·
Okunma
·
Beğeni
·
25
Gösterim
Adı:
Hücrem
Baskı tarihi:
1998
Sayfa sayısı:
128
Format:
Karton kapak
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Güney Yayınları
Yılmaz Güney’in 1972-74 yıllarında Selimiye Cezaevi’ndeki deneyimlerinden yola çıkarak kaleme aldığı Selimiye Üçlemesi’nin ilk kitabı Hücrem, aynı zamanda onun sanat anlayışını gösteren bir manifesto niteliğinde.

“Amacım, gelişigüzel hikâyeler, romanlar yazmak değildir. Açıklanmasını zorunlu gördüğüm toplumsal, siyasal olayların yazılması, hayatın diğer alanlarında yaşayan ürünlerle kaynaştırılması, sınıf mücadelesinin yükselişine, yaygınlaşmasına, derinleşmesine katkıda bulunarak, toplumsal oluşum içinde devrimci düşünceye yeni boyutlar, etkinlikler kazandırarak yeni sentezlere vardırılmasıdır…”
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Toplumlar nereye gidiyor; niye gidiyor ve bu gidiş içinde birey olarak payımız ne?
Yılmaz Güney
Sayfa 11 - Güney Yayınları - 13.Baskı - İstanbul 1998
Başarısının her adımında savaş vermiş, onu özgücüyle ele geçirmiş insanları yıkmak zordur.
Yılmaz Güney
Sayfa 23 - Güney Yayınları - 13.Baskı - İstanbul 1998
Yarınlar, zor günlerin karnında güzel yarınlara gebeydi.
Yılmaz Güney
Sayfa 16 - Güney Yayınları - 13.Baskı - İstanbul 1998
Hatanın ve çarpıklıkların bilincine varan ve bunlardan gerekli dersleri çıkartan insanlar, hiç hata yapmadığını sanan insanlardan daha güçlüdürler.
Yılmaz Güney
Sayfa 24 - Güney Yayınları - 13.Baskı - İstanbul 1998
Gelişmeye katkısı olmayan arkadaşlık ilişkilerinden nasıl kurtulabilirdim?
Yılmaz Güney
Sayfa 45 - Güney Yayınları - 13.Baskı - İstanbul 1998
Acı ve sevinçlerimin vazgeçilmez ortağı, fedakarlık, feragat, vefa örneği yiğit karım FATOŞ'a...
Yılmaz Güney
Sayfa 5 - Güney Yayınları - 13.Baskı - İstanbul 1998

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Hücrem
Baskı tarihi:
1998
Sayfa sayısı:
128
Format:
Karton kapak
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Güney Yayınları
Yılmaz Güney’in 1972-74 yıllarında Selimiye Cezaevi’ndeki deneyimlerinden yola çıkarak kaleme aldığı Selimiye Üçlemesi’nin ilk kitabı Hücrem, aynı zamanda onun sanat anlayışını gösteren bir manifesto niteliğinde.

“Amacım, gelişigüzel hikâyeler, romanlar yazmak değildir. Açıklanmasını zorunlu gördüğüm toplumsal, siyasal olayların yazılması, hayatın diğer alanlarında yaşayan ürünlerle kaynaştırılması, sınıf mücadelesinin yükselişine, yaygınlaşmasına, derinleşmesine katkıda bulunarak, toplumsal oluşum içinde devrimci düşünceye yeni boyutlar, etkinlikler kazandırarak yeni sentezlere vardırılmasıdır…”

Kitabı okuyanlar 6 okur

  • Elif Bozkaya
  • İzzettin Dinçer
  • Yalnızokur
  • somun
  • Zeynep Bulut
  • Zeliha KRAL

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%50 (2)
9
%25 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%25 (1)