S.Kierkegaard'ın Gençlik yapıtı korku ve Titreme 'de
○İbrahim peygamber'in oğlunu Tanrı'ya Kurban etme girişimini betimleme yoluyla varoluşun kaçınılmaz sonucu olan inancın akıldışı, paradoksal, anlaşılmaz Yanını çok çarpıcı bir biçimde vermiştir. "Înanç akılla açıklanamaz. Înancın içinde Varoluşun gizeminin akıldışılığı vardır."
Anaksagoras'ın Nous'u
Nous'ta keyfilik, onun bir imtiyazıdır; bir kez, keyfi olarak başlayabilir, sonra her şey dıştan belirlenmiş iken o, sadece kendine bağlıdır. Onun ödevi yoktur, dolayısiyle de erişmek zorunda bulunduğu amacı yoktur; Nous, bu hareketle başladı, ve kendine bir gaye edindi ise, bu sadece . . . . . . - (verilecek cevap zordur, Herakleitos olsaydı
Sayfa 78 - Kabalcı YayıneviKitabı okudu
Reklam
ÇEVİRENİN ÖNSÖZÜ
Her davranışın bir nedeni olmalı. Bu kitabı neden dilimize çevirdim? Okuduğum kitaplar, konuştuğum kişiler, bizzat kendime ait fikrî ve duygusal alışkanlıklar, bana insanoğlunun büyük bir açmaz karşısında olduğunu düşündürüyor. Bir karamsarlık, bir hüzün; dünya mutlulukları karşısında zengin evine yanlışlıkla davet edilmiş fukara gibi bir acemilik, bir telâş…
Suat TAHSUĞ 16 Ekim 1974 BodrumKitabı okudu
çevirenin önsözü,
Amacınızın ne olduğunu bilmezseniz, başardığınızı nasıl anlayacaksınız?
İnkılap Kitabevi
çevirenin önsözü,
Bizim gerçekleştirmek istediklerimizi daha önce gerçekleştirenleri bulup onların iyi yönlerini örnek alırsak, taklit edersek, daha bilimsel bir ifadeyle tam olarak modellersek; onların başardıklarını biz de başarabiliriz.
İnkılap Kitabevi
çevirenin önsözü,
Başaramayacağınıza inanırsanız kendi kendinize başarısızlığı garantilemiş olursunuz. Belki şaşıracaksınız ama; insanın bilinçsiz zihni yani şuuraltı, bilinçli zihninden daha güçlüdür.
İnkılap Kitabevi
Reklam
51 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.