Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
BİRİ OLMALI
Bir nefes olmalı, Sana hayır diyecek. Belki sinirlenip tüm gece seninle konuşmayacak... Sabah uyandığında hala kaşları çatık, ama aynı kahvaltı sofrasında oturacağın biri olmalı. Biri olmalı ki, arada sana sen olduğunu hatırlatmalı...
İncil'i okuyun ve bakın bakalım, Kitab-ı Hamse'nin (Pentatek'in) özellikle Tekvin bölümünün yazarlarının, Tanrı'nın Adem'e üflediği nefesi, yani nefsi ölümsüz can olarak kabul ettiklerine dair bir kanıt var mı? İşte size bazı örnekler: Hayvanlar bağlamında, "Ve Tanrı hareket eden her nefs'i (hayatı) yarattı," yine "Ve insan bir nejs (yaşayan can) oldu,'' denmiştir. Buradan anlaşılıyor ki, nejs kelimesi fark gözetmeden hem ölümsüz insan hem de ölümlü yaratık için kullanılmaktadır.
Reklam
En Kötü Günde Gelen Aşk
Tipi yağacak, kar yağacak. Hayatında bir çok engeller olacak. O sisin ardından biri çıkıp gelecek abi... Ondan sonra o sisi, onunla beraber aşmaya çalışacaksın falan... Yoksa Yunan Adaları'nda gezerken, lüks bi' teknenin içinde gelen aşkı ben ne yapayım?
Kürt alfabesinde otuz bir harf, eğer kullanımı ihtiyari olan iki harf de eklenirse otuz üç harf vardır: a, b, c, ç, d, e, ê, f, g, h, i, î, j, k, l, m, n, o, p, q, r, s, ş, t, u, û, v, w, x, y, z.
Sayfa 3 - İHTİYARİ KULLANILAN ÜNSÜZLER: Bunlar Arapçadaki «ح» harfine tekabül eden, Türkçe normal <h> ile yazılıp okunan <h> ile Arapça «غ» sesinin karşılığı «ẍ» harfidir. / İnstitut kurde de ParisKitabı okuyor
Sol düşüncelerle, cezaevindeki ağabeyini i ziy arete gi­dip gelirken tanıştı. Meslek Yüksek Okulu' n u bitiri p öğretmen oldu. 1992 yılında Devrimci Sol' a yönelik operasyonda gözaltına alınıp tutuklanmad an önceki tek siyasi fa al iyeti, 1989 yı lınd a yasal " Açlığa ve Yokdulluğa Paydos" isimli bir mitinge katılmaktan ibaret­ti. işkence gördü, yargılandı ve müebbet hapse mahkum edildi. Dosyasının Yargıtay' dan dönmesini bek­lerken, Bayrampaşa Cezaevi' n de yakılarak 'hayata dön­ dürülenlerden' biri olacağını belki de aklına hiç getirrmemişti . Hacer
Sayfa 210 - İmge kitapevi Kasım 2015Kitabı okudu
Anna O.! Bu ad Breuer'i adeta yerinden sıçrattı, fincanı dudaklarına götürürken kahvesini döktü.Peçetesiyle elini silerken Fräulein Salome'nin bu kazayı görmemiş olmasını umuyordu. Anna O.! Anna O.! Bu inanılmaz bir şeydi! Nereye gitse karşısına Anna O. çıkayordu; Anna O., Bertha Pappenheim için kullandığı gizli kod adıydı. Breuer öğrencileriyle hastaları hakkında konuşurken müthiş bir titizlik gösterir, asla gerçek adlarını kullanmazdı.Hastalarının ad ve soyadlarının baş harflerinden birer harf geriye gider ve onlara takma ad verirdi, böylece Bertha Pappenheim'ın B.P. harfleri A.O. olmuştu ya da Anna O..
Reklam
Şeyh Galip şöyle diyor: Gıdâ-yı rühu ver kim rehber-i mirac-1 ulvidir Hemişe fikr-i tamir-i beden på-der-gil olmakdır Günümüz Türkçesiyle, "Ruhunu besle, yola o çıkacak; beden boş kapsül, bırakıp gideceksin / Bütün mesaini bedenine harcarsan ayağı çamura çakılıp yürüyemeyen eşek gibi olursun," diyor.
