Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
'Hayatın sırrını çözmeye çabalarken, bir de bakıyorsun ki bitmiş hayat!'
Sayfa 230 - Librum Kitap
Mutluluk dediğin nedir? Tutabilir misin onu istediğinde? Bir kelebek ömrü kadar olsun, kim kanat çarpmış ki mutluluğa? Bir ömür boyunca mutlu olmayı nasıl umabilir insan?
Sayfa 109 - Librum Kitap
Reklam
Saat kaç olursa olsun, uyandırılmaktan nefret ederim. Uyuyorsam, o anda mutlaka eksik bıraktığım bir uykumu tamamlıyorumdur.
Sayfa 56 - Librum Kitap
Zaman, kesikler atarak geçiyor etimizden.
Sayfa 33 - Librum Kitap
İlk bakışta herkes insandır!
Sayfa 26 - Librum Kitap
_Tanrı, ilk ateisttir. E. Hubbard _Din, gönüllü köleliktir. Herzen _Burada bir ateist yatıyor. Giyinip kuşanmış hazır, ama gidecek bir yeri yok; ne cennet ne de cehennem. Mezar taşı _Çürümüş bedenimden çiçekler çıkacak ve ben de onların içinde olacağım. E. Mumch _Bir zamanlar ateist olmak istemiştim. Artık vazgeçiyorum. Adamların tatili yok! H.
Reklam
Geri dönüp işlediğim korkunç suçları düşündüğümde,bir zamanlar düşünceleri yüce ve üstün güzellik hayalleriyle,iyiliğin ihtişamıyla dolup taşan kişi olduğuma inanamıyorum.Ama gerçek bu işte;cennetten kovulan melek hain bir şeytana dönüşür.Oysa o Tanrı ve insan düşmanlarının bile dostları,yardımcıları vardı;bense yapayalnızdım.
Sayfa 264Kitabı okudu
Shakespeare, Moliere
_İnsan nasıl canını kurtarmak için kaçarsa bir ayıdan, ben de öyle kaçıyorum karım olduğunu iddia eden o karıdan. Ben artık kendimin değilim. Ben bir eşeğim. Bir kadının kocasıyım. Üstümde hak iddia eden kadına aitim. Siz nasıl atınız üstünde hak iddia ediyorsanız o da benim üstümde öyle. Bir hayvana sahip çıkar gibi istiyor beni. Hani beni bir
Rahip: "Bu günahkar tutkuyu çıkar at yüreğinden..." Teodoro, "Günahkar tutku mu?" diye bağırdı; "Günah, masum bir güzellik ve faziletli bir tevazu ile birlikte var ola­bilir mi?" Peder, "Günah olan," diye yanıt verdi, "Tanrı'nın mahvına hükmettiği kimselere değer vermektir. Bir zorbanın soyu ikinci ve üçüncü kuşağıyla birlikte dünya üzerinden silinme­lidir." Teodoro, "Tanrı, günahkarların suçları yüzünden ma­sumlara da musallat olur mu?
Ateizm
ATEIZM Tabiatta her şey doğanın bir gereği olarak mı meydana geliyor? Evren kendi kendine mi meydana gelmiştir? Ateist iddialar çerçevesinde açıklar mısınız? "Tanrıtanımazlık" olarak bilinen "ateizm", insanlık tarihinin değişik dönemlerinde bazen alevli bir söylem biçimiyle zirve noktasına ulaşmış bazen de sönük bir şekilde
Reklam
Rahip: "Bu günahkar tutkuyu çıkar at yüreğinden..." Teodoro, "Günahkar tutku mu?" diye bağırdı; "Günah, masum bir güzellik ve faziletli bir tevazu ile birlikte var ola­bilir mi?" Peder, "Günah olan," diye yanıt verdi, "Tanrı'nın mahvına hükmettiği kimselere değer vermektir. Bir zorbanın soyu ikinci ve üçüncü kuşağıyla birlikte dünya üzerinden silinme­lidir." Teodoro, "Tanrı, günahkarların suçları yüzünden ma­sumlara da musallat olur mu?"
Sayfa 94 - PDFKitabı okudu
A’raf Sûresi: 1-206
1-) Eliif, Lââm, Miiim, Saaad. 2-) Sana inzâl edilen bu Hakikat ve Sünnetullâh BİLGİsi (Kitap), Onunla, (iman etmeyenleri) uyarman ve iman edenlere (neye - nasıl iman edip, neleri yapmaları konusunda) öğüt vermen içindir... Artık içinde, bundan dolayı bir sıkıntı olmasın. 3-) Rabbinizden size inzâl olunana tâbi olun... Rabbinizin dûnunda velîlere
Geri dönüp işlediğim korkunç suçları düşündüğümde, bir zamanlar düşünceleri yüce ve üstün güzellik hayalleriyle, iyiliğin ihtişamıyla dolup taşan kişi olduğuma inanamıyorum. Ama gerçek bu işte; cennetten kovulan melek hain bir şeytana dönüşür. Oysa o Tanrı ve insan düşmanının bile dostları, yardımcıları vardı; bense yapayalnızım.
Sayfa 264Kitabı okudu
Ruskin güzelliği o derece güzel, o derece isabetli görebiliyor ve intibalarını o derece başarılı o derece unutulmaz nesir parçaları içinde anlatabiliyordu ki ona adeta bir “güzellik havarisi” gözü ile bakılıyordu. Konuşmalarında, bir din adamı havası içinde öğütler verir, tenkitlerde bulunurdu…Son eserlerinin çoğunda, milletçe işlenen suçları ele almıştır. İnançsız asi bir gençlik karşısında hırstan kendini yiyip bitiren bir peygamberin ruh hali içindedir.Aynı zamanda, insanlığın ahmaklıkları ve çektiği acılar karşısında üzüntü duyan, içinde insan sevgisi olan bir dostun kalbini taşır.
‘Açlık Oyunları’nın Politik Psikolojisi
‘Açlık Oyunları’ndaki (Hunger Games, 2012, 2013, 2014) devrim selamı (üç parmaklı selam), bugün Tayland’da askeri yönetimine karşı direnen gençlerin simgesi olmuş durumda. Kamusal alanda bu selamı vermek, gözaltı nedeni olabiliyor (Bangkok Post, 2014). Tayland’da ‘Açlık Oyunları’nın kimi gösterimleri siyasal nedenlerle iptal edilmiş durumda (the
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.