Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
_Edebini kaybeden kimse, kötülükten zevk alır. _Düşünmek, ruhun kendi kendine konuşmasıdır. _Adaletli olmak herkese eşit davranmak değildir, herkesin durumuna, konumuna göre davranmaktır. _Arzular ve duygular arabayı çeken iki at, akılsa onları yönlendiren arabacı olmalıdır. _Müziğin insanı götüreceği yer güzellik sevgisidir. _Görünen değişiyor,
Önsöz ve Teşekkür
Kara Atena'nın ardındaki öykü uzun, karmaşık ve kanımca, bilgi sosyolojisi alanındaki bir çalışma olarak, geniş bir şekilde ele almayı hak edecek kadar ilginçtir; ama burada ancak kısa bir özetini verebilirim. Ben eğitimimi Çin araştırmaları alanında yaptım; aşağı yukarı yirmi yıl Çin üzerine dersler verdim; ve hem 20. yüzyılın başında Çin
Sayfa 23 - KAYNAK YAYINLARI - BİRİNCİ BASIM - HAZİRAN 1998Kitabı okuyacak
Reklam
Gail Wynand ve Howard Roark arasında geçen kitabın en muhteşem yeri...
"Ne düşünüyordun bu haftalar boyunca sen?" "Beni Stanton'dan kovan Dekan'ın gerisinde yatan ilkeyi." "Ne ilkesi?" "Dünyayı mahvetmekte olan şey. Senin anlattığın şey. Kendini katıksız silme." "Yoktur dedikleri ideal mi?" "Yanılıyorlar. Var aslında. Ama onların sandığı biçimde değil.
Sayfa 682 - Plato YayıneviKitabı okudu
1. BÖLÜM Bilişsel Bilimler ya da Yanıtlı-Yanıtsız Sorular Demeti
• İnsanlar simgesel mantığa göre mi düşünürler? • Çocukların zihni nasıl gelişiyor? • Benlik nedir? • Zeka nedir?/ Hangi davranışlar zeki sayılabilir? Hangileri sayılamaz? • Hayvanlar akıllı mıdır? • Bilgisayarlar düşünebilir mi? • Para biriminin insanın tutumbilimsel (ekonomik) algısına ne tür bir etkisi vardır? • Türkçe’de miş’li geçmiş zamanın
Nietzsche bilgiden söz ederken, onu, yaşamın karşısında olmaya, yaşamı ölçmeye ve yargılamaya can atmakla, bizzat kendini erek olarak almakla suçlar. Tragedya’nın Doğuşu’nda Sokratesçi tersyüz etme işte bu biçimde belirir. Ve Nietzsche devam eder: Yaşama bağlı basit bir araç olarak bilgi, kendisine amaç süsü, yargıç, yüksek mercii süsü verir.