Eser inanılmaz incelikle yazılmış bir klasiktir, Bir siyah lale etrafında dönen çesitli olaylar aslinda muhtesem anlamlar içermektedir. Edebi bir eser olarak yorumlamak dogru degil fakat, cok büyük ustalıkla kurgulanmiş, düsünceleriyle verilen mesajların yüreginizin derinliklerine kadar inecegine eminim..uzun zamandir 10 verebildigim nadir kitaplar arasında yerini aldi. Sizlere de şiddetle okumanızi ve keyfini çıkarmanızı dilerim.
"Türk kadını bu vatanın her devrinde erkegiyle beraber ağlamış, erkeğiyle beraber çalışmış, tarlasından siperlerine karda kışta memleketini müdafaa etmiş, toprağının her karışını çocuğunun kanıyla yoğurmuş, ama bugüne kadar memleketin işlerine bizzat karıştırılmamıştı. Türk kadınından tarlada, evde, siperde fedakarlık yapması beklenirdi ama, memleketin idari işlerine karışmasına izin verilmezdi. Bugün bize bu hakkı Cumhuriyet verdi"
Latife Bekir 5 Aralık 1930. Kadınlar Birliği Başkanı (Taksim anıtı önü)