Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Sonunda büyük acılara gebe olmayan hiçbir şey hakikat değildir. Belki aşk bu yüzden hakikatlerin en büyüğüdür.
Her şey olabilmek için her şeyi yapmamız gerekmiyor çünkü zaten sonsuzuz. Yaşadığımız her an sonsuz olası geleceğe gebe.
Reklam
SEVGİLİYE Bu nasıl bir sızı? Dili yok! Rengi yok! Tasviri yok! Kor bir ateş, yanar duhanı yok! Aşk'a düşen kalbin, Hâl de izahı yok!
Yalancı (Histerik) Gebelik
Histerik gebelikte gerçek gebeliğin tüm tipik işaretleri ve belirtileri ortaya çıkabilir; mide bulantısı, göğüslerde hassasiyet, fetüsün hareket ettiği hissi ve kilo alımı. Kadının karnı tıpkı normal hamilelikte olduğu gibi büyüyebilir ve kadın gerçekten hamile görünür. Âdeti de kesilince hasta gerçekten hamile olduğuna inanır. Kimi zaman stres, hipofiz bezi fonksiyonunu değiştirebilir ve bu da prolaktin hormonunda artışa yol açar. Sonuç olarak hasta gebe olmadığı halde süt üretir.
Ahmed Arif
...Seni sevmek, Felsefedir kusursuz. İmandır, korkunç sabırlı. İp'in, kurşun'un rağmına, Yürür pervasız ve güzel. Sıradağları devirir, Akan suları çevirir, Alır yetimin hakkını,
Sayfa 55 - Metis yayınlarıKitabı okudu
Hastalarında gebeliğe ilişkin, daha sonra bilinçdışı hale gelmiş çocukluk fikirleri ve izlenimlerinin egemen olduğunu gözlemlemiş, ona göre karılarının gebe kalması, bu saldırgan ve cinsel dürtüleri uyarmıştı. Ne var ki, yeterli bir çıkış bulamayıp erişkin ego tarafından da reddedilince , akıl hastalığı ortaya çıkmış ve bazı olgularda çatışma bedenselleştirilmişti.
Reklam
Semâ, işitme kültürü bu açıdan gerçekten önemlidir. Arif kelâmı önce işitilir; kulaktan içeri girer o nutuk, çünkü arifin kelâmı dölleyici kelâmdır. İçinde enerji taşır. Logos spermaticus, diyor buna Aristo, "Gerçek söz gebe bırakır." Öyle bir kelâm ki kulaktan içeri girdiğinde kalbi döllüyor ve kalbi döllediğinde, "veled-i kalp" yani kalp çocuğu doğuyor. Kalp çocuğu doğduğu zaman, o kişi tekâmül basamaklarında ilerliyor. Arif olmayanların sözleri ise bu kulaktan girip öbür kulaktan çıkan, dölleme gücüne sahip olmayan kelâmlardır. Onların bir tesiri olmaz, silinip, kaybolup giderler. Onun için ârifin kelâmı hakkında, Arifin her bir sözün duymaya insan gerek Sanma ki âlemde hayvan olar anlar bizi diyor Niyazi Misrî bir şiirinde. Arifin sözünü duymaya kulak gerek, dolayısıyla insan gerek, her kulak bunu işitemez.
Adem ve Havva'nın çocukları Habil ve Kain hikâyesi, "Ve Adem karısı Havva'yı bildi ve gebe kalıp Kain'i doğurdu ve yine kardeşi Habil'i doğurdu. Habil koyun çobanı oldu. Fakat Kain çiftçi oldu. Ve Kain günler geçtikten sonra, toprağın semeresinden Rabbe takdime getirdi. Habil de sürüsünün ilk doğanlarından ve yağlarından getirdi. Ve Rab Habil'e ve onun takdimesine baktı, fakat Kain'e ve onun takdimesine bakmadı. Ve Kain çok öfkelendi. Ve Rab, Kain'e dedi: 'Niçin öfkelendin ve suratını astın? Eğer iyi davranırsan o yükseltilmeyecek mi? Ve iyi davranmazsan günah kapıda pusuya yatmıştır. Ve onun isteği sensin, fakat sen ona üstün ol.' Ve Kain kardeşi Habil'e söyledi ve vaki oldu ki, kırda oldukları zaman Kain kardeşi Habil'e karşı kalktı ve onu öldürdü."
Kaynak Yayınları
Hissizlik
Hislerimin izafiyeti, çukurunda kara deliğin. Önemsiz varlığım, burdalığım. Yitip gidiyor yarınlarım bugünlerimin arasında, gözlerimin önünde dünlerim. Durmam gereken yer, yorgan altı. İlelebet. Duygularımı yaşlarla akıttım, biblolara astım. Kalem kağıt suskun, ruhu çekilesi, siyahın beyazına. Bir adım kala yar'da, ikincisi boşluğa. Hayatım sıcak iklimlere gebe, soğuklara elveda...
İn­san, insan anne ile insan olmayan bir babanın evladıdır: "Normal" insanlar bir hayvan türü olarak vardır, oysa kamil olanlar, peygamberler, hükümdarlar, kahra­ manlar, şamanlar, ermişler insan-tanrı melezidir. İsa'nın doğumu belki de akla gelen ilk örnektir. Meryem'in, rüya­sında güvercin suretine bürünmüş Kutsal Ruh'tan gebe kaldığına inanılır.
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.