No Longer Human

Osamu Dazai
Tahmini Okuma Süresi:
17 sa. 27 dk.
Sayfa Sayısı:
616
Basım Tarihi:
Aralık 2019
İlk Yayın Tarihi:
Haziran 2009
Yayınevi:
VIZ Media LLC
Orijinal Adı:
人間失格 [Ningen Shikkaku] #1-3
Orijinal Dil:
Japonca
Orijinal Ülke:
Japonya
ISBN:
9781974707096
Ülke:
Amerika Birleşik Devletleri
Dil:
İngilizce
Format:
Karton kapak
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

7/10
·612 syf.··
2025 140. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 24 Ekim 2025 19:00
Okumadan önce araştırma yaparken gördüm ki; Osamu Dazai'nin "İnsanlığımı Yitirirken" romanı Japon edebiyatının en köklü, en derin, klasik ve otobiyografik eserlerinden birisi. Oba Yozo'nun yaşam hikayesini okuyoruz eserde. Anlatı günlük defterlerinden oluşuyor ve toplumla bağ kurmakta, diğer insanları anlamakta zorlanan, bu yüzden de sürekli "Soytarılık" maskesi takan, hayatını, çöküşünü ve intihar eğilimlerini anlatıyor. Bu roman sevgili dostlar; yazarın kendi yaşamından (özellikle alkol/ilaç bağımlılığından ve intihar girişimlerinden.) derin izler taşıyor. Tematik Analiz "İnsanlara neyi, nasıl söylemem gerektiğini bilmiyorum. Ve bu noktada aklıma soytarılık yapmak geliyor. Bu benim insanlara son yaklaşma çabam." Yozo'nun insanları anlayamaması, onlarla iletişim kurmakta zorlanması onu sürekli olarak "soytarılık" yapmaya iter. Dazai bu soytarılığı, bir hayatta kalma mekanizması, bir maske olarak sunar. Manga türünde yer alan çizimlerinde bu maske, bazen komik bazen de ürkütücü bir palyaço figürü olarak karşımıza çıkıyor. Yozo, hayatı boyunca "toplum" denilen kavramdan korkuyor ve kendisini toplumun dışında kalmış hissediyor. İnsanların bencilliği, kandırmacaları ve karmaşık ilişkileri onu dehşete düşürüyor. Eser, toplumsal normlara uyamayan bir bireyin duygusal ve bilişsel yıkımını işliyor. Yozo'nun hayatı, varlıklı bir aileden gelmesine rağmen, siyasi örgütlere katılım, alkol, uyuşturucu ve intihar girişimleriyle dolu bir çöküş serüveni. Mangasında bu psikolojik çöküş, keskin ve rahatsız edici görsellerle aktarılıyor. Eserde yabancılaşmayı aktaran en etkili cümleler; "Yemek yemezsek ölürüz düşüncesi benim kulağıma bir tehdit gibi gelmezdi. Yine de bu batıl inanç (şimdi bile onu bu şekliyle düşünmeden edemiyorum) bana hep tuhaf bir korku verirdi. İnsan yemek
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
9/10
·612 syf.··
2023 3. kitabı
Uzun zamandır karşıma çıkan manga. Keşke öyle hevesle bi solukta okumasaydim :( işlenen konu bakımından gerçekten ağır bi konuya değinilmiş. Çizimler insanı çok etkiliyor. Elinizden düşmüyor kitap bi solukta okuyorsunuz. Zaman zaman öfke, zaman zaman üzüntü, zaman zaman acı, zaman zaman nefret ve çokça kez sorgulama duygularını aynı anda yaşayabileceğiniz bir kitap. Okumak için özenli bir zaman seçilmesine dikkat edilmeli bence. Özellikle kitabın sonu oldukça etkileyiciydi :) Kitapta bolca bulunan cinsel çizimler zaman zaman beni rahatsız etse de puanım 9/10
Manga
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
Puan vermedi·612 syf.··
2025 6. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2025 13:21
İnsanlığımı Yitirirken Osamu Dazai Kitabın roman halini okumadım manga versiyonunu okudum. Biraz acımasız bir eleştiri olacak baştan söyleyeyim rahatsız olabilirsiniz. Kitabın konusu ne ? Ne anlatıyor? Ana fikir ne ? Bize ne verdi ? Hiçbir soruyu cevaplamıyor. Hastalıklı bir adamın hastalıklı kitabı. Bu kadar net konuşuyorum. Hastalıklı diyorum psikolojik bir rahatsızlıktan bahsetmiyorum yanlış anlaşılmasın. Ahlaki açıdan hastalıklı olduğunu düşünüyorum. Daha kötü depresyonda yazarlar okudum, intihar etmiş başka yazarları okudum, “Tutunamayanlar” diye