Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
ÇEVİRENİN ÖNSÖZÜ
Kimi felsefe çevrelerinde ise Oxford Sözlüğü tarafından 2016’nın sözcüğü seçilen “hakikat sonrası” (post-truth) dönemde yaşadığımız, politikanın, gücün, insana dair kültürel, sosyolojik özelliklerin ve hatta bilimin bile hakikatle ilişkisini kaybetmeye başladığı vurgulanıyor.
Sayfa 13
ÇEVİRENİN ÖNSÖZÜ
Russel’ın dediği gibi, otomobilimiz işlemediği zaman “Acaba nesi var?” diye orasına burasına bakıp düzeltmeye çalışırız da, insanlar “iyi işlemediği” zaman onları suçlamaktan gayri pek bir şey yapmayız.
Reklam
ÇEVİRENİN ÖNSÖZÜ
Leland E. Hinsie ,çağımızın ünlü psikologlarından Alfred Adler’in İnsan Tabiatını Tanıma adlı kitabına koyduğu önsözde “Kendini tanıma,mutluluğun ilk kanunudur”diye yazıyordu.
ÇEVİRENİN ÖNSÖZÜ
Alain,metafizik problemlerden çok psikolojik,sosyal,pedagojik,kısaca insanî problemler üzerinde durması,soyut problemlerden değil de somut örneklerden hareket etmiş olması bakımından Montaigne’in izinden gitmiş olan bir düşünürdür.
ÇEVİRENİN ÖNSÖZÜ
Sivil itaatsizlik veya başka bir deyişle direniş, bireyin uğradığı haksızlıklar karşısında kamuoyunun ve ilgili mercilerin dikkatini çekmek amacıyla şiddetsizlik üzerinde temellenen ve bir çeşit direniş hakkına işaret eden eylemler bütünü olarak tanımlanabilir.
Sayfa 51 - SayKitabı okudu
_Mustafa Kemal, bir Türk’tü; Türk olmaktan gurur duyuyor; “Türkiye Türklerindir” parolasıyla yaşıyordu. Ne Tanrı’dan, ne bir kişiden ne de kurumdan çekinmeyen, tam bir devrimciydi. Onun için resmi ya da kutsal olan hiçbir şey yoktu. Türkiye’yi Padişah’ın ehliyetsizliğinden ve despotizminden olduğu kadar, yabancıların pençelerinden kurtarmakla
Reklam
Kierkegaard için " Umutsuzluk Ölümcül hastaliktır."
○O halde umutsuzluk evrenseldir. Çünkü insan sonluktan sonsuzluğa geçişi Umutsuzluk yoluyla gerçekleştirir. Umutsuzluk kaçınılmazdir, insanın, karşıtların bir sentezi olmasının, daha doğrusu diyalektik bir varlık oluşunun bir gereğidir.Sonlu varlığı ile sonsuz varlığı arasına sıkışan insan kendi olma sürecini Umutsuzluk içinde yaşar.
O halde umutsuzluk evrenseldir./ M.mukadder Yakupoğlu
○İnsan sonlu varlığının içine kapanır ve Mutluluğu bu sonluluğun içinde ararsa Umutsuzluğa düşer, çünkü onu yaratan güçle olan bağlantısını kesmiştir. Kierkegaard kendi umutsuzluğunun ve diğer insanlarin umutsuzluğunun kaynağını, varlığın aşkın ( transandant) yaniyla olan ilişkisinin kesilmesinde görür; çünkü" insan sonsuzluk ile sonlunun, geçici ile kalıcının, özgürlük ile Zorunluluğun bir sentezidir.
S.Kierkegaard'ın Gençlik yapıtı korku ve Titreme 'de
○İbrahim peygamber'in oğlunu Tanrı'ya Kurban etme girişimini betimleme yoluyla varoluşun kaçınılmaz sonucu olan inancın akıldışı, paradoksal, anlaşılmaz Yanını çok çarpıcı bir biçimde vermiştir. "Înanç akılla açıklanamaz. Înancın içinde Varoluşun gizeminin akıldışılığı vardır."
Anaksagoras'ın Nous'u
Nous'ta keyfilik, onun bir imtiyazıdır; bir kez, keyfi olarak başlayabilir, sonra her şey dıştan belirlenmiş iken o, sadece kendine bağlıdır. Onun ödevi yoktur, dolayısiyle de erişmek zorunda bulunduğu amacı yoktur; Nous, bu hareketle başladı, ve kendine bir gaye edindi ise, bu sadece . . . . . . - (verilecek cevap zordur, Herakleitos olsaydı
Sayfa 78 - Kabalcı YayıneviKitabı okudu
59 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.