa aşina gelmeyebilir ama karakteriyle hemen hemen her zaman etrafımızda görebileceğimiz sorunlu insan tiplerinden biri. Hangi Zebercetlere denk gelmedik ki? Ana sayfa haberlerinde, Anadolu’nun ücra köy yaşantılarında, adını duymadığımız bucaklarda, mahallelerde, Müge Anlı’da... Arkadaşımız, eşimiz,