Adı:
Annem
Baskı tarihi:
2011
Sayfa sayısı:
310
ISBN:
9789755394282
Kitabın türü:
Çeviri:
Yaşar Avunç
Yayınevi:
Ayrıntı Yayınları
"Kötülüğün metafizikçisi" olarak bilinen romancı, denemeci, felsefeci Georges Bataille´ın her biri bir başyapıt olan iki romanı ile üç öyküsünü bir arada sunuyoruz. Bataille´ın erotizmi yücelttiği; şiddet, iktidar ve ölümü dehşet verici bir bütünlük içinde sunduğu; cinsellikle ruhaniliği harmanladığı beş büyük yapıt: Madam Edwarda, Göğün Mavisi, Annem, Ölü Adam ve Gözün Öyküsü. M. Foucault , P. Sollers ve J. Derrida´yı derinden etkilyen yapıtları Foucault tarafından "yüzyılın en önemli yapıtları arasında" sayılan Bataille, bu roman ve öykülerinde düşünce alemini aşıp kendinden geçme arzusuyla, fanilikle sınırlı olmayan yüce bir hayatı gözler önüne serme hedefinin peşine düşüyor. Bataille´ı cinsellik, ölüm ve müstehcenliğin gizilgücü ilgilendiriyor. O, geleneksel edebiyatı reddetmiş; entelektüel, sanatsal ve dinsel etkinliğin nihai hedefinin, mantıklı bireyin şiddet dolu, aşkın bir paylaşım eyleminde yok edilmesi olduğuna kanaat getirmiştir. Karakterlerinin libertaryen yaşam tarzları, cinselliklerini açıkça yaşamaları, yoğun deneyimler aracılığıyla aşkınlık arayışından başka bir şey değildir. Pornografi onun gözünde, kendi sürrealist dneyleri için bir araçtır. Burjuva ahlâkına karşı erotizmi, mantıklıya karşı mantıksızı, kapitalizmin sınırlamalarına karşı aşırılığı, konformizme karşı itaatsizliği savunan Bataille´ın yapıtları okuru cesaret isteyen bir okuma serüvenine davet ediyor. 20. Yüzyılın bu yüzyıla aktığı en önemli isimlerden Bataille´ın cinselliğe getirdiği büyük açılımın boyutları henüz aşılabilmiş değil; hatta, kimi düşünürlere göre yeterince anlaşılmış da değil. Aslına bakılırsa Bataille, bu yapıtlarında cinselliği değil, erotizmi ele alıyor. Kuramsal sayılacak çalışmalarında iki kavram arasındaki farkı belirtmişti: Erotizm, zihinsel bir şeydi ve bu yanıyla cinsellikten ayrılıyordu. Ama Bataille´ın üstünde durduğu temel sorunsal arzuydu. Daima iğrenç olanla Hegelci diyalektik içinde bir arada duran arzu. Kaldı ki, Bataille´de her kavram karşıtıyla birlikteydi: Yaşam ölümle, özgürlük yasakla, uygarlık ilkellikle iç içeydi ve erotizm tüm bunların kesişim noktasıydı. Bugün bütün bu olgular, beden politikaları ve o da iktidar bağlamında tartışılıyorsa hepsinin altında Bataille´ın yapıtlarının bulunduğunu söylemek ne yanlış ne de fazla... - Hasan Bülent Kahraman-
Arzularının önündeki duvarı yıkan insanların ahlaksızlık girdabında kayboluşları.
Dibin de dibi varsa işte orası. Aşırı müstehcenlik.
"Kötülüğün metafizikçisi" olarak bilinen bir yazarın, yeraltı edabiyatı etiketli kitabı ilgimi çekti. Yorumlara da göz atınca okuma isteği duydum. Lakin tahminlerimin çok ötesinde bir çirkef bataklığıydı.
''Eğer her şeyden korkuyorsan, bu kitabı oku, ama önce beni dinle: Eğer gülüyorsan, korkuyorsun da ondandır. Kitap sana cansız bir şey gibi gelir. Olabilir. Ama yine de eğer, olur ya, okumayı bilmiyorsan... Korkman mı gerekirdi?... Yalnız mısın? Üşüyor musun? İnsanın ne kadar 'sen', budala ve çıplak olduğunu bilmiyor musun?''

