Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ölüm
Rüyaların işlevlerinden biri hayatta yaklaşan bir aşamaya veya eşiğe hazırlıktır. Ölüm, bilinçdışının bizi hazırlamak istediği böyle bir eşiktir. Ölümlü olduğumuzu kabul etmemiz, sonumuza dair bilgilenmemiz bilinçdışımız için çok önemlidir. Çünkü biz ölümde olgunlaşırız. Ego bilinci 'doğru' bir tutum içindeyse kişi ölümde ruh-tözünün yani Benliğin doğumunu yaşama şansına sahip olur. Benlik için önemli olan 'büyük iş’ yani içsel bütünlüğün tamamlanmasıdır. Bu, bir görevi veya hayatının görevini tamamladığını hisseden insanların neden ölümden korkmadıklarını da açıklayabilir. (Marie-Louise von Franz’ın On Dreams and Death: A Jungian Interpretation adlı kitabına E. Kennedy-Xipolitas’ın önsözünden, Chicago, Open Court, 1998, s.vii) (çevirenin dipnotundan bir kesit)
Sayfa 83
Günümüz insanını ne bilgisizlik ne doğa ne de hastalık öldürecektir. Şimdiki muazzam ve silahlı uygarlığı yok etmekle tehdit eden tehlike yine insanın kendisidir. "O her zamankinden iyi yaşayabilir, ama nasıl yaşaması gerektiğini her zamankinden daha mı az bilmektedir?" İnsan kim olduğunu bilmeden başka bir şeyden nasıl söz edebilir?17
Sayfa 28 - Fecr Yayınları: 811 / 1. Baskı: Mart 2024
Reklam
SAİD NURSİ'NİN MEHDİLİK İDDİASI
Nur Risaleleri'nde Hristiyan ve Müslümanların ittifakına (!) Said Nursî tarafından Mehdî (a.s.) de iştirak ettirilmiş ve bu ittifakın programı olan Risale-i Nur'u Mehdî'nin neşir ve tatbik edeceği de iddia edilmiştir: "...sonra gelecek o mübarek zat (Mehdi), Risale-i Nur'u bir programı olarak neşr ve tatbik
Sayfa 442Kitabı okudu
Hayatın Anlamı
3.Kısım Anlam Tutulması Anton Çehov'un Tri Sestry oyunundan şu kısa diyaloğu dü- şünelim: MASHA: Bir anlam yok mu? TOOZENBACH: Anlam mı? (...) Şuraya bak; kar yağıyor. Bunun anlamı ne? Kar bir ifade ya da sembol değildir. Anlatabildiğimiz kada- nyla gök kubbenin kederlenmesinin bir alegorisi değildir. Philip Larkin'in baharı
Hayatın Anlamı
2.kısım Anlam sorunu Hayatın anlamı nedir?" sorusu neredeyse her sözcüğü so- runsal olan ender sorulardan biridir. Bu, son sözcük için de ge- çerlidir, çünkü dünya genelinde dini inancı olan sayısız insan için hayatın anlamı bir "ne?" değil, "kim?" sorusudur. Kendini işine adamış bir Nazi, Adolf Hitler'in
İnsanın kendine uyanması ve mutlu yaşaması için ruhunu yükseltmesi gerekir. Ruhunu yükseltmek, Hıristiyanlıktan Hinduizm'e, Museviliklten Taoizm'e, İslam'dan Buduizm'e dek dünyanın tüm manevi geleneklerinin bizi davet ettiği bir benlik çalışmasının meyvesidir. Seküler inançlar da aynı çağrıda bulunur. Antik Çağ'dan beri bilgeliğe ve iyi yaşama giden yolu arayan filozofların da tüm amacı budur. İnsanın benliği üzerinde yürüttüğü bu çalışma, düşüncelerini ve niyetlerini netleştirerek, korkularından kurtularak, dürtülerini kontrol altına alarak, içindeki şefkat ve sevgi duygusunu, kendine, diğerlerine ve yaşama dair sevgisini geliştirerek vicdanını yükseltmeyi amaçlar. Bu benlik çalışması büyük bir titizlik isteyen, zorlu bir iştir. Neden mi? Çünkü kendimizi korkularımıza teslim etmemiz kendimize güven kazanmamızdan daima daha kolaydır. Çünkü başkalarının bize olan bakışlarına tabi olmamız, onlardan kurtulmamızdan daima daha kolaydır. Çünkü yargılamak anlamaktan daima daha kolaydır. Çünkü temel dürtülerimizin peşinden gitmemiz onlardan bağımsız hareket edebilmemizden daima daha kolaydır. Çünkü aşağı çekilmemize izin vermemiz, vicdanımızı yükseltmemizden daima daha kolaydır.
