Martin sıradan bir denizci ,bir andan kendini üst sınıf bir ailenin ortasında bulur ve ailenin kızı olan Ruth ile yaşadığı aşk ( hatta Martin'in aşkı desem daha doğru olur ) onu kendini geliştirmeye, dönüştürmeye yöneltir. Fazlası ile azimli olan Martin, okuma, araştırma, konuşma vb eylemler ile uykusuz geçen gecelerinin karşılığını alır. Fakat statü sahibi olmak, zengin olmak toplumun yaklaşımını bir anda değiştirince kahramanımız bir yabancılaşma, toplumu, çürümüş düzenleri daha fazla sorgulama, analiz etme ihtiyacı duyar.Bu sorgulama ise onu trajik bir sona sürükler. Daha fazla spoiler vermek istemem.
Kısaca yazar eserinde; azim, aşk, toplum eleştirisi, başarı ve başarısızlık psikolojisi, yalnızlık, varoluşsal sorgulama gibi bir çok konuyu işlemiş. Kişi eseri okurken hâliyle tüm bu durumları gözünde canlandırır, kendisini bir şeyleri eleştirirken bulur. Özellikle Martin'in kitaptaki diğer karakterler ile ikili diyalogları sosyolojik, felsefik hemen hemen her açıdan beni aşık etti.Yani kalbimi bıraktığım bir kitap daha diyebilirim.
İyi Okumalar Kitap Avcıları