Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Birliğe ulaşmanın bir yolu da ister sanatçı ister sanatçı olsun yaratıcı faaliyette bulunmaktan geçer herhangi bir yaratıcı çalışma içinde bulunan kişi kendi dışındaki dünyayı temsil eden nesnesi ile kendini bütünleştirir ister masa yapan bir marangoz ya da Elmas işleyen bir kuyumcu olsun ister ürününü yetiştiren Çiftçi ya da resmini boyayan
Oidipus süreci üç şey yapar. Birincisi, annenin arzusu sorusunu bir yanıta bağlayarak anlam doğurur: baba ve fallus. İkincisi, yasaklanmış anne imgesini - ya da bunun parçalarını cinsel arzunun ufku haline getirerek libidoyu, yani cinsel bağlılık ve ilgilerimizin kuvvetini konumlandırır. Dolayısıyla burada libido bir yere yerleştirilir, arzularımızı bedenin dışında konumlandıran bir çıpa oluşur. Üçüncüsü, Öteki Öteki ile ilişkimizde kendimizi konumlandırmamızı, güvenli bir mesafe kazanmamızı ve anneyle bizden ibaret olmayan bir uzama geçmemizi sağlar.
E-Pub/KindleKitabı okudu
Reklam
Ödipal Sürecin Üç Evresi.
Ödipal süreçte üç evre vardır artık. Birincisinde, çocuk annenin kendisinden başka bir şeyle ilgilendiğini fark eder: annenin arzusu bebekten öteye yönelmiştir. Bunun için, annenin ortalıkta olmadığı zamanların kayda geçirilmesi gerekir; ki bu da çocuğun onu doyurmadığını, dolayısıyla annenin çocuktan 19 uzaklaşabildiğini gösterir. İkinci evrede çocuk bu "öteyi", baştan çıkarma ve prestij oyunlarıyla sınayıp keşfetmeyi deneyebilir. Bu noktada ufak bir aşık gibidir çocuk; anne için bir şey "olmayı" dener, onu tatmin etmeye, tamamlamaya çalışır. Ayna evresindeki o sahte tamlık imgesine dönük hareket gibi, bu yeni çabalar da aynı imgesel şablona uygun gider: çocuk, olmadığı bir imge haline gelmeyi hedefler. Üçüncü evrede, bu çabanın başarısızlığa mahkum olduğu gerçeğinin farkına varılır. Çocuk annenin ötesindeki o mıknatısın kendisi olamayacağını, ama bir şekilde babayla ilişkili olduğunu anlar.
E-Pub/KindleKitabı okudu
128 syf.
10/10 puan verdi
"Vecd içindeyim ve seçilmiş olmanın dehşeti içimde"¹
Osamu Dazai adıyla bilinen Japon yazar Şuuci Tsuşima (1909-1948) Tsugaru Yarımadası'nın bir kasabası olan Kanagi- Mura'da (Goşogavara) on iki çocuklu kalabalık bir ailede dünyaya gelir. Dazai'nin çok da uzun sürmeyen bulantı dolu yaşamının ilk yılları, hasta bir annenin eksikliği ve annenin yerini doldurmaya çalışan yakınlarının onu
İnsanlığımı Yitirirken
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202333,7bin okunma
Aynısının tıpkısı (Gebersin annem olacak mahluk, anne müsveddesi.Katil.)
•Annelere kurban ol sen, nice anneler var. Psikiyatride bir annenin bilinçdışı olarak öz çocuğuna karşı nefret hissi ve öldürme arzusu duyması halinde kullanılan Medeia kompleksinin analitik tetkikinde, çoğunlukla, hadisede kadının kocasına karşı duymakta olduğu düşmanca hislerin rol oynadığı ortaya çıkmaktadır. Dyspareunia-ağrılı c*insel birleşme durumu, gebe kalmaktan korkma, çocuğa meme vermekten nefret etme gibi klinik olayların derinliğinde Medeia kompleksine sıklıkla rastlanır. Güneş tanrısı Helios’un karısı olan Medeia, çocuklarını öldürüp parçalarını babalarının önüne fırlatacak kadar korkunç bir anne olarak karşımıza çıkar. Ancak, hadise üzerine düşünecek olursak, Medeia’nın kocası tarafından hor görülen, itilmiş ve yabancılık hisleri içinde çırpınan bir kadın olduğunu görürüz. İşte bu nedenle, kocasının birer simgesi olan çocuklarından nefret etmektedir. •Yok hayır, kocasının birer simgesi olan 'çocuklar'ından değil sadece benden nefret ediyor Diğerlerine böyle değil. Allah belanı versin amin
Pan Yayıncılık
86 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
Hasetin kökenine dair..