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Annem
Baskı tarihi:
2011
Sayfa sayısı:
310
ISBN:
9789755394282
Kitabın türü:
Çeviri:
Yaşar Avunç
Yayınevi:
Ayrıntı Yayınları
"Kötülüğün metafizikçisi" olarak bilinen romancı, denemeci, felsefeci Georges Bataille´ın her biri bir başyapıt olan iki romanı ile üç öyküsünü bir arada sunuyoruz. Bataille´ın erotizmi yücelttiği; şiddet, iktidar ve ölümü dehşet verici bir bütünlük içinde sunduğu; cinsellikle ruhaniliği harmanladığı beş büyük yapıt: Madam Edwarda, Göğün Mavisi, Annem, Ölü Adam ve Gözün Öyküsü. M. Foucault , P. Sollers ve J. Derrida´yı derinden etkilyen yapıtları Foucault tarafından "yüzyılın en önemli yapıtları arasında" sayılan Bataille, bu roman ve öykülerinde düşünce alemini aşıp kendinden geçme arzusuyla, fanilikle sınırlı olmayan yüce bir hayatı gözler önüne serme hedefinin peşine düşüyor. Bataille´ı cinsellik, ölüm ve müstehcenliğin gizilgücü ilgilendiriyor. O, geleneksel edebiyatı reddetmiş; entelektüel, sanatsal ve dinsel etkinliğin nihai hedefinin, mantıklı bireyin şiddet dolu, aşkın bir paylaşım eyleminde yok edilmesi olduğuna kanaat getirmiştir. Karakterlerinin libertaryen yaşam tarzları, cinselliklerini açıkça yaşamaları, yoğun deneyimler aracılığıyla aşkınlık arayışından başka bir şey değildir. Pornografi onun gözünde, kendi sürrealist dneyleri için bir araçtır. Burjuva ahlâkına karşı erotizmi, mantıklıya karşı mantıksızı, kapitalizmin sınırlamalarına karşı aşırılığı, konformizme karşı itaatsizliği savunan Bataille´ın yapıtları okuru cesaret isteyen bir okuma serüvenine davet ediyor. 20. Yüzyılın bu yüzyıla aktığı en önemli isimlerden Bataille´ın cinselliğe getirdiği büyük açılımın boyutları henüz aşılabilmiş değil; hatta, kimi düşünürlere göre yeterince anlaşılmış da değil. Aslına bakılırsa Bataille, bu yapıtlarında cinselliği değil, erotizmi ele alıyor. Kuramsal sayılacak çalışmalarında iki kavram arasındaki farkı belirtmişti: Erotizm, zihinsel bir şeydi ve bu yanıyla cinsellikten ayrılıyordu. Ama Bataille´ın üstünde durduğu temel sorunsal arzuydu. Daima iğrenç olanla Hegelci diyalektik içinde bir arada duran arzu. Kaldı ki, Bataille´de her kavram karşıtıyla birlikteydi: Yaşam ölümle, özgürlük yasakla, uygarlık ilkellikle iç içeydi ve erotizm tüm bunların kesişim noktasıydı. Bugün bütün bu olgular, beden politikaları ve o da iktidar bağlamında tartışılıyorsa hepsinin altında Bataille´ın yapıtlarının bulunduğunu söylemek ne yanlış ne de fazla... - Hasan Bülent Kahraman-

Kitabı okuyanlar 11 okur

  • özlem er
  • Aşna Fişna
  • blueofnoon
  • Sayeban
  • Bt
  • Arife ünsal
  • LightMyFire
  • Rezzan
  • Nihan
  • Sade-ce Kitap

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%66.7 (2)
6
%0
5
%33.3 (1)
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0