Ortadoğu Hıristiyanlığın Başlangıcından Günümüze Ortadoğu`nun İki Bin Yıllık Tarihi

8,3/10  (19 Oy) · 
51 okunma  · 
14 beğeni  · 
1.581 gösterim
Hıristiyanlığın başlangıcından günümüze Ortadoğu'nun iki bin yıllık tarihini dünyaca ünlü tarihçi Bernard Lewis'in bilimsel bir yaklaşımla ve etkileyici bir dille anlattığı "Ortadoğu" kitabı Arkadaş Yayınevi'nden çıktı.

Üç büyük dinin ve pek çok uygarlığın doğum yeri olan Ortadoğu bölgesi tarih boyunca nice savaşlara, nice göçlere, nice gelişimlere, değişimlere şahit olmuş, ev sahipliği yapmıştır. Kimi zaman uygarlıkları birleştiren köprü görevini üstlenmiş kimi zamansa dinler arası büyük çatışmalara sahne olmuştur.

Princeton Üniversitesi'nde Yakındoğu profesörü olan Bernard Lewis, yüzyıllar boyunca çeşitli alanlardaki önemli bilgi ve fikirlerin çıkış noktası olan Ortadoğu üzerine uzmanlığını bu tartışmasız başyapıtla gözler önüne seriyor.
(Tanıtım Yazısı'ndan)
  • Baskı Tarihi:
    Ekim 2005
  • Sayfa Sayısı:
    496
  • ISBN:
    9789755094427
  • Çeviri:
    Selen Y. Kölay
  • Yayınevi:
    Arkadaş Yayınları
  • Kitabın Türü:
Burak Erdoğdu 
14 Mar 22:35 · Kitabı okudu · 10/10 puan

Son derece derin bir inceleme eseri, gerek içeriği gerekse üslubu acısından fevkalade bir kitap. Son derece tarafsız ve de doyurucu. Ortadoğu kavimlerinin kadim tarihini bilinen en eski köklerine dayandırarak işlemiş...

Eren BİÇER 
13 Tem 2015 · Kitabı okudu · Beğendi · 8/10 puan

Siyasete, tarihe, sosyolojiye ilgi duyan her okur bu kitabı okumalı diye düşünüyorum. Sürükleyici, açık, anlaşılır bir anlatımı var Bernard Lewis'in. 5 kısımdan oluşan bu kitabı kronolojik bir sırayla Ortadoğu'da siyasi, toplumsal, kültürel değişimi dile getiriyor.

Gökhan Taşpınar 
02 Kas 2015 · Kitabı okudu · 9 günde · Beğendi · 9/10 puan

2000 yıllım ortadoğu tarihini, dinlerin uygarlıklar üzerindeki etkisini ve finalde ülkemizin Ortadoğu ile avrupa arasında sıkışıp kalmasının kaynağını güzel bir şekilde ifade eden güzel bir kitap...

Ümit Türel 
17 Ara 2015 · Kitabı okudu · 7 günde · Beğendi · 8/10 puan

Klasik orta doğu eserlerinden farkı tarihe siyasal paradigmayla bakmayıp kültürel ve sosyal tarihi ön plana çıkarmasıdır.
Her ne kadar 2000 yıllık orta doğu diye başlık atsa da İslam öncesi döneme dair çok yüzeysel bilgiler vermiş.
Ama orta doğunun yaşanmışlıklarını anlamak ve İslami kavramların yozlaşmışlığının farkına varmak adına okunası kitap...

Demir Fesar 
14 Ağu 2014 · Kitabı okudu · Beğendi · 9/10 puan

ortadoğuyu mükemmel bir bakış açısıyla anlatmış şiddetle tavsiye ediyorum..

Döndü Aktaş 
14 Tem 23:26 · Kitabı okudu · Beğendi · 8/10 puan

Başta kitabın kalınlığı beni korkutmuştu..ama bir tarihsever olarak bu durum beni yıldırmadı. Nitekim okuduğuma da değdi.yazarın kitabı geniş bir yelpazede elw alması onu daha değerli kıldı benim için.örneğin türk kahvesinin tarihinin kanuniye dayandığını ve kahvenin hindistandan getirtildiği gibi genwl kültürünüze ek bilgiler sunuyor.tarih sayfalarda sadece tarih olarak durmuyor; arada Türklüğünüzle gurur duyacak kelamlar ediyor..sebepler sadece bu dwğil tabi.kitabın yazarı her ne kadar tarafaızlığını korumaya çalışsa da yer yer wleştirilere açık anlatımları olduğu kaçınılmaz.belki bu olumsuz eleştirim şanlı tarihimize toz kondurmamaktan veya konu hakkında eksik bilgilerimden kaynaklanıyor olabilir.

Mehmet TOSUN 
01 Oca 2016 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Ortadoğu yu en iyi anlatan eserlerden biri. Okunmasından fayda görüyorum.

