Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İyi şeyler hissettiğimizde tutumumuz da olumlu olur; kötü hisler söz konusu olduğundaysa tutumumuzun yelkenleri de suya iner. Şimdi, bu kurala uyma fikri kulağa hoş geliyor olabilir ve kestirme yollar söz konusu olduğunda gerçekten de öyledir -yani çoğu zaman. Yeni bir koltuk almak istediğinizi ve mobilyacıya gidip çeşitlere bakındığınızı düşünün. "Bunun hakkında neler hissediyorum?" kestirme yolunu kullanırsanız hissettiklerinizi ve duygularınızı hızlı bir şekilde gözden geçirebilirsiniz. Bir koltuğa oturduğunuzda kendinizi çok iyi hissettiğinizde de büyük olasılıkla o koltuğu satın alırsınız. Tek sorun bazen bu hislerin nereden geldiğini bilemememizdir. Kendinizi çok iyi hissetmenize yol açan gerçekten koltuk mudur, yoksa tamamen alakasız bir şey mi? Belki daha en baştan iyi bir ruh halindeydiniz, belki de mobilyacıya giderken radyoda çok sevdiğiniz bir şarkı çalmıştı. "Bunun hakkında neler hissediyorum?" kestirme yolu ile ilgili sorun, ruh halimizin nedenini bazen yanlış anlamamız, bir kaynaktan (sevdiğimiz şarkı) gelen duygularımızı yanlışlıkla başka bir kaynaktan (koltuk) gelen duygulara atfetmemizdir (yanlış yükleme için bkz. 5. Bölüm, Claypool, Hall, Mackie, & Garcia-Marques, 2008). Böyle olduğunda kötü kararlar verebiliriz. Yeni koltuk eve geldiğinde artık kendinizi o kadar da iyi hissetmenize yol açmadığını fark edebilirsiniz. Bu da reklamcıların ve satıcıların ürünlerini sunarken (örneğin, güzel bir müzik ya da hoş bir görüntü eşliğinde) iyi duygular yaratmaya ve böylece insanların bu duygulardan en azından bazılarını pazarlanan mala yüklemesini sağlamaya çalışmasını gayet iyi açıklıyor.
Sayfa 380Kitabı okudu
_Muhteşem bir şey, bir yerlerde keşfedilmeyi bekliyor. _Kozmos’un keşfi, kendi kendimizin keşif yolculuğudur. _Hayal gücü bizleri çoğu zaman bilinmedik diyarlara götürür ve o olmadan hiçbir yere ulaşamayız. Kuşku da bize, düş ürünüyle gerçek arasındaki farkı bulmamızı ve varsayımlarımızı sınamamızı sağlayan yolu açar. Bütün o buluşlarla keşifler,
Reklam
Logos
Herakleitos her şeyden önce bir Logos'a inanıyordu. Kitabının ilk tümcesi, bütün olup bitenlerin seyrini belirlediğini söylediği bu Logos'un doğru oldugunu ya da ger- çekten var olduğunu agırbaşlı bir tonda ortaya koyar. Gigon'un da ileri sürdüğü gibi Logos'tan aynı anlamda söz eden diger fragmanların da kitabın giriş bölümüne
Sayfa 426Kitabı okudu
@ (Süleyman Kaya (gaye) O Aslan Hocaya İhlâs Risalesi Süleyman Kaya Ağabey Isparta’dan Konya’ya on beş gün yürüyerek geliyor. İhlâs Risalesini tefsir sahibi Vehbi Hocaefendiye okutmak istiyor. Vehbi hocayı arıyor, soruyor; filan yerde olabilir diyorlar. Gidiyor, kapıyı çalıyor. “Vehbi Hocaefendiyi görmek istiyorum” diyor. “Gel kardeşim seni
Nesil Yayınları 1.baskı
Vartan İhmalyan’ın Yaşamı ve Parti Tarihi
Vartan İhmalyan’ın adına ilk kez yıllar önce internette kaynak tararken rastlamıştım. Hayatın onu bir oraya bir buraya savuruşunu görmüş; yaşamının ana hatlarını şaşkınlık ve kahkahayla arkadaşlarımla paylaşmıştım. Yıllar sonra İstanbul’da Yunan Konsolosluğu’nda kardeşi Jak İhmalyan’ın (1922-1978) resim sergisine gitmiştim. Sürgündeki kardeşlerin
Reklam
Tarih(çilik) ve Öykü(cülük): Nerede Nasıl Ayrılıyorlar?
İggers’ın (1997), üniversitelerde ders kitabı olarak okutulan tarihyazımı kitabı, öykü-tarih ve kurgu-gerçeklik ilişkileri üstüne tartışmak için, kaydadeğer başlangıç noktaları sunuyor. Bu bölümde, İggers’ın görüşlerini anarak, fakat ona tümüyle bağlı kalmadan, sözkonusu ilişkileri ele alıyoruz. İggers’ın görüşlerine geçmeden, Avrupa dillerinde
Eleştirel ve Alternatif Eğitim: Sınavlar, Çokkültürlülük ve Diğer Sorunlar
1. Giriş Türkiye’nin eğitim sisteminde, sorunlar açısından yok yok. Böyle olunca, toplumun tepkisizliğine şaşmamak gerekiyor. ‘Okulsuz toplum’ tartışmaları açısından bakarsak (bkz. Baker, 2006; İllich, 2006), kapitalist okullar, toplumsal benzeştirme (asimilasyon) rolünü başarıyla gerçekleştirmektedirler. Okullar, geçmişte, toplumsal mücadelenin
‘Açlık Oyunları’nın Politik Psikolojisi
‘Açlık Oyunları’ndaki (Hunger Games, 2012, 2013, 2014) devrim selamı (üç parmaklı selam), bugün Tayland’da askeri yönetimine karşı direnen gençlerin simgesi olmuş durumda. Kamusal alanda bu selamı vermek, gözaltı nedeni olabiliyor (Bangkok Post, 2014). Tayland’da ‘Açlık Oyunları’nın kimi gösterimleri siyasal nedenlerle iptal edilmiş durumda (the
24 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.