Haziran Ayı Kitap Alışverişi Sonunda yaz için kocaman bir kitap Alışverişi yaptım. Bayağı uzun zamandır almak istediğim kitapları bir araya topladım. Muhtemelen bu alışverişten sonra da bayağı uzun süre yeniden kitap alamayacağım. Fantastikler 🌟 Hainin Mührü 1, Hainin Mührü 2, Hainin Mührü 3; bu seriye fazlasıyla güveniyorum. Çok sevecekmişim gibi hissediyorum o yüzden tüm kitaplarını aynı anda aldım. Kitap hakkında sadece sular altında kalmış bir dünyada geçtiğini biliyorum. Heyecanı kalsın diye arkasını bile okumadım. 🌟 Gallant, bayağı uzun zamandır V. E. Schwab kitaplarını okumak istiyordum. Bu kitabın da Schwab okumaya başlamak için uygun olduğunu duymuştum. Eğer başlamak için daha uygun olduğunu düşündüğünüz kitaplar varsa önerirseniz sevinirim. 💞 🌟 Asi Ateş ve Asi Şafak, ilk kitabını okudum ve sevdim. O yüzden neden devamını okumayayım dedim. Ve ilk kitabın sonunda Akane'ye olanların gerçekliğinden emin olmalıyım. 🌟 Azizlerin Yaşamı, okuduğum bir evrende geçen bir kitabı okuma fikri beni hep çok heyecanlandırmıştır. Kitaptaki karakterlerle ortak bir noktamız oluşuyor gibi hissediyorum. Ve 47 TL idi kaçırmadım. 🌟 Kalpsiz, Marissa Meyer çok sevdiğim bir yazar ay günlükleri serisi ve gilded serisini daha önce okumuştum. Sıra bu kitaba geldi. 🌟 Prenses Gelin, Samimiokur bu kitabı o kadar çok önerdi ki, insan kendini merak etmeden alıkoyamıyor. Bende bayağıdır almak için bekletiyordum. Sonunda aldım. 🌟 Caraval, yine hakkında pek bir şey bilmediğim bir kitap. Karşıma o kadar fazla çıktı ki artık bu kitabı okumalıydım. 🌟 Yürüyen Şato, bu kitabı neden aldığımı bilmiyorum sadece almak istedim. Klasikler ✨️ Oliver Twist, The Artful Dodger dizisini izlerken dizinin ortaya çıkışında bu kitabın etkisi olduğunu duydum ve merak ettim. Bu kitabı da böylece sepete ekledim. ✨️ Cehennem Canavarı, Jack
Merhaba arkadaslar kanalıma hosgeldiniz bugün videomuzd- bi dk intro yanlış oldu. Evet merhabalar efndm canım bitanem tostum daddy boss isteği üzerine kendim hakkında bir şeyler yazdıgım bir ileti ile tekrar karsınızdym. Nasıl başlasam bilemedim ama sanırım yine genel karakterim ve sevip sevmediğim şeyler hakkında konusurum. Öncelikle daha önceden çok fazla kişiliğim oldugunundan bahsetmiştim.(bipolar bozukluk olabilir (şaka🙂)) Bu benm ana hesabım değil tabkide bunu artık çoğunuz biliosunuz fln ve eğer dikkatli bakıp ipuçları bulup falan ana hesabımı öğrenmeye çalısırsanız orası biraz zor çünkü burdan tam bağımsız bir şekilde işleyen bir yer orası🤧🙏🏼 Genel olarak bunu karaktersizlik olarak algılamayın o çok daha farklı bir şey tabi benim kişilik farklılıklarımın sebepleri üzerine biraz düşündüm ve bunu burada açmaya karar verdim. Şimdi öncelikle main hesabımda olan ve bu hesabımda bilen insan sayısı az ve birbirinden bağımsız yürütmeye devam ediyorum tabikiside. Orada konuştuğum insanlarla konuşurken cümle yapılarım ve tarzım olsun bambaşkadır. Burada kişiliğim biraz daha çocuksu ve içimde kalan bıkkınlığı bir şekilde parçalama arzusu aslında. Bunuda hayatımdaki olaylara ve çevreme bağlıyorum diyelim. Gerçek şu ki bu heesabı açmadan önce daha melankolik ve çocuksu tarafımdan kaçan bir yapım vardı. Kafamın içinde boğulmuş ve her gece ağlayıp zırlayan biriydim. Daha sonra burayı açtım ve diğer kişiliğimden biraz sıyrılıp burada kafa dağıtma imkanı buldum. Fazlaca insan tanıdım ama şimdi şunu açıklamak isterim (lütfen kişisel algılamayın veya benden uzak durmayın çünkü bu benim normalim) bana kalsa bu hesabı hiç açmak istemezdim yani başa dönseydim. Hiç kimseye bulaşmak istemiyorum ve arkadaş konusuna gelirsek gerçekten herkesten uzak kalmak istiyorum. Bu insanların
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Beklentimin aşağısında kalan kitaplar.