Reklam
223 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
HACC İslam'ın Devrimci İbadeti
Hacc tecrübesi bana neler öğretti. Kişi hacca giderken kendi kendine "hacc ne demektir diye sormalı ve haccın Allah'a doğru yükselmesi olduğunu bilmelidir." Hacc ibadeti pek çok şeylerin aynı anda gösterisidir. Gösteride Allah, sahnenin yöneticisidir. Adem, İbrahim, Hacer ve şeytan başlıca karakterleridir. Sahneler Mescid'ûl
Hac
HacAli Şeriati · Fecr Yayınevi · 20111,360 okunma
Bu dava; zamanın, mekânın ve makamın ötesindeki bir anlayışla, hırsını sevdasına, nefsini kalbine, öfkesini aşkına feda edenlerin davasıdır. Bu dava; çağlara meydan okuyarak büyük bir medeniyet tasavvuruyla varlık şuurunu, saadet asrının nuruyla aydınlatan erlerin, pirlerin, münevverlerin ve onlara gönül verenlerin davasıdır. Bu dava; varisi
Bu dava; zamanın, mekânın ve makamın ötesindeki bir anlayışla, hırsını sevdasına, nefsini kalbine, öfkesini aşkına feda edenlerin davasıdır. Bu dava; çağlara meydan okuyarak büyük bir medeniyet tasavvuruyla varlık şuurunu, saadet asrının nuruyla aydınlatan erlerin, pirlerin, münevverlerin ve onlara gönül verenlerin davasıdır. Bu dava; varisi
Çağ, Yok Oluş, Benlik, İslam, Roşa
_TARİH ÖNCESİ DEVİRLER_ _İnsanoğlunun ortaya çıkışıyla başlayıp, yazının icadına kadar geçen dönemdir. Taş ve Maden Devri olarak ikiye ayrılır. _1-Taş devri_ _a)- Eski Taş – Paleolitik devir: (M.Ö.2,5 milyon - M.Ö. 12.000) (avcı ve toplayıcı). Karain, Beldibi ve Belbaşı. Paleolitik Döneme ait ilk izlere İspanya’daki Altamira, Fransa’da Laskö
Reklam
·
Puan vermedi
İnsanca, Pek İnsanca
İnsanca, Pek İnsanca
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche, insan doğasının olumsuz ve zayıf yönlerine işaret ederken, insanın acımasız, kibirli ve hırslı taraflarından bahseder. Ona göre, insanın hayvani ve vahşi taraflarına vurgu yaparak, instinktlerin ve duygusal impulsların etkisi altında kaldığını ifade eder. Nietzsche'e göre, insanın doğası, dürtüler ve
İnsanca, Pek İnsanca
İnsanca, Pek İnsancaFriedrich Nietzsche · Olympia Yayınları · 20172,853 okunma
Kernberg'e göre (1975, 1984) göre narsisist kişilik aslında savunmacı bir örgütlenmedir. Narsisistler kendilerine ve başkalarına dair bütünlüklü nesne imgeleri geliştirmeyi başaramazlar. Başka bir deyişle tıpkı sınırda kişilik düzeyinde işlev gösteren diğer kişiliklerde olduğu gibi, bu kişilerin de nesne temsillerinin içeriği ya tamamen iyi ya da tamamen kötü olacak şekilde ikiye ayrılmıştır. Narsisistler ise kimlik dağılmasını ve sürekli değişen duygularını bir nebze telafi eden bir ruhsallık içi örgütlenme geliştirirler. Daha derli toplu bir benliğe sahip olabilmek amacıyla narsisistler ideal benliklerini, ideal nesnelerini ve benlik imgelerini bir potada eritirler.
Sayfa 446 - Narsisist KişilikKitabı okudu
123 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.