Bütün iyi işlerden ve erdemli davranışlardan nefret ediyordu Ünlü şairlerin de yazdığı gibi Uzanan eli ısırır ve yazılan her şeyin üzerine cüzzamlı ağzından iğrenç zehirler akıtır. *spenser Çok hasetli insanın tatmin edilmesi imkansızdır. Çünkü kendi içinden kaynaklanmaktadır haseti ve böylece her zaman yönelecek bir nesne bulur. Bebeğin sandığımızın aksine ilk nesnesi biberon, zıbın, emzik vs değildir. İlk nesne, irtibatta bulunduğu ilk şey Klein'e göre anne memesidir. Bebeğin her istediğinde anne memesine ulaşamaması memeye sahip olma arzusu doğurur, çektiği yoksunluk soncunda nefretini cimri gördüğü memeye yöneltir ve böylece haset başlar. Memeye ulaşamayan bebek anne memesine saldırganca davrandığında annenin sükunetle karşılaması iki tarafı da sakinleştirir ve bebek anneye minnettarlık duymaya başlar. Memedeyken yaşanan eksiksiz doyum ve memnunluk, bebeğin anneden eşsiz bir armağan aldığını, onu korumak istediğini gösterir. Şükranın (minnettarlığın) temeli de budur.
Haset ve Şükran
Haset ve ŞükranMelanie Klein · Metis Yayınları · 2016722 okunma
Reklam
Seks Bağımlılığının Nedenleri
"Sadece başka birinin idareyi ele almasını ve bana ne yapacağımı söylemesini istiyorum. Ama nazik bir tavırla." "Annenden beklediğin bu muydu?" "Evet." "Demek ki anne sevgisine umutsuzca ihtiyaç duyuyorsun." Bill'in hükmedilme arzusu mazoşist bir istek değildi; bir ebeveynin varlığını hissetmek istiyordu. Ama bu isteği pek gerçekçi değildi. Bill bir annenin temel niteliklerinin peşindeydi; her iki cinsiyetin de sahip olduğu ama çoğunlukla annelerle özdeşleştirdiğimiz kadınsı niteliklerin: ilgi, besleyip büyütme, ruhsal dayanıklılık barındıran güven. Bill emekli olmak için yeterli parayı kazanmış olsa da ilişkiler bakımından hiçbir şeye sahip olmayan, evsiz bir adamdı. İnsanın en temel varoluşsal ihtiyaçlarından birinin karşılanmamış olmasına üzülmüştüm. Bu kadınsı sunumlar olmaksızın hepimiz bu dünyada evsiz sayılırız.
Sayfa 273 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Psikiyatride bir annenin bilinçdışı olarak öz çocuğuna karşı nefret hissi ve öldürme arzusu duyması halinde kullanılan Medeia kompleksinin analitik tetkikinde, çoğunlukla, hadisede kadının kocasına karşı duymakta olduğu düşmanca hislerin rol oynadığı ortaya çıkmaktadır. Dyspareunia-ağrılı cinsel birleşme durumu, gebe kalmaktan korkma, çocuğa meme vermekten nefret etme gibi klinik olayların derinliğinde Medeia kompleksine sıklıkla rastlanır. Güneş tanrısı Helios’un karısı olan Medeia, çocuklarını öldürüp parçalarını babalarının önüne fırlatacak kadar korkunç bir anne olarak karşımıza çıkar. Ancak, hadise üzerine düşünecek olursak, Medeia’nın kocası tarafından hor görülen, itilmiş ve yabancılık hisleri içinde çırpınan bir kadın olduğunu görürüz. İşte bu nedenle, kocasının birer simgesi olan çocuklarından nefret etmektedir.
İçimdekileri yazmış sağ olsun
Ne zaman bir başkasına uzansam, kendim eksiliyorum. Yetişkinlikte arkadaşım olmadı, olmasını da istemiyorum. Benim ilgisiz bir annenin ve sonunda kendi hayatına son veren mutsuz bir babanın çocuğu olduğumu hatırlarsın. Açıkça söylemek gerekirse, bana verebilecek ilginç bir şeyi olan biriyle hiç karşılaşmadım. Ve bunun nedeni benim aramamış olmam değil. Ne zaman birisiyle arkadaş olmaya çalışsam, yalnızca perişan bedbahtılar, sınırlı zekaya sahip kişiler, kötü kalpler ve kötü eğilimler bulduğunu söyleyen Schopenhauer'la aynı deneyimi yaşadım. Yaşayan insanlardan söz ediyorum -geçmişin büyük düşünürlerinden değil.
Bir annenin arzusu olmasaydı beni saran kundağı çıkarır ve göklere dönerdim.
Sayfa 77 - Mona EdebiyatKitabı okudu
Reklam
208 syf.
9/10 puan verdi
·
4 günde okudu
Ali Şeriati, "Kendini Bilmek" kitabında der ki: Bir kimseyi kendine köle edebilmen için en önce onu aşağılaman gerekiyor. Öyle ki bu aşağılama ile o insanın kendisi bile değersiz bir soy, ırk veya aileden geldiğine inanır hale gelsin. İşte o zaman bütün aşkı, arzusu ve ricası ile sana kul olmaya ve senin efendiliğine sığınmaya kadar
Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca
Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal KarıncaYaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 201710,3bin okunma
219 öğeden 31 ile 45 arasındakiler gösteriliyor.