selamlar, beklentimin aşağısında kalan ne yazık ki çok fazla kitap var. bunlardan bahsetmek istiyorum. 🎀 ~ Xoxo : Güzel ve cozy bir kitap açıkçası. Ama karakterlere bağ kuramadım ne yazık ki. Jaewoo ve Sori özellikle. ve hikaye aşırı hızlı akıyordu ve mantık hataları vardı. Sori'nin normalde Jenny'e mesafeli davranıp o çello çaldığı anı gördükten sonra ısınması anlamsız geldi Sori'yi hiç anlayamadım. Jaewoo da hikayeye çok hızlı girdi. Kore esintisi hoşuma gitmişti. 6/10 ne yazık ki. ikinci kitabı olan Asap'ı okumayı düşünmüyorum. serinin overrated olduğunu düşünüyorum ama sevene saygı duyuyorum beğendiğim yerler vardı. aynı yazarın bende Yüzen Dünya kitabı da var ve korkuyorum başlamaya xoxo gibi değildir umarım. ❄️ ~ Beni Bırakma : Omega noktası bu seride en çok ilgimi çeken yerlerden birisi. ve dokunarak öldürme/bir şeyleri kırma teması çok iyi. Ama yazar o kadar kötü yazmış ki 2. kitabın 200. sayfasına kadar dayanabildim. çok konuştum daha fazla konuşmayacağım bu seri hakkında devamını almayı düşünüyorum. aşırı overrated bir seri kesinlikle. aynı yazarın Beni Seyret isimli kitabı (Shatter me serisinin new republic yan serisinin ilk kitabı.) da çıkmış. Onu da ayrıca okumayı asla düşünmüyorum. ⚔️ ~ Kalp Muhafızı - II : İlk kitabı çok güzeldi ama ikincisinde hiçbir karaktere dayanamadım küfrede küfrede yarıya kadar geldim. sonra bıraktım. aşırı beklentimin altında kaldı karakterlerin zırlamaları aşırı sinirimi bozdu. eğ üğ yapan karakterlerden çok hoşlanmıyorum. ilk kitapta azdı ama bu kitapta aşırı fazlaydı. 🫂 ~ Karantina: Mahşerin Dört Atlısının Hikayesi — Üçüncü Perde : ilk kitabın olay örgüsü çok güzeldi. ama ikinci kitaptan itibaren aşırı uzatılmıştı bence. Ender'in sürekli bir yerlerden çıkması hoşuma gitmedi. Ve kitabın ismi sadece başlık olarak kaldı bana kıyasla. 🧸 ~ Oyuncak Müzesi : Aralarında en çekilebilir
Duygu ve Düşünce
Dişlerim ağrıyor düşümden satıyorum. İlkbahardayız, kışı izlediğim rüyamda tanımadığım birine görmediğim teselliyi veriyorum. Üşüdüm diye uyandım resmen. Delikanlı n'aptı bilmiyorum. Devamını görürsem... Paltoyla uyuyacağım. Bak bu kadar da düşünceliyim. Madem uyandım, hazır nikotin operada... Balkona balina düşmüş. Hep söylüyorum bulutlara... 