Bu sürecin kaynağında temel bir soru yatar: Memenin sahibi kimdir? Yaşamı anne sütü ya da onun yerini alabilecek etkin bir başka besine bağlı olan, emzirme dönemi çocuğuna mı aittir? Onu okşayan kadın ya da erkeğe mi? Kadın vücudunu tasvir eden sanatçıya ya da pazarın yeni bir stil için süregelen talebine göre küçük ya da büyük göğsü seçen moda tasarımcısına mı? Henüz buluğa ermiş genç kızlar için “alıştırma sutyeni”, olgun kadınlar için “destek sutyeni” ve daha dikkat çekici dekolte bir görüntü elde etmek isteyen bayanlar için “Wonderbra” (harika sutyen) üreten giyim endüstrisine mi? Göğüslerin iffetle kapatılması konusunda ısrarcı olan din ve ahlak yargıçlarına mı? “Üstsüz” bir kadının tutuklanmasına karar verebilecek olan yasa koyucuya mı? Memenin hangi sıklıkta mamogramının çekilmesi gerektiğine ve ne zaman biyopsi yapılacağı ya da göğsün alınacağına karar veren doktora mı? Salt kozmetik nedenlerden dolayı kadın göğsünü yeniden şekillendiren estetik doktoruna mı? Bazı kadınların göğüslerini -sıklıkla da tüm kadınlar için küçültücü ve rencide edici ortamlarda- teşhir etme hakkını satın alan pornografi yayıncısına mı? Yoksa kendi vücudunun bir parçası olduğu kadına mı aittir? Bu sorular, tarih boyunca erkekler ve kurumlar tarafından biçimlendirilen ve kadın göğsünü kendilerine mal eden çeşitli giri­şimlerin bir kısmını ortaya çıkarır.
Huzurlu bir ortamda yetişen ve fırtınalı bir yaşamı düşleyen marjinal adamın temsilcisi Mirabeau için sefahat; tüm yaşamı sürekli olarak sarmalayan her şeyin ya da daha doğrusu bilinmeyen bir güçle, bir canavarla çatışmanın ifadesiydi. Önceleri canavar ürkütürdü, onu boynuzlarından yakalamak gerekirdi, bu da büyük yorgunluklara yol açardı; doğa
Reklam
Dünkü isyanından sonra geldiği için onu sert karşıladım. Sertlik dedimse yavan bir sertlik tabii. Ancak çıkarıp ona iki ruble verirken, kendimi tutamayıp biraz da kızgın: “Bunu yalnızca sizin için yapıyorum” dedim. “Mozer sizden böyle bir şeyi kabul etmezdi.” “Sizin için”i özellikle ve bilinen anlamda vurgulamıştım. Kızgındım. “Sizin için” i
geri dönüp bakıldığında sevilen satırlar...
İÇLİ ŞAİR: Ertesi gün geçerken adımlar ormanı Nehir boyunca gezinen bir köpek havladı Ve güzel kız yeniden oturdu antik şatonun eski kulesine Gözleri yaşlar içinde Yüreğindeki korkuyla Kederli İsaure başladı dalgaların inleyişini duymaya Ama artık işitmiyordu mandolini Kibar müzisyenin ezgilerini DİNLEYİCİLER:Bravo harika büyüleyici BAYAN DE BLİNVAL:Bu sonda gözleri yaşartan tasvir edilemez gizem... İÇLİ ŞAİR: Felaketin üstü örtülü
Leonardo da vinci, son akşam yemeği tablosu hikayesi.
"Le onardo da Vinci, Son Akşam Yemeği resmini çizmeyi düşündüğü zaman büyük bir güçlükle karşılaşmıştı. İyiyi İsa'nın bedeninde, kötüyü ise İsa'nın arkadaşı olan ve ona otuz gümüş için ihanet eden Yahuda'nın bedeninde tasvir etmek zorundaydı. Resmi yapmaya başladı. Sonra yarım bırakarak bu iki kişiye model olarak
Sayfa 96 - AKitabı okudu
"Matematik öyle bir dil ki doğanın harika gerçeklerini sadece onunla tam ifade edebiliriz," demişti. Ona göre matematik, yaratılışı anlamayı sağlayan "karşılıklı ilişkilerdeki değişimi" tasvir ediyordu. "Zayıf insan aklının, Yaratıcı'nın eserini en etkin şekilde anlamasını sağlayacak araç" tı.
Reklam
73 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.