Atilla diyor ki: Teodos düşünsün. Atilla ya bütün Roma topraklarını yahut Krizafyus'un basını istiyor. Hangisi onun için daha kıymetleyse onu muhafaza ve ötekini feda etsin..
Sayfa 81 - ÖtükenKitabı okudu
// peki şimdi nereye? 2012 //
Film sayesinde kendimizi sorguluyoruz: Benim için hangisi daha önemli; inancım mı, hayatım mı? Soruyu ikiye ayırıp şu hale de getirebiliriz: İnancım için hayatımdan vaz geçer miyim? Peki, hayatta kalmak için inancımı feda edebilir miyim? Ama başka bir soru daha var: İnancımdan, başka birilerinin hayatı için vaz geçebilir miyim? Evetse, kimin hayatı için? Hayır ise cevap, başkalarının ölmesine ne kadar dayanabilirim? Kaç ölüm gerekir pes etmem için?
Reklam
'Çeşitli şekillerde Kütüb-i Sitte’de geçen sahih bir hadisinde Efendimiz “aleyhi’s-salâtü ve’s-selâm,Yahudiler ve Hıristiyanların sadece birinin cennetlik, diğerlerinin cehennemlik olduğu yetmiş bir ve yetmiş iki fırkaya ayrıldıklarını, kendi ümmetinin de birinin cennetlik, diğerlerinin cehennemlik olduğu yetmiş üç fırkaya ayrılacağını beyan
Bazen hangimiz daha talihsiziz diye düşünürdüm. Hangisi daha fena; hiç tadılmamış bir sevinç mi, tattıktan sonra mahrum bırakıldığımız mı yoksa? Bazen muhakkak onunkinin daha fena olduğuna kanaat getirirdim. Bazen de, yaşamak deminde hiç değilse bir kere tadılması gereken mukaddes hislerden mahrum kalmanın, daha büyük talihsizlik sayılabileceğine hükmederdim.
Sayfa 202Kitabı okudu
264 syf.
1/10 puan verdi
·
6 günde okudu
Bu Doruk Yayınlarının 'Marksizm ve Kültür' dizisinden okuduğum ikinci kitap. Hangisi daha fena karar veremedim! Bazı yazarların Marksizm ile alakası olmayan, postmodern zırvalıkları illa Marksizm olarak sunmaya neden bu kadar meraklı olduğunu da anlayamadım. Yani insan kendine başka isim bulmakta bu kadar kabız iken, Marksizmi yenilemek konusunda yaratıcı olmak iddiasına nasıl sahip olabiliyor onu da çözemedim. Marx, ne diyalektiğin ne de materyalizmin mucidi değil. Bunu kendisi defalarca söylemiş, her iki yöntemi de özgün bir şekilde kullanmak dışında bir iddiası olmamış. Şimdi ne diyalektik ne de materyalist olan, sonuna kadar metafizik bir idealizmi niye, neden, nasıl Marksizmin yenilenmesi olarak sunma ihtiyacı hissedilir, hayretler içindeyim... Marx, ne sınıfların ne de bu sınıflar arası mücadelenin varlığını ilk kez tespit etmiş değil. Bunu kendisi defalarca söylemiş, artık değer olgusunu ispatlamak dışında bir iddiası olmamış. Şimdi sınıf mücadelesinden açık açık vazgeçmeyi teklif eden bir metin, nasıl Marksizmi yenilemiş olabilir, çözemiyorum! Bir şeyin yenilenmesi, onun ayırt edici özgün yanını sabit tutularak veya geliştirilerek yapılabilir. Ayırt edici unsurdan vazgeçmek, ne kadar yenilemeyse; 500 yıllık bir binayı yıkıp üstüne betondan bir gökdelen dikmek de o kadar restorasyondur... Her şeyi merak edip böyle abuk sabuk kitaplar okuyorum ya, müstehakımdır!
Büyülü Marksizm
Büyülü MarksizmAndy Merrifield · Doruk Yayınları · 20131 okunma
Rıfat Ilgaz'ın hastaneye yatışı ile ilgili, Başdan gazetesinin, 28.1.1949 gün ve 25. sayısında şu haber verilmiştir: "... hastaneden çıkan Ilgaz, on gün kadar savcılıkta ifadeler ve muhakemelerle meşgul olmuş ve tekrar hastalığı arttığından yatağa düşmüştür. Rıfat'ı para ile yatıracak bir hastane dahi bulunamamış, nihayet Vali Vekili Haluk
Reklam
199 öğeden 171 ile 180 arasındakiler gösteriliyor.