Sıdıka Hanım

Naşide Gökbudak
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

10/10
·350 syf.··
Beğendi
·
2020 29. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2020 21:58
Yazarın okuduğum ilk kitabı ve kesinlikle son olmayacak. Tavsiye edilecek kitaplar listeme bir yenisi daha eklendi. Kitap yazarın ninesi Sıdıka Hanım'ın inişli çıkışlı yaşam öyküsünü sade ve akıcı bir dille anlatıyor. Yaşanmış bir hikaye olması beni çok etkiledi ve sıkılmadan, merakla okudum. Hikayedeki aşklar yürek burkan türden. Aşk sıradan değildi, Sevmeyi bilmek gerek, İlahi bir aşk için, Bir ömür vermek gerek diyen Beko' nun Sıdıka'ya olan imkansız aşkı en sevdiğim aşktı. Bin ömrü olsa yine öyle Sıdıka' yı severdi. Kesinlikle okunması gereken çok güzel bir kitap.
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Neden? Kitap · 2009809 okunma
8/10
·360 syf.··
Beğendi
·
2026 28. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 29 Mart 2026 23:45
Yazarın daha önce Rahmi Bey kitabını okumuş beğenmiştim. Bu kitabını da çok sevdim. Uzun yıllar öncesini anlatan romanlar okumayı her zaman çok sevmişimdir, hele bir de gerçek hikayeler olursa... Kitapta Sıdıka'nın kayınvalidesi Dilşat Hanım'a büyük hayranlık duydum, ne iyi kalpli kadınmış! Sıdıka'nın kocasına çok kızdım, adam sorumsuzluğun kitabını yazmış resmen, öyle koca evlerden ırak! Her karakteri tek tek yorumlayamam elbette ama kısaca şunu söyleyebilirim; kitaptaki kişileri tanıyormuşum gibi hissettim. Her kitapta bu hissi yaşayamam kolay kolay. Yazarın diğer kitaplarını da okumam dileği ile...
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Neden? Kitap · 2009809 okunma
Puan vermedi·360 syf.··
Beğendi
·
2021 50. kitabı
·
13 saatte okudu
·
Okunma: 13 Ağustos 2021 22:00
Güzeller güzeli, üstelik ağa kızı Sıdıka'nın, mutluluk bu kadar da zor olmamalı dedirten yaşam öyküsünü anlatıyor kitap. Bir de Beko var ki... Ahh... Koşulsuz, karşılıksız, çıkarsız, tertemiz bir aşk... Sıcacık, samimi anlatımını, akıcılığını çok sevdim. Yaşanmış gerçek hayatlar oluşu da ayrıca etkiliyor tabi.
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Neden? Kitap · 2009809 okunma
Puan vermedi·360 syf.··
Beğendi
·
2016 21. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 08 Ağustos 2016 00:03
Yazar anneannesinin hayatini anlatmış. Cok guzel bir kitap , gercek bir yaşâm , anılar... Ve yazar halen yasıyor. Böyle kitaplara bayılırım.Her gecmiste , hayatta bi tarafimız anlatılıyor aslında...
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Neden? Kitap · 2009809 okunma
Puan vermedi·360 syf.··
2020 39. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Ağustos 2020 11:01
1896 -1937 yılları arasında geçmiş gerçek bir hikaye. Güzeller güzeli Ağa kızı Sıdıkanın yine çok zengin bir Ailenin ve de evin tek oğlu olan Ahmetle evlenmesi çok büyük varlıktan yaşanan olaylar ve kayıplar nedeniyle tek başına ayakta kalma mücadelesini anlatıyor. Kitap akıcı ama çok tekrarlar var ve sıradan geldi bana ama dizi tadında okunabilir.
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Neden? Kitap · 2009809 okunma
Sıdıka Hanım
8/10
·360 syf.··
2024 50. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2024 17:19
Sıdıka Küçük Bey'le evlendirilir. Küçük Bey parasını harman savurup karısını aldatır. Bir yanda da Sıdıka onun düzeleceğini evlatları olduğunda evine daha da bağlanacağını düşünür fakat öyle bir şey olmaz. Dilşat Hanım ise Küçük Bey'in annesidir ve Sıdıka'yı çok sever hep ona ve çocuklarına sahip çıkmıştır. Dilşat Hanım ölünce kıtlık baş gösterir ve köşklerinden daha makul bir eve taşınırlar. Küçük Bey eline geçen paraları her fırsatta yine harcar ve bir gün ansızın ölür. ardından kimse üzülmez. Tabi bir de Sıdıka'nın oğlu Ziver de kör bir kurşuna kurban gider. Bu ölüme ben de çok üzülmüştüm. Kızlarından Küçük Hanım