'Neyse'den bir sigara yakıyorum. Güneş doğuyor. Merhaba lan güneş. Bulutlara uyarımı yaptım, o en son çiçek olana söyle, haddine çalışsın iyice. Dün de neşter fırlatıyordu adi! Neyse. Kazak örmüştüm sigarama, yanarken üşümesin zavallı. Yarısı kurumuş ağacı kesiyor gözüm. Anılar fırlıyor önüme. Gün geçtikçe tanıyorum geçmişimi. Mümkünse piyasaya sürmeyin maziyi. Der gibi bakıyorum sincaplara. Tabure çektim karşıma. Taşları diziyorum kalenin biri kaçak, rakibin rengine bürünmüş, şahın yarısını yemişler. Matı oyalayalım diye konuşladığım rotamın yerinde filozoflar esiyor. Sıkıldım, aşağı atlasın, yoruldu bakışlarım. Uykuda ikna ederim, siyahlarım. Sahi, 19'umda anladım gözlerimin koyu mu koyu kahverengi olduğunu. Neyse ki genç anladım. Düşünsene bi 19 yıl daha böyle sürdüğünü. Ne yazacağımı unuttum. 10 el yenilsem, 10 el dövse, tepkisizim. Hani bazen kendimi dürtüyorum, hareket etmiyor hissiyatım. Ben ki bana şah damarım kadar uzağım. Mülayim tanrılar dökülüyor cebimden. Biri eksik, çalmışlar. Kitabın arasına koymuştum, iki güne kurur muhtemelen. Unutuyorum... Hatırladıklarımı unutuyorum. Boşa mı çabaladım gelsinler diye. Hafıza huzur evi bir nevi. Şahsına münhasır delillerin arşivi. Dibime sokulan pencerelerdeki yansımamdan sıkıldım. Ne yapsam tersini icra ediyor. Varsın olsun, bir ipte beş cambaz oynatırım. Sigaram bitmiş, dur yenisini yakayım. Ne diyordum unuttum. Önceki satıra bakmaya eriniyorum. Boşverip yazıyı sonlandırayım.
tbr w formula era Sanghyeon.
sellammlaar🧛🏻‍♀️🙋🏻‍♀️ ben yine tbr için ay başına girmeyi beklemiş durumdayım so hemen ilk günden yapayım dedim🙏🏻. öncelikle bu ay aklımdaki gibi geçmedi neredeyse full manga okudum😪 hedefime ulaşamamış olmak üzdü ama boş geçirmemek de sevindirdi. bu da bir şey bu ay daha az hedef koyup tamamlayabileceğim umarım🙏🏻🙏🏻. öncelikle bu ay okuduklarım hakkında konuşmak istiyorum,, Vampire Knight, Vol. 1 ’ın 1&2&3&4. kitaplarını okudum güzel bir seri ele aldığı konu açısından cringe değil o yüzden okunuyor bazı sahneler fazla klişe ama onu da serinin eskiliğine verip okumaya devam ederim diye düşünüyorum. The Girl from the Other Side: Siúil, a Rún, Vol. 1 serisinin ilk 4’ünü reread yaptım bir de 5.yi okudum ÇOK güzeldi 0 abartı okuyun okutturun mükemmel bir seri 5. cilt şu an çok ayrı gözümde. Harry Potter ve Felsefe Taşı’nı dinlemeyi bitirdim🙏🏻🙏🏻 kitabın elde de saracağını düşünüyorum soluksuz gibiydi benim için full olay değildi ama her bölüm bir şeyler kendini merak ettiriyordu, kitabı beğendim güzeldi ama Rowling i hate u so seriye yakın hissedemeyeceğim pek (istemsiz valla 😔). The Little Prince’i okudm tekrar😭😭 çok güzeldi özlemişim. Hikaru'nun Veda Ettiği Yaz - Cilt 6 bu cilt daha heyecanlıydı bu arada diğerlerinden klasik Hikaru beğenmemek elde değil🙏🏻💓💘 sıra geldi bu aya✊🏻 dediğim gibi