Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bir tanık bir izleyici değildir. O zaman bir tanık nedir? Bir tanık katılım gösteren ama farkındalığını koruyan kişidir.
Ben kırık dökük bedenimin içinde kusursuz ruhumla hep özgürdüm. Hiç esir olmadım dünyada ta ki Diego cehenneminde yaşarken , cennet kokusu huzuru yaşıyor taklidi yapasıya kadar. Diego , herkesin göremediği cennetini cehenneminde gizlemeyi başarırdı. O gizemli cennetin varlığının kutsallığı beni ona esir etmeyi başarırdı. Pervanelerin etrafında dönerken ölüme uçtuğu o ışık da benim , kutsal ışığın etrafında dönen pervane de. Aşkça konuşmayı bilmeyenlere sağır , insanca yaşamayı başaramayanlara körüm. Kendi ritmimde kıvrak danslarla hayatıma neşe ve özgürlük katmak benim işim. Ne kurbanım ne de katilim. İnsanım ve olması gerektiği kadar çingeneyim.
Reklam
_Devlet, milletin kendisidir. Milleti, idare edenler devlet değildir. Çünkü irade milletindir. Millet, asildir. Millet işlerini yönetenler, onun temsilcileri olabilir. Bu sistemin uygulanmasında göz onunde bulundurulacak en onemli nokta, milletin siyasi, sosyal, eğitim ve gelişme derecesidir. _Devlet, her parcası diğerinin gorevini hazırlayan veya
Üstinsan, “bir diğer idealdir. . . güç ve bolluktan gelen saf bir edayla oynayan bir ruhtur.” Burada sadece “en büyük ciddiyet başlar . . . tragedya başlar” (İİ, IX, 2). Bu, Üstinsan olan trajedi, yani trajedi olan Diyonisos'tur. Bu Übermensch için diğer hiçbir Güç İstenci konfigürasyonu ebedi değildir; “evrimin son aşaması diye bir şey
Sayfa 369 - PdfKitabı okudu
Arka kapaktan..
Ben kırık dökük bedenimin içinde kusursuz ruhumla hep özgürdüm. Hiç esir olmadım dünyaya ta ki Diego cehenneminde yaşarken, cennet kokusu huzuru yaşıyor taklidi yapasıya kadar. Diego, herkesin göremediği cennetini cehenneminde gizlemeyi başarırdı. O gizemli cennetin varlığının kutsallığı beni ona esir etmeyi başarmıştı. Pervanelerin etrafında dönerken ölüme uçtuğu o ışık da benim, kutsal ışığın etrafında dönen pervane de. Aşkça konuşmayı bilmeyenlere sağır, insanca yaşamayı başaramayanlara körüm. Kendi ritmimde kıvrak danslarla hayatıma neşe ve özgürlük katmak benim işim. Ne kurbanım, ne de katilim. İnsanım ve olması gerektiği kadar çingeneyim. #Fridakahlo
Dokuz YayinlarıKitabı okudu
2002'den beri Türkiye "aydını"
"Enstitülü aydınlar, toplumsal mücadeleyi aydınlatan emperyalizm, sosyalizm, halk iktidarı ve sınıf mücadelesi gibi bir dizi anahtar kavramı sözlüklerden sildi. Bu kusursuz formülasyonların yerine enstitülü aydınların kavramsal aygıtları olarak "katılım", "borç sorunu" ve toplumsal sözleşme gibi kavramlar getirildi."
Sayfa 66 - 90'lı yıllarda J. Petrol tarafından yazılan "Latin Amerikalı Aydınların Dönüşümü" makalesinden alıntı.Kitabı okudu
Reklam
“Ben kırık dökük bedenimin içinde kusursuz ruhumla hep özgürdüm. Hiç esir olmadım dünyaya ta ki Diego cehenneminde yaşarken,cennet kokusu huzuru yaşıyor taklidi yapasıya kadar. Diego, herkesin göremediği cennetini cehenneminde gizlemeyi başarırdı. O gizemli cennetin varlığının kutsallığı beni ona esir etmeyi başarmıştı. Pervanelerin etrafında dönerken ölüme uçtuğu o ışık da benim, kutsal ışığın etrafında dönen pervane de. Aşkça konuşmayı bilmeyenlere sağır, insanca yaşamayı başaramayanlara körüm. Kendi ritmimde kıvrak danslarla hayatıma neşe ve özgürlük katmak benim işim. Ne kurbanım, ne de katilim. İnsanım ve olması gerektiği kadar çingeneyim. “
... kadınlara dayatılan sınırlamalar, Yunanistan ve Roma'daki kült uygulamaları üzerinde silinmez bir iz bıraktı. Dinsel kültlere katılım, eski dünyadaki simgesel ifadenin kusursuz biçimiydi. Bu haliyle erkeklerin sıkı gözetimi altında tutulur ve ancak kentlerin ve imparatorlukların işlerini bozmadığı sürece izin verilirdi. Kült uygulamaları, hakiki özgürlük bir yana, kadınların dinsel özerkliklerine bile izin vermezdi. Yine de, Yunan-Roma dünyasına oldukça geç gelen Doğu etkilerinin, kadınların adak ayinlerinde yer alamayacaklarına dair anlayışı kadınları Batı'daki kentsel dinin merkezinden dışlayan düşünce­ ne ölçüde sildiğini belirlemek çarpıcıdır. Sonunda Hıristiyanlık, kadınlar için İsa uğruna ıstırap çekmeye ve onun krallığına tanıklık etmeye dayanan yeni bir dinsel katılım modeli geliştirdi. Kadınlar erkeğe dönüştü ve eşitlikçilik, kısa bir süre için Hıristiyan inancına egemen oldu. Ne var ki, çok geçmeden kadınlar kilise hiyerarşisinden dışlandılar; dinsel hayatı kucaklamak isteyenlere sadece bir tek seçenek bırakıldı: Dünyadan elini eteğini çekmek.
Sayfa 340 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları - 1. Basım (2005)Kitabı okudu
Ben kırık dökük bedenimin içinde kusursuz ruhumla hep özgürdüm. Hiç esir olmadım dünyaya ta ki Diego cehenneminde yaşarken, cennet kokusu huzuru yaşıyor taklidi yapasıya kadar. Diego, herkesin göremediği cennetini cehenneminde gizlemeyi başarırdı. O gizemli cennetin varlığının kutsallığı beni ona esir etmeyi başarmıştı. Pervanelerin etrafında dönerken ölüme uçtuğu o ışık da benim, kutsal ışığın etrafında dönen pervane de. Aşkça konuşmayı bilmeyenlere sağır, insanca yaşamayı başaramayanlara körüm. Kendi ritmimde kıvrak danslarla hayatıma neşe ve özgürlük katmak benim işim. Ne kurbanım, ne de katilim. İnsanım ve olması gerektiği kadar çingeneyim.