evlenir. Ardından Dilşat Remziyle kaçarlar. Remzi askere gider döndüğünde kızı Semahat'le karşılaşır kızı olduğunu öğrenir. Bir çok olaydan sonra Sıdıka Hakkın Rahmetine kavuşur. Daha sonra sadık arkadaşı, hizmetçisi, dostu Beko da ölür. Ziver, Sıdıka ve Beko yan yana gömülürler. En sevdiğim kısım kitabın başındaki acaba Küçük Bey düzelecek mi merakıydı, Sıdıka'nın aşkı Hayri Bey'le olan masum sevgilerini okumak da güzeldi tabi Hayri Bey kısa bir süre sonra öldü. Atatürk'ün dönemlerini ona olan sevgileri de anlatmaları çok güzeldi o kısımlarda gözlerim doldu. Sevmediğim kısım Dilşat'ın Sıdıka'yı engellemesiydi. Ama o dönemlerde bu normal tabi ki neyse ki evden kovup çovuklarına hasret bırakmadı. Kitap gerçek hikayeden alındığı için içine daha bir çekiyor mutlaka okunmalı.
Edebiyat
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Neden? Kitap · 2009809 okunma
10/10
·350 syf.··
2021 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 02 Ocak 2021 23:34
Kitabı bitirdim ve hemen bir şeyler yazmak istediğimi fark ettim. Bu benim ilk incelemem olucak hatalarım affola :) Sıdıka Hanım beni çok derinden etkileyen bir kitap oldu. Gerçek bir hayat hikayesinden uyarlanıp yazılmış olması ilgimi çok çekmişti. Yalan söyleyemem ki ilk sayfaları hep tekrar eden şeyler gibi geldi. Ama sonrasında olayların birbiriyle uyumu, kitabın sürükleyiciliği ve yazarın anlatımıyla birleşince ortaya enfes bir eser çıkmış. Hatta birkaç yerinde oturup ağladım sanki bir kitabı okuyormuş gibi değilde onların hayatlarını,yaşadıkları olayları uzaktan izliyor gibiydim. Bu kitap yazarın ilk okuduğum eseriydi ama şunu çok içten bir şekilde söyleyebilirim ki son olmayacak. Sıdıka Hanımın ve ailesinin benim kalbimdeki yeri çok ayrı olacak. Mekanları cennet olsun.
2021'e Girerken
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Nemesis Kitap · 2012809 okunma
10/10
·350 syf.··
Beğendi
·
2015 274. kitabı
Sıdıka Hanım'ın da hikayesi yaşanmış bir hikayeden.... İnsanın içine çöküyor, mutluluk neden bu kadar zor bir uğraşı bu tür kitaplarda daha fazla sorgulanıyor. Mutlaka okuyun. Sevgiyle kalın...
Edebiyat
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Nemesis Kitap · 2012809 okunma
8/10
·350 syf.··
2018 12. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2018 21:19
Yazarin okudugum ilk kitabiydi cok akici ve anlasilir dili sayesinde sıkılmadan ve merakla okudum.Gercek yasamdan alinmis harika bir oyku.Kesinlikle okunmali diye dusunuyorum...
Edebiyat
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Nemesis Kitap · 2012809 okunma
7/10
·362 syf.··
2021 17. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 13 Temmuz 2021 18:57
1896-1937 yılları arasında geçen gerçek hayatta yaşanmış bir hikaye. Başlarda sadece, bazı şeylerin tekrarlanması yapılmış. Okurken o anları yaşıyorsunuz ve insanın başına daha neler gelebilirdi ki dedirtti. Ayrica kitapta Atatürk'un resmi nikahın kabulünü, ordusunu ve nasıl bir kahraman olduğuna da değinmiş. Yazar la ilk tanışma kitabım oldu kalemini sevdim keyifle okudum akıcı ve anlaşılabilir anlatımı vardi. Gerçek hikaye sevenlere tavsiyemdir.
Sıdıka HanımNaşide Gökbudak · Olasılık Yayınları · 2018809 okunma

Yazar Hakkında

Naşide GökbudakYazar · 26 kitap
1937 yılında Elazığ ilinin Perçenç (Akça Kiraz) köyünde doğdu. Lise tahsilini Elazığ Lisesi’nde tamamladı. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde okurken eğitimini bazı ailevi sebeplerden ötürü yarım bırakmak zorunda kaldı. İstanbul'a yerleşti. Gökbudak evli iki çocuk ve üç torun sahibiydi. Naşide Gökbudak, 3 Kasım 2024 tarihinde Ankara’da vefat etti. . Kitapları: Sıdıka Hanım-2003 Asıl Adı Atiye-2005 Miralayın Kızı Süreyya-2005 Ben Eşkıya Değilim-2005 Bana Allahaısmarladık Deme(şiir)-2005 Perina'nın Hikayesi-2006 Şelale'nin Bez Bebeği-2006 Hümeyra-2007 Feraye-2008