Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Şiilik
Bu gün de yeni Gazalilere çok büyük bir ihtiyaç vardır.Zira Şii-Rafizi düşüncesi İran'ın eliyle ve büyük bir gizlilikle bütün dünyada atağa kalkmış durumdadır.Bu gün Ehli Sünnet inancını savunan bir devlet yoktur.Ama Şiilik İran eliyle önce Lübnan'ı yuttu.Sonra Irak'ı ve şimdi Suriye ve Yemen'i gözüne kestirmiş durumdadır.
Eserleri ve etkileri göz önünde bulundurulduğunda Gazzâli'nin İslam düşünce tarihinin en etkili isimlerinden biri olduğu su götürmez bir gerçektir. Onun etkisi, ilgi alanlarının zenginliği yanında analitik ve eleştirel yeteneklerini çağının yakıcı inanç ve düşünce problemlerine teksif etmesinden ileri gelmektedir. Gazzâli'nin ilgi
Reklam
Tevhid düşüncesi kime galip gelirse o kişi her şeyin Allah'ın (c.c) elinde olduğunu görür ve hiçbir mahlûkata öfke duymaz.
Kelam hareketi teşekkül ettikten sonra, Suriye'nin İslam topraklarına katılmasıyla İslam düşüncesi Bizans düşüncesiyle karşılaştı. Bu devir onun için mayalanma devri oldu. Sonra, Yunan felsefesinden yapılmış olan çevirilerle Kelam hareketi gelişme safhasına girdi, gelişme devrini Eş'arilerin ve Gazali'nin eklektik devri takip etti. Ondan sonra tutucu devir ve modern devir geldi.
Sayfa 112
" Gazali'nin tasavvuftan anladığı şey ,imandan sonra amel ve ahlaki yetkinleşme çabasıyla Allah'a yönelme halidir."
Sayfa 82 - Sufi kitapKitabı okudu
Bütün düşüncesi, alacağı maaş ve ikramiyeler üzerinde odaklanmış, görev ve sorumluluklarına en ufak bir özen göstermeyen memurdan devlete ne fayda gelir ki?
Sayfa 181Kitabı okudu
Reklam
Hz. Muhammed (Sav)
"Karnını aç bırakan kimsenin düşüncesi büyüdükçe büyür; kalbi uyanık olur."
Sayfa 33 - Çelik Yayınevi
"Maksat bizim dünyada birkaç gün yaşamamızdır. Böylece biz azık kazanmak için gayret edelim, sonra yiyelim ki tekrar kazanmaya gücümüz olsun! Sonra yine kazanıp yine yiyelim!" Bunlar kazanmak için yiyor, yemek için kazanıyor... Çiftçilerin, zanaatkârların, dünyevi bir paye edinme düşüncesi bulunmayan, dinde derin bir yaşantı fikri olmayanların yolu bu yoldur. Çünkü bu gruptakiler gece yemek için gündüz yorulur, gündüz yemek için de gece yorulurlar. Bu, saniyelerin dönüşü gibi, ancak ölümle son bulan bir yolculuktur.
Sayfa 119 - Çelik Yayınevi
İşrâk felsefesinin doğuşu
Gazzâli'den önce Yeni-Eflatuncu renge boyanmış olan İslam Meşşâî felsefesi söyleyeceğini söyleyip bitirmiş, Ibn Sinâ ile bu okul zirveye ulaşmıştı. Artık bu felsefenin düşüşten ve geriye dönüşten veya İslam düşüncesi alanında yerini başkalarına bırakmaktan başka yapacağı bir şey kalmamıştı. İbn Sinâ'nın çalışmaları özelinde
İmâm-ı Gazzâlî
İmâm-ı Gazalî, İslâm Medeniyetinin, Yunan düşüncesiyle karşılaştığı anda doğan bunalımı atlatması için, İslâm Âlemine bağışlanmış bir ilâhî lütuf, bir düşünce fışkırtısıydı. Bilginler, kaideyi teşkil ediyorlardı, bir ehram oluşturuyorlardı. Bu kaideye oturtulan anıt, ya da ehramın zirvesi idi Hüccet'ül İslâm İmâm-ı Gazalî. İlim kaynaklı
Sayfa 28 - pdfKitabı okudu
Reklam
Müminin himmeti (bütün derdi ve düşüncesi), namazda,oruçtan ve ibadettedir. Münafığın himmeti ise hayvanlar gibi yemekte ve içmektedir.