kült bir kitabı okudum. Ama hepsinin insana, canlıya, duygulara, düşüncelere karşı inanılmaz kırılganlıkları olan çok ince olmaktan insanlar tarafından anlaşılmadığını düşünen kişilerdi. Kitapta safi kötülük ve şımarıklık var çocukluk travmaları var ama travmalarıyla savaşan ya da kabul eden ya da ne bileyim intikam almaya çalışan birisi de yok savrulurken de hiçbir şekilde amacı olmayan bir tip. Ne bileyim yaratıcılık için bir çaba harcamıyor yaratıcı olmak için bile kötü bir şeyler yapmıyor. Acı çekiyor ama neyin acısı ? İntihar etmek istiyor ama neyin intiharı vicdan azabı mı ? Vicdan azabı desem sonunda da anlıyoruz ki hala aldatmaya devam etmiş bir adam. Kitabın bir amacı yoktu. Zaten berbat olan hayatlarımızın berbat bir parçası. Sonunda mutlu son falan beklemiyorum öyle masal tarzı kitapları da sevmem ama sanırım kitapta biraz onur duygusu aradım. Kadınla intiharından sonra harakiri yapıp ölseydi herhalde daha onurlu bir son olurdu. Öyle bir kafaya geldim ki adamın intihar etmesini onurlu görüyorum varın siz düşünün kitabı…
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
9/10
·612 syf.··
2023 6. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2023 21:43
Aynı şeyimi okuyacağım derken orijinal metini daha da geliştiren bir kitap okudum. Dazai nin metninin üzerine Junji İto üzeri kapalı söylenmiş bölümlerin altını çizerek ve kendinden parçalar ekleyerek metini daha rahatsız edici bir hale getirmiş. Bu manga da baş karakter Youzou daha da insanlığını yitirmiş bir hal almış. Özellikle sürpriz sonuyla iyiki okumuşum dediğim bir kitap oldu.
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
Puan vermedi·612 syf.··
2024 32. kitabı
·
28 saatte okudu
·
Okunma: 23 Haziran 2024 12:37
Okuduğum ilk manga Osamu Dazai’nin İnsanlığımı Yitirirken romanının Junji İto tarafından çizilmiş hali. Neden manga olarak okudum. Çünkü kitaplığımda vardı ve malum kitap fiyatları diyor ve susuyorum. Sıkı okurların hepsi haklı olarak kitabı orjinal metinden okumam gerektiğini söyledi. Son derece zorlayıcı bir hikayesi olan İnsanlığımı Yitirirken’i o haliyle sonuna kadar okuyabilirmiydim emin değilim. Ancak itiraf edeyim Junji İto’nun şahane çizimlerinin duygusal etkisi de azımsanacak gibi değil. Aynı ağır depresif etkiyi sonuna kadar yaşattı. İnsanlığımı yitirirken otobiyografik bir roman ve yazarın çocukluğundan başlayarak ait hissetmediği çevresinde, toplumda yaşadığı hayal kırıklıklarını, ağır mutsuzluk halini, paramparça olmuş darmadağın bir kişiliği ve sonrasında yıkılışını anlatıyor. Kitabın orijinalini ne zaman okurum ya da okuyabilir miyim bilmiyorum. O yüzden bu kitabı ilk manga okumam ve metnin duygusal ağırlığından korkan bir okurun usulca sıvışması olarak buraya bırakıyorum.
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
İnsanlığını Yitirmiş
10/10
·612 syf.··
Beğendi
·
2022 16. kitabı
Manganın başlarında pek beğenmemiştim çünkü orijinal kitapta Osamu Dazai'nin en fazla 4 5 kadınla ilişkisi olurken mangada önüne gelen herkesle beraber olması beni irite etmişti. Çocukken istismara uğradığından kitapta bahsedilmiyor fakat mangada bunun çizimlerine oldukça sık yer verilmiş (3 4 sene önce okumuştum kitabı eğer bahsediyorsa affınıza sığınıyorum). Sonlara doğru kimin gerçek Dazai olduğunu anlayamıyorsunuz, en azından bende böyle bir etki bırakmıştı ama o gazete güpürünü görünce tüm taşlar yerine oturmuştu. Çizimlerin beni etkileyeceğini düşünmemiştim, ama gelin görün ki iki gecedir uyuyamıyor, garip rüyalar görüyorum. Kitabın sonundaki çizim ise gerçekten güzeldi. Tamamen insanlığını yitirmiş, kendinden bir haber bi' canlı. Yine de gülümsemeye çalışıyor, tıpkı çocukluğunda yaptığı gibi.