hedefi kısa koyup bitirdikten sonra+ olarak okumak istiyorum o yüzden pek uzun sürmeyecek burası😌 (ve manga, fantastik, klasik karma yapıcam üşendim.) İyi Bir Kızın Cinayet Rehberi beğenirsem serinin devamını da alacağım o yüzden bu ay okusam iyi olur. Hainin Mührü 3 ÇOK ÖZLEDİM😭😭 Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor Aristo ve Dante Dünyanın Sularına Dalıyor Nana - Cilt 1 seriyi almış birileri okumasam ayıp olur✊🏻 Given, Vol. 1 2. ye geçmek istiyorum ama unuttum o yüzden okuyayım dedim. Given, Vol. 2 The Guy She Was Interested In Wasn't a Guy at All, Vol. 1 bu ay okur muyum bilmiyorum ama baştan başlayıp asla okumadığım o ciltle bitiririm herhalde.
DÜRBÜNÜ TERS ÇEVİRİP BAKANLAR ve...
Hiç dürbününüz oldu mu bilmiyorum. Benim olmadı. Ama emmoğlumun dandik bir tane vardı. Oyuncak kabilinden. Onda dahi farkettiğimiz şu olmuştu: Kullanıcının tavrına göre dürbün hem "yakınlaştırıcı" hem de "uzaklaştırıcı" olabilir. Yâni hem gösterebilir hem de körleştirebilir. Evet. Eğer göze gelmesi gereken yeri öteki tarafa düşürürseniz, yani ki dürbünü ters çevirirseniz, manzarayı yakınlaştırmak için yapılmış bu araç uzaklaştırıcılık da yapabilir. Bu nedenle Mustafa Öztürk gillerin Kur'ân okuyarak vardıkları tuhaflıklara şaşırmıyorum. Damağımı hayretle şaklatmıyorum. Çünkü Furkan'ın bizzat beyânıyla sabit olan şu hususiyetini biliyorum: Vahiy, imâna temayül gösterenlerin imânını, dalâlete temayül gösterenlerin de dalâletini arttırır. Buna işaret eden birçok âyet vardır. Bir tanesi İsra Sûresinin 82. âyetidir. Kısa bir meâli şöyledir: "Kur'ân'dan indirdiğimiz şeyler, Mü'minler için şifâdır, rahmettir. Zalimlerin ise yalnızca hüsranını arttırır." İmtihanın sırrı budur. Varlık nefsü'l-emirde göreceli olmamakla birlikte insanda yansırken göreceli bir hâl alabilir. Çünkü insandaki yansımasının teşekkülünde beşerî beklentilerin de payı vardır. Bir âşığın gözünde sevgilisinin her tavrı kendisine işarettir. Fakat başkasını sevdiğini öğrendiğinde okumalarının şekli değişir. Renkler solar. Belki zıttına inkılâp eder. "Kedi uzanamadığı ciğere murdar der!" kabilinden muhabbet sebepleri husumet nedenlerine dönüşür. Birazda bu hikmetle mürşidim Bediüzzaman Said Nursî Mesnevî-i Nuriye'sinde der ki: "Kur'an'ın cemâlini müşahede etmek kalbin sıhhat ve selâmetine tâbidir. Kalbi hasta olan kimse ise ancak hastalığının karıştırdığı şeyi görecektir. Zîra Kur'ân'ın üslûbu ile kalp birer aynadır. Her birinde diğeri görünür." __Şunu da hatırlayalım: Haricisinden Şii'sine, Mürcie'sinden