Adı:
Yamaç
Baskı tarihi:
Mayıs 2011
Sayfa sayısı:
904
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750508486
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Обрыв
Çeviri:
Ergin Altay
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İletişim Yayınevi
"Rayski'de çoğu zaman, 1840-1850'lerde dostum olan birçok insanı görür gibi oluyordum. Onlar da sistemli çalışmaktan hoşlanmıyorlardı."
Gonçarov

19. yüzyıl Rus ve dünya edebiyatının en önemli yazarlarından Gonçarov, ölmeden önce tamamladığı son kitabı Yamaç'ta, Oblomov'da olduğu gibi yine kahramanıyla öne çıkıyor. Gonçarov, kahramanı Rayski'nin ahbabı İvan İvanoviç'le ve kadınlarla ilişkisini anlattığı Yamaç'ta, 19. yüzyıl Rus toplumunun resmini çizerken, eleştiri ve tespitlerini de başkarakteri üzerinden dile getiriyor.
Gonçarov'u yalnızca Oblomov ile hatırlayan okurlar için Yamaç, yazarı yeniden keşfetme imkânı sunuyor.
"Gonçarov, Rayski'nin kişiliğinde 'sanatsal Oblomovculuğu', 'boş yere heba olan Rus yeteneğini' okura anlatmaktadır. Öte yandan, kahramanını sert bir dille eleştirirken, onun yaşam, sanat, aşk üzerine gereksiz heyecanını da yermektedir."
ERGİN ALTAY
Gonçarov'un Oblomov kitabından sonra büyük bir hevesle başladığım bu kitabı yarım bırakıyorum. Çünkü kitap ilerlemiyor, okumakta zorlanıyorum. Kitap; İvan ve Boris adlı iki karakterin etrafındaki karakterlerin tahlilleriyle genişliyor, fakat bu iki karakterin etrafındaki yan karakterler o kadar çok dallanıp budaklanıyor ki olay kurgusu pek geride kalıyor. Oblomov gibi muhteşem bir yapıttan sonra bununla karşılaşmak beni epey hayal kırıklığına uğrattı.
Yazdıklarını bana göstermesini söyledim, olmaz, dedi, kesti attı. Bir görüştüğümüzde "Nasıl bitirdiniz mi?" diye sordum.
"Kendimi ne denli zorladıysam olmadı, sonunu getiremedim." dedi. "Kişiler ha bire konuşuyorlar, susturamadım onları bir türlü, bıraktım." Zavallı!
İvan Gonçarov
Sayfa 46 - Rayski ve Ayanov'un konuşmasından
Bıçağı sapladı, şimdi de kanın akışını, kurbanın çırpınışı seyrediyor. Ne biçim insan bu?
Evet, açlıktı bu, iştah değildi: Köylülerin iştahı olmaz. İştahı işsiz güçsüzlük, kısa geziler, rahatlık yaratır; açlığı ise zaman ile ağır iş...
-Şıpsevdi misiniz siz?
Hafifçe kızardı Rayski. Mark gülümsedi.
-Ne o üzerine bastım galiba?
-Nereden biliyorsunuz
-Sanatçının yaradılışında bu da vardır çünkü: İnsanca olan hiçbir şeye yabancı değildir onun yaradılışı. Nihil humanum... falan filan. Kimi insan içkiye, kimisi kadına, kimisi de kâğıda verir kendini. Sanatçılarsa hepsine birden.
Rayski öfkeli.
-İçki, kadın, kâğıt! diye yineledi. Kadını uyuşturucu bir madde olarak görmekten, onu içkiyle, kâğıtla yan yana koymaktan ne zaman vazgeçecekler!
İvan Gonçarov
Sayfa 326 - undefined
Bazıları -zayıf yaradılışlılar- yüzeyde kalıyorlar, yani göstermelik oluyor her şeyleri; yaradılış yönünden güçlü, ağırbaşlı, içten olanlarsa derinlere iniyorlar, bu da kişinin kendi kendiyle ilgilenmesi, daha iyi olmaya çalışması demek oluyor
İvan Gonçarov
Sayfa 294 - Boris Pavloviç Rayski(ana karakter) düşünüyor.
Gerçek hiçbir yerde gizlenemez. Hemen belli eder kendini, özgür bir aklınız var, demek ölü değil, canlısınız. Önemli olan da bu. Sonrası da kendiliğinden gelir. Fırsat ortaya çıkınca... İster misiniz, ben...
İvan Gonçarov
Sayfa 612 - Boris Pavloviç Rayski(ana karakter) düşünüyor.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Yamaç
Baskı tarihi:
Mayıs 2011
Sayfa sayısı:
904
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750508486
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Обрыв
Çeviri:
Ergin Altay
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İletişim Yayınevi
"Rayski'de çoğu zaman, 1840-1850'lerde dostum olan birçok insanı görür gibi oluyordum. Onlar da sistemli çalışmaktan hoşlanmıyorlardı."
Gonçarov

19. yüzyıl Rus ve dünya edebiyatının en önemli yazarlarından Gonçarov, ölmeden önce tamamladığı son kitabı Yamaç'ta, Oblomov'da olduğu gibi yine kahramanıyla öne çıkıyor. Gonçarov, kahramanı Rayski'nin ahbabı İvan İvanoviç'le ve kadınlarla ilişkisini anlattığı Yamaç'ta, 19. yüzyıl Rus toplumunun resmini çizerken, eleştiri ve tespitlerini de başkarakteri üzerinden dile getiriyor.
Gonçarov'u yalnızca Oblomov ile hatırlayan okurlar için Yamaç, yazarı yeniden keşfetme imkânı sunuyor.
"Gonçarov, Rayski'nin kişiliğinde 'sanatsal Oblomovculuğu', 'boş yere heba olan Rus yeteneğini' okura anlatmaktadır. Öte yandan, kahramanını sert bir dille eleştirirken, onun yaşam, sanat, aşk üzerine gereksiz heyecanını da yermektedir."
ERGİN ALTAY

Kitabı okuyanlar 14 okur

  • Necmettin Zafer
  • Hicret Uruğ
  • Fehime ERGÜN
  • Abdülhamid Doğan
  • İpek Külah
  • Cüneyt Beşirli
  • Marguerite
  • İlya İlyiç Oblomov
  • Ali veli deli
  • Barış Şenol

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%60 (3)
8
%20 (1)
7
%20 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0