Edebiyat
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
İnsanlığımı Yitirirken
10/10
·612 syf.··
Beğendi
·
2023 151. kitabı
Gerçekten enteresan bir çalışma. Daha önce metin halinde de okumuştum ama mangası kesinlikle düzyazı ile kıyaslanamayacak güzellikte. Çizimlerine öyle emek verilmiş ki; mangada hiç yazı kullanmasalardı dahi, çizimlerin sizi alıp farklı yerlere götürebileceğini düşünüyorum. Okurken boğulma hissiyatını ve dinginliği aynı anda hissettim, bu bile çok farklı bir deneyimdi. Bu manganın kesinlikle bir kez alınıp deneyimlenmesi gerektiğine inanıyorum. Okuyacak olanlara şimdiden iyi okumalar ve de iyi seyirler :)
1000Kitap
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
10/10
·612 syf.·
Beğendi
·
2023 5. kitabı
Junji Ito'ya ait eserleri severek okur, izlerim. Korku/gerilim türünde kaleme alınsa da eserlerinden büyük haz alırım fakat hep daha fazlasını beklerim. Böyle başarılı sanatçının sahi bir korku eseri üretmesini çok istemiştim hep. İnsanlığımı Yitirirken, Osamu Dazai'nin kitabını pek güzel yorumlamış şekilde ortaya konmuş. Öyle ki bazı kısımlarda ben bile rahatsız hissettim. Bu hissi GYO eserinde de biraz biraz hissetmiştim fakat bu eser bambaşka. Korku veya gerilim içerdiğini söyleyemem kendi adıma fakat içten okursanız çok rahatsız hissettiren sahneleri çok başarılı ele almış. Böyle düşünen herkes için tavsiye edilir. İnsanlığımı Yitirirken Junji İto
Anime/Manga
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
8/10
·612 syf.··
2024 160. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 08 Kasım 2024 10:58
Kitabın orijinal halini okumuştum beğenmiştim ve mangasını okumak çok çok daha farklı hissettirdi ve bayağı çok sevdim. Çizimlerle çok daha iyi açıklanmış konu bence. Ve tabi ki yeni bir kurgu da oluşturulmuş. Ve kitabın melankolisi çizimlerle birlikte çok daha iyi hale gelmiş. Konusu zaten genel anlamda biliniyor okumayan da kalmadı diye düşünüyorum ama mutlaka Manga haline de bakın derim özellikle korkunç kapağı ve içerisindeki çizimlerle beni büyüledi. Tabi ekstra olarak daha korkutucu ve şiddet öğeleri var. +18 içerik de gözönünde bulundurulmalı. Aslında bakılırsa kitaptan esinlenilmiş denebilir çünkü bu kitap oldukça açık saçık. Bu arada yazarı tanıyor musunuz bilmiyorum ama uzumaki ile tanımıştım kendisini özellikle korku anlamında hikayeler üretiyor. Gyo isimli litabı da değişikti. Genellikle grotest ve body horror tarzı işler çıkarıyor. Bu kitabında özellikle korku olduğunu ve yetişkin okurlar için olduğunu belirtmem gerekiyor. #insanlığımıyitirirken #junjiito #osamudazai #manga #korku #horror
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma
Puan vermedi·612 syf.··
2025 2. kitabı
·
8 saatte okudu
·
Okunma: 07 Kasım 2025 12:15
Zaten önceden normal kitabı da okumuştum ama sanki bu mangada daha detaylı anlatılıyor bu yönden sevdim. Onun dışında ana karaktere arada sempati beslesem de sevemedim ya. Spoilerr Dazai gerçekten böyle biri tanıdı mı hiç bilmiyorum ama akıl hastanesinde tanışıp konuştukları sahne hoşuma gitti. En azından ana karakterimizin sonunda yaşadıkları beni üzmedi beter olsun. O kadar kadının ölümüne sebep oldu bence saf kötü olmasa bile ezik ve korkak bir karakter. Her neyse bir çizim öğrencisi olarak çizimlere bayıldım ve kitapların çizgi romanlı halleri çok hoşuma gidiyor. I luv it.
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · Gerekli Şeyler Yayıncılık · 2022971 okunma

Yazar Hakkında

Osamu DazaiYazar · 14 kitap
Takma adı Osamu Dazai olan ve bu isimle daha iyi tanınan Şuji Tsuşima, 1909'da Tsugaru Yarımadası'nın merkezi yakınlarında küçük bir kasaba olan Kanagi'de dünyaya geldi. Ailedeki siyasetçi olma geleneğine karşı çıkan Dazai gençliğinde yazar olmaya karar verdi. Yirmi yaşında Tokyo Üniversitesi Fransız Edebiyatı Bölümü'ne kaydını yaptırdı. 1935'te kısa hikayeleriyle ve 1936'da ilk romanı ile (Bannen- Alacakaranlık Yılları) Akutagava Ödülü'ne aday gösterildi. Ödül başka yazarlara verilse de Dazai'nin ünü yayıldı. Bunu takip eden on yılda otuzu aşkın edebi ve otobiyografik eser yayımladı (1944 basımı Mor Bir Serserinin Gezi Notları da dahil). Dazai'nin en iyi eserleri savaşın hemen sonrasına rastlar: 1947'de Şayo (Batan Güneş-YKY 1993), 1948'de Ningen Şikkaku (Artık İnsan Değil). Hayatının büyük bölümünü intihar takıntısıyla geçiren Dazai, 1948'de metresiyle birlikte suya atlayarak intihar etti. Ama ölümünden kırk yıl sonra bile Japonya'da hâlâ ilgi gören bir yazardır.