Kelebeğin ömrü
Gülseren Hanım, Dr. Nüvit Hanım bir hasta gönderdi, "mümkünse hemen alıverin," diye rica etti. Şimdi onu gönderiyorum. Tamam Tuna, bekliyorum. Kapı vuruluyor ve içeri üç hanım giriyor. İkisinin ağlamaktan gözleri kızarmış. Biri ise şaşkın şaşkın etrafına bakınıyor. En yaşlı olan, elime bir kâğıt uzatıyor. Nüvit Hanım'ın bana
Kimse kendine bekleme süresi vermiyor. Oysa öfkenin birincil çaresi beklemektedir. Böylece ilk öfke atağındaki ateş düşer ve akla çöken sis ya dağılır ya yoğunluğunu yitirir. Seni galeyana getiren şeylerin etkilerinin hafiflemesi bazen günleri dahi değil, saatleri bulurken bazılarıysa bu sürede tümden kaybolur. Diyelim ki beklemek etkili olmadı, bu durumda dahi artık öfkenin değil, muhakemenin varlığı söz konusudur. İç yüzünü bilmek istediğin ne varsa zamana bırak: Akıntıda her şey bulanıktır görünür.
Reklam
İç yüzünü bilmek istediğin ne varsa zamana bırak: Akıntıda her şey bulanık görünür.
Sayfa 104Kitabı okudu
Olayın iç yüzünü bilmek gibi bir şey bu!...
Bir bilgiye ulaşıyor olmamız, gözlemlediğimiz şeyin davranışını kesinlikle etkilemektedir.
Sayfa 123 - GabrielKitabı okuyor
ATSIZ'DA TARİH ANLAYIŞI: Atsız'ın lisans öğrenimi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (Edebiyat Zümresi) olduğu hâlde bilim adamı olarak tarihle daha çok ilgilenmiş, bu konuda daha çok eser vermiştir. “Türk tarihinin içinde yüzüyorum. Diyebilirim ki her günüm 27 asrın içinde geçiyor." diyecek ölçüde (Atsız 1992: 67) kendisini tarihle
Vücud ve iç Türkce
Vücud ve iç Beden formuna ben dediği an. Kendini yaşamdan ayırdı insan. Vücudun yerine denilir mekan. Form yaranmasına söylenir zaman. Cisime göredir zaman ve mekan. O,yoksa ne yer var,ne de ki,zaman.
Reklam
142 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.