Sayfa 40 - Profil KitapKitabı okudu
13 Ekim 1987 Salı Sevgilim, Her gün kötücül bir düşü kurmak ve onu taşımak artık kılgıyı gerektiriyor. Sana böyle bir yük bırakmak istemezdim ama sen akıllı ve güçlüsün çabuk unutursun. Bu durumdan kimse kimseyi ya da kendini sorumlu, suçlu saymasın, çünkü suç yok yalnızca ırmağın akışına bir müdahale söz konusu! Her anın niyetini sorgulayan bir varlığın saygısızlığını yok etmek için kararlaştırılmış bir eylem bu! Çocukluğun kendini saf bir biçimde akışa bırakması ne güzeldi. Yiten bu işte! Bu tükenişle hiçbir yeni yaşama başlanamaz, bu nedenle tüm sevdiklerime elveda diyorum. Ben'i bağışlayın! Bunu en çok annemden babamdan ablamdan ve Kağan senden diliyorum. Dostlarımdan da! Nilgün Marmara Önal Seni hep sevdim Kağan! Hoşçakalın! P.S.1 Cenaze töreni istemiyorum, mümkünse yakınız lütfen! P.S.2 Kuşlar ölünceye kadar iyi bakınız onlara. 3 Sahneden çekilirken yaşamıma karışmış herkesi selamlıyorum. 4 Kağan arzu edersen ileride, daktiloya çekilmiş olan şiirleri bastırabilirsin.
Sayfa 533 - Everest yayınlarıKitabı okuyor
Gerçi acıma g ö s t e r i l m e l i d i r , ama o n a s a h i p o l m a k t a n kaçınılmalıdır: çünkü mutsuzlar öylesine a p t a l d ı r l a r ki, onların nezdinde acıma göstermek, dünyanın en büyük iyiliğidir. - Belki de mutsuzların bu gereksinimi aptallık ve zihinsel bir eksiklik olarak, felaketi beraberinde getiren bir tür akıl hastalığı olarak (Rochefoucauld da böyle kavramış görünüyor) değil de tümüyle başka ve daha düşündürücü bir şey olarak anlaşıl dığında, bu acıma duygusuna sahip olmak istemeye karşı daha güçlü bir uyarıda bulunulmalıdır. Daha çok kendileri ne acımisın d i y e ağlayıp bağıran ve bu yüzden durumları nın dikkati çekebileceği anı kollayan çocukları gözlemlemek yerinde olur; hastalada ve ruhsal rahatsızlığı olanlarla ilişki içinde yaşandığında bu yakınmaların ve inlemelerin, mutsuzluğun sergilenmesinin, aslında orada bulunanlara a c ı ç e k t i r m e k amacını güdüp gütmediğini sorar insan kendisine: sonra da berikilerin dile getirdiği acıma, zayıflar ve acı çekenler için bir tesellidir, görürler ki tüm zayıflıkianna karşın en azından hala b i r g ü ç l e r i v a r d ı r : a c ı ç e k t i r m e g ü c ü . Mutsuz kişi acıma gösterisinin onun bilincine çıkarttığı bu üstünlük duygusundan bir tür haz elde eder; kendini beğenmişliği kabarır, hala dünyaya acı çektirecek kadar önemli biridir. Dolayısıyla acınma özlemi kendinden haz alma özlemidir, üstelik yakınlarına zarar verme pahasına; kendi özgün benliğini, olanca saygısızlığıyla gösterir insanlara: hiç de Rochefoucauld'nun dediği gibi "aptallığıyla" değil.
Sayfa 45
Ji van bûyeran tevan, tiştê ku ez pir pê diêşandim, ew kaxeta ku wan zebanîyan danîbûn ser laşê wê û tê de gotibûn "De encama jiyana hemû dayîkên wan ermenên çolê wisa be!" Kurê min î Quranxwendî ku tada wî negihabû ajalekî çolê, bûbû ermen ,bûbû terorîst! Eyşoka min jî bûbû dayîka ermenan ,ew zebanîyên kujer jî bûbûn musulman!
Sayfa 40 - Weşanên aryenKitabı okudu
1.000 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.