Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
"Zaman sonsuz derecede degerlidir, çünkü kaybedilen her saat Tanrının şanını arttırma hizmetindeki çalışmadan çalınmışdır"
Sayfa 138
"Zamanı boşa harcama bütün günahlar içinde ilk ve ilkece en ağır olanıdır".
Sayfa 138
Reklam
+1 Kesinlikle
Sanırım Flaubert “bir deli­ nin hatıraları”nda yazdıkların­ da pek de haksız değildi: “Yatılı okulu tanıyan, on iki yaşında, yaşama dair hemen her şeyi tanır”.
Ortama bak çıldıracam
Foucault'dan, geçerken kimilerine değindiğim ve bence temayüllerdeki ve karşılıklı konumlardaki derin farklılıktan kaynaklanan, özellikle politika, sanat ve araştırma alanlarında gözle görülür olan, bütün bir dizi üslup farklılıklarıyla ayrılıyordum. Ben, başta etnoloji ve sonra sosyoloji olmak üzere kendimi kararlılıkla sosyal bilimler
Gerçekten de, endüstri sonrası dünyanın hiçbir toplumsal grup ya da sınıfı, rasyonalleştirme olarak tarih kuramının "Aklın faili" için bir kenara ayırdığı role uygun görünmemektedir. Pratik açıdan bakıldığında bu, ister egemen durumda olsun ister egemenlik için mücadele etsin, görünürde hiçbir toplumsal grup ya da sınıfın hakikat, yargı ya da beğeni ye ilişkin entelektüellerin sağlayabileceği türden otoriter versiyonlar için karşı konulmaz bir taleplerinin olmadığı anlamına gelmektedir; ya da daha doğrusu, hiçbir toplumsal grubun, kendi egemenlikleriyle destekleyerek böyle otoriter versiyonlar oluşturması olası değildir.
Sayfa 230
Sağcı tayfa Türkiye'nin, Osmanlı'nın devamıdır diyorlar... Peki o zaman devrim yasaları nedir? Bir devletin devamıysanız ıslahat ya da reform yaparsınız; devrim, eski sistemi yani devleti yıkıp yerine yeni bir sistemi ve devleti ikâme etmek demektir. Sağcı tayfa, halüsinatif travmaları sebebiyle hala Türkiye'yi Osmanlı'nın devamı olarak görmeye devam edip, karşı devrimcilik yapmaya devam ediyorlar.
Reklam
Halk orkestralarının kiliselerden çıkarılması ve onların yerine maaşlı orgcuların geçirilmesi, aynı kültürel haçlı seferinden bir başka sahneydi ve kamusal önderlik savaşının tüm tipik işaretlerini taşıyordu.
Sayfa 82
Yoksulların tehdit altındaki bedensel ve ahlaki refahı (ki ne zaman tehdide uğrasa "vergi mükellefi" için bir yük haline gelir) üzerine dökülen timsah gözyaşlarıyla karışık bu ahlaki öfke, ancak zaman zaman, çıkar gözetmeyen haktanırlığın yüksek doruklarından inip, eski şenliğe karşı ani protesto sağanağının altında yatan endişeleri açığa vuruyor: Kamusal alan için savaşım, artık giderek daha fazla gözetim altında tutulan bir yer olarak, düzenli bir yer olarak, yeni toplumsal gücün kalelerini koruyan, tümsek ve rampalardan oluşmuş bir güvenlik sistemi olarak anlaşılan kamusal alan için savaşım. 1835 yılında Derby'de bir polis gücü oluşturulduğunda, polise şu açık talimat verilmişti: "Yeterli bir neden olmaksızın kaldırımda, serbestçe geçilmesini önleyecek şekilde duran ya da oyalanan kimseler... tutuklanıp yargıç önüne çıkarılabilir."
Sayfa 82
İnternet çoğumuz için 1990'ların sonlarında, orta sınıfın çökmeye başladığı, maddi güvensizliğin yükselişte olduğu ve 1945'te yaşayan insanlara kıyasla bir saat daha az uyku uyuduğumuz bir toplumun içinde ortaya çıktı. Daha stresli bir toplum dikkat dağınıklığına karşı koymakta daha zorlanıyor olmalı.
Kökenlere dönüşe, bastırılmış olanın kontrollü bir geri dönüşü eşlik eder.
Reklam
Dikkat aralığımız daralırken, karmaşıklığı ve nüansları kavrama becerimiz gerilerken, ortak hakikatimiz çöküp giderken, inançlarımız komplo teorileri haline gelirken, sorunlarımızı çözmek için ortak gündemler belirleyemezken dünyanın karşı karşıya olduğu acil sorunları nasıl çözebiliriz ki? En çok ihtiyaç duyduğumuz noktada anlamlandırma becerimiz yok oluyor.
Bugün olsa, kişinin ‘ulusal ya da etnik kimliği’ derdik.
Modern bir devlette yaşayan herkesin bekleyeceği üzere, Polonya’daki nüfiıs sayım görevlileri de herkesin ait olduğu bir ulusun var olması gerektiği ön kabulüyle yetiştirilmiş­ ler ve Polonya Devleti sınırları içinde yaşayan herkesten, kendilerini ulusal bakımdan nasıl tanımladıklarına dair bilgi toplamakla görevlendirilmişlerdi.
Siyaset ve ticaret önemli olana itibar eder. İlim ve irfan ise değerli olana. (9)
...r

...r

@Yeki_skeptike
·
20 Nisan 17:00
Kendini meşgul edemeyeni başkaları işgal eder. (7)
1.500 öğeden 31 ile 45 arasındakiler gösteriliyor.