Kitaptan 9 Alıntı

Alman filozof ve tarihçi Karl Jaspers, MÖ 600 ile 300 arasındaki yılları, birbiriyle ilişkileri olmayan, birbirlerinden uzak ülkelerde yaşayan halkların entelektüel ve manevi gelişimleri açısından "Mihver Dönemi" olarak nitelemiştir. Bu dönem İran'da Zerdüşt'ün ve önemli havarilerinin, İsrail'de peygamberlerin, Eski Yunan'da filozofların, Hindistan'da Buda'nın, Çin'de Konfüçyüs'ün ve Lao Tse'in birbirlerini tanımadan yaşadıkları yıllardır.

Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 37)Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 37)

Musevi dininin, Helenistik kültürün ve Roma devlet sisteminin erişilebilir olması, birlikte Hristiyanlığın doğmasına ve yayılmasına ortam hazırlamıştır. Hristiyanlık ise bir misyonerlik diniydi, yani bunun takipçileri kendilerinin Tanrı'nın nihai Vahiy'inin sahibi olduklarına inanarak bunu tüm insanlığa iletmeyi kutsal görevleri olarak görüyorlardı. Birkaç yüzyıl sonra, farklı yöntem ve içeriğiyle İslamiyet, ikinci evrensel din olarak doğmuş ve aynı görevi üstlenmiştir. İnançları ve amaçları aynı olan, aynı bölgede yan yana yaşayan iki ayrı dünya dininin er ya da geç çatışması ise kaçınılmaz olmuştur.

Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 43 - Arkadaş Yayınevi)Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 43 - Arkadaş Yayınevi)

"Anatolia" adı, İtalyanca "Levant", Latince "Orient" sözcükleriyle aynı anlamdaki (Güneşin doğması) Yunanca bir sözcükten gelmektedir.

Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 32)Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 32)
emre er 
29 Nis 21:39 · Kitabı okuyor

Sigara ve kahve
Sigara, Batı, daha doğrusu Amerikan kökenlidir. Tütünün ortadoğuya XVII. yy'ın başında İngiliz tüccarlar tarafından getirildiği ve çok kısa sürede popüler olduğu bilinmektedir.
Kahve ise biraz daha Önce, XVI. yy'da gelmiştir.Etiyopyada çıkan kahve, Güney Arabistanla, oradan da Mısır,Suriye ve Türkiye'ye gitmiştir. Türk tarihçileri, kahvenin Kanuni Sultan Süleymanın zamanında (1520-1566) biri Halepten, diğeri Şamdan gelen iki Suriyeli tarafindan getirildiğini ve bunların İstanbulun' ilk kahvehanelerini açtıklarını söylemektedirler.

Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 10 - Arkadaş)Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 10 - Arkadaş)
Lomerya 
26 Oca 03:25 · Kitabı okuyor

Türkler'in yeni dinlerini bir bütün olarak benimsemeleri, en başından beri Türk İslamiyeti'nin belirleyici bir özelliği olmuştur. Türkler, İranlılar'ın ve Araplar'ın asla yapmadıkları bir şeyi yaparak milli kimliklerini İslamiyet'e gömdüler.

Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 113)Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 113)
Eren BİÇER 
15 Tem 2015 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 8/10 puan

Osmanlılar ile Sovyetler Birliği'nin kaderinin karşılaştırılmasında milliyetçilik ve liberalizmin şiddetli gücü, ideolojilerin iflası, politik yapıların çöküşü gibi ideolojik ve politik konulara dikkat çekilmektedir. Tüm bu konularda Ruslar da, Türklerin geçtikleri yollardan geçmişlerdi ve şanslı olsalardı onlar da milli tarihlerinde yeni bir sayfa açacak bir Mustafa Kemal Atatürk bulabilirlerdi.

Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 362)Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 362)
Ümit Türel 
11 Oca 2016 · Kitabı okudu · İnceledi · Beğendi · 8/10 puan

Ondan sonra Muaviye başa geçti ve birleşme yılı dedikleri bir yılda Müslüman toplumunun, danışmanların ve Medinelilerle ve Mekkelilerin tek hâkimi oldu.Ancak bu birleşme değil, daha çok ayrılma, baskı ve şiddet yılıydı ve imamlık Hüsrev` in krallığına,halifelik de Sezar` ın despotluğuna dönüştü.

Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 112 - Yeni bin yıl)Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 112 - Yeni bin yıl)

Fas'ın İspanya elçisi,Muhammed İbn Abdül Vahab,gazeteler için:"Haberler yazdığı söylenen ama sansasyonel yalanlarla dolu yazılar basan yazı fabrikaları" (1690) demiş.

Ortadoğu, Bernard LewisOrtadoğu, Bernard Lewis

Müslümanlar'a Kuran'ın ilk cüzünde gitmeleri buyrulan "el sırat el mustakime" (doğru yol) ilginç bir örnektir: "sırat" Romalılar'ın yolu "strata"dır ve İngilizce "street" sözcüğü ile akrabadır.

Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 310 - Arkadaş Yayınevi)Ortadoğu, Bernard Lewis (Sayfa 310 - Arkadaş Yayınevi)

Kitapla ilgili 1 Haber