Ahmed-i Gazzâli
Hüccetü'l-İslam Ebu Hamid Muhammed Gazzali'nin İslam düşünce tarihindeki önemli yeri, tasavvufun sistemleştirilmesine olan katkısı ve tasavvuftaki büyüklüğü, küçük kardeşi, diğer bir önemli sufi Ahmed-i Gazzali'nin yeterince öne çıkmasına engel olmuştur. Her ne kadar aşk, vecd ve cezbe yolunu benimseyen tasavvuf ehlinden bir kısım kimseler onun tasavvuftaki yüksekliğini İhya yazarı Muhammed Gazzali'ye tercih etmişlerse de gerek tasavvufun geçmiş dönemlerinde gerek günümüzde Gazzali denince akla büyük kardeş Ebu Hamid Muhammed gelir. Ahmed-i Gazzali ise sadece ilgilileri tarafından bilinmekte, ülkemizde ise yeterince tanınmamaktadır. Genelde İslam düşüncesi özelde tasavvufla ilgilenen araştırmacı ve bilim adamları da Muhammed kadar Ahmed-i Gazzali'ye iltifat etmemiş, onu çalışmalarında konu edinmemişlerdir. Bu bağlamda İran'da Nasnıllah-i Purcevadi ve Ahmed-i Mucahid gibi bazı araştırmacıların ön ayak olduğu kayda değer bazı çalışmalar dışında hakkında şimdiye dek önemli araştırmalar yapılmamıştır.
Sayfa 13 - PDFKitabı okudu
Diyalektik Kıyas Teorisi
_Burhan, tüm şüpheleri ortadan kaldıracak açıklıkta ve itirazlara yer bırakmayacak kesinlikte bir kıyas ve delildir. Kesin ve zorunlu bilginin ilke ve kurallarını vermekte, felsefeyi mükemmel hale getiren kaideleri içermektedir. Bu bakımdan da o, mantığın en yüce bölümü olmaktadır. _Burhan, 3 çeşittir: _1- Varlık burhanı. (Tez) _2- Sebep
Cömertlikten'de üstün bir makam Diğerkâmlık nedir?
Züht, yapıp yapmamakta şer'an serbest kılınan hususlarla yani helallerle ilgilidir. Diğer tarafta insanın bir şeye karşı güç sahibi olduğunu söyleyebilmek için kişinin o şeyi elde etme imkânı bulunması gerekir. Züht hali, Yani insanın dünyevi değerlere meyletmesi onda diğerkâmlık meydana getirir. İslam ahlakı literatüründe adına "isar" denilen diğerkâmlık, cömertliğin en yüksek seviyesidir. Zira cömertlik, kişinin ihtiyaç duymadığı bir şeyi, isteksiz olarak ya da Zorla değil isteyerek ve seve seve başkalarına vermeyi ifade ederken; diğerkâmlık, ihtiyaç duyduğu bir şeyi gönülden, karşılık bekleme düşüncesi olmadan ve amaçsız olarak yalnız Allah için vermek anlamına gelir.
Sayfa 108 - Çelik Yayınevi
İmam Gazzâlî, İslâmî ilimler ve İslâm düşüncesi tarihinde bir dönüm noktası teşkil eder. Kendisinden sonra ilimlerin ve düşüncenin seyri büyük ölçüde değişmiş, birçok ilim mensubu hakkında yapılan "mütekaddim-müteahhir" ayrımının merkezinde Gazzâlî yer almıştır. Tasavvufî düşüncenin Ehl-i Sünnet içerisinde kendisine meşruiyet sahası aradığı, şeriatla tasavvufun telif edilmesine yönelik uzun çabalar onunla birlikte kemâl noktasına geldi, kendisinden sonra İbnü'l-Cevzî gibi bazı selefî temayüllü âlimler onu bu konuda tenkit etmişlerse de bu gibi yaklaşımlar artık marjinal hâle geldi ve tasavvuf İslâmî düşüncenin ayrılmaz bir parçası oldu.
52 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.