Alina

Alina
@linacaromina
凤仙花
Fon Müziği Çalmaya Devam Ediyor...
10/10
·847 syf.··
Beğendi
·
2021 13. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 01 Şubat 2021 07:10
Yazların kısa, kışların ise bir ömür sürdüğü Westeros'tan ; ileri derecede sürükleyici ve fantastik hikayeler... George R.R. Martin... Onun hakkında hakkında yazmadan duramayacağım gibi. Fantastik hikayeler denilince akla gelen ilk kalem. Çok beğendiğim yazar listesinin en başlarında yer alır kendileri. Aslında pek kurguya dayalı yazılar sevmem, fakat Martin amca ne yazarsa okurum . Neredeyse tüm eserlerini okudum, gözüme çarpan en büyük şeylerden biri ; hiç ama hiç iyi karaktere sahip bir kadın figürü yok. Acaba benim bakış açımımı değiştirmem gerekiyor, diye düşünmedim değil aslında. Yazar hakkında yazacağım daha birçok düşüncem ama ben kısaca özetleyip kitaba geçeyim, “ Onu okumak, nereye gittiğinizi kestiremediğiniz ve gün ışığını nadiren gördüğünüz bir sözcük ormanında ilerlemeye benzer”. Bize sunduğun bu güzel kitaplar için çok teşekkür ederim George R. R. Martin . İncelemeye geçmeden dozumuzu alalım :) ; youtu.be/ydRAb9cwHnA Buz ve Ateşin Şarkısı Serinin ilk kitabından ve Westeros'tan herkese merhabalar.Diziyi izleyip bitirdikten sonra hemen kitapları sipariş verdim. Dizi demişken, bir keresinde sezon sezon bekleyip izlemiştim ve bir kerede yakın zamanda toplamda iki hafta içerisinde tekrar baştan izleyip bitirmiştim. Hangisi güzel derseniz, zor bir soru olur.Fakat şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, hem okurken hem izlerken hiç bıkmadım. Ne derseniz var ; türlü türlü entrikalar, akla hayale gelmeyecek şeytanlıklar ve birçok şey... Kötü oyunların yanında iyi olarak anımsayacağımız olaylar ve duruşlarda var tabi. Kitabı okumaya başlamadan önce önerim, kitabın son sayfalarında olan haritaya ve kişilere göz atmanız. Çünkü okurken birden fazla mekan ismi ve birçok isim kullanılıyor. O zaman ben Kışyarından, Stark Hanedanlığından başlayayım.Lord
Taht OyunlarıGeorge R. R. Martin · Epsilon Yayınları · 201310,9bin okunma
Alina
Yazdıklarınıza katılmakla beraber bir noktada katılamayacağım. George R.R Martin kadın karakterleri en realistik ve doğru biçimde yazan nadir erkek yazarlardan birisidir gözümde. Karakterlerini dengelemenin yanı sıra hepsine adeta bir kişilik vererek ete kemiğe büründürüyor. Asla arka planda kalmıyorlar, tam tersi hikayenin gidişatını iyi ya da kötü yönde değiştirmekte büyük rol oynuyorlar.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
1000Kitap'ta Paylaşılan Sahte Alıntılar
Oğuz Atay'ın kitapları için hazırladığım bilgi dolu video: youtu.be/INZw0WFskak Oğuz Atay'a atfedilen saçma sapan Olricli alıntılardan tutun da, Kafka'ya veya Dostoyevski'ye ait olmayan sahte alıntıların varlığını eminim siz de fark etmişsinizdir. Bu konuda YouTube kanalım için hazırladığım ve hepinizin mutlaka izlemesi gerektiğini düşündüğüm yeni videomun linki: youtu.be/TMAyzKtYMI4 "İyi adamlar yalnızlıktan ölüyor. İyi kadınlar ise kötü adamların balkonundan gökyüzüne bakarken." Bu alıntı Fyodor Dostoyevski'ye ait değil! "Beyinlerimiz savaşsın isterdim, ama görüyorum ki silahsızsınız bayım." Bu alıntı Franz Kafka'ya ait değil! "Bazılarımız şiirlere tutunuyor, Bazılarımız şarkılara... Bazılarımız filmlere tutunuyor’ Bazılarımız kitaplara... Sanırım artık insan, tutunamıyor insana." Bu şiir Oğuz Atay'a ait değil! "Kendimi mi öldürsem, yoksa bir fincan kahve mi içsem?" Bu alıntı Albert Camus'ye ait değil! "Bir kadını ortadan ikiye böl, yarısı annedir, yarısı çocuk, yarısı sevgili yarısı aşk. Duyanlar bunu bilmez, görenler anlamaz bunu! Yarısı rivayettir, yarası gece." Bu alıntı Cemal Süreya'ya ait değil! Şu kitap alıntılarını artık bizzat kitaplardan okumadan paylaşmayın gözünüzü seveyim. 😩 Bu iletiyi paylaşıp daha çok okuru bilinçlendirebilirsiniz. Ayrıca sizin bu şekilde bildiğiniz sahte alıntılar var mı? Nasıl önüne geçeceğiz bu konunun arkadaşlar?
Edebiyat
BıdıBıdı isimli okura yanıt verildi
Alina
Olric kitapta en fazla 6-7 kez ismi geçen bir karakter. Fakat çoğu insan hala bunu anlamıyor.
1000Kitap'ta Paylaşılan Sahte Alıntılar
Oğuz Atay'ın kitapları için hazırladığım bilgi dolu video: youtu.be/INZw0WFskak Oğuz Atay'a atfedilen saçma sapan Olricli alıntılardan tutun da, Kafka'ya veya Dostoyevski'ye ait olmayan sahte alıntıların varlığını eminim siz de fark etmişsinizdir. Bu konuda YouTube kanalım için hazırladığım ve hepinizin mutlaka izlemesi gerektiğini düşündüğüm yeni videomun linki: youtu.be/TMAyzKtYMI4 "İyi adamlar yalnızlıktan ölüyor. İyi kadınlar ise kötü adamların balkonundan gökyüzüne bakarken." Bu alıntı Fyodor Dostoyevski'ye ait değil! "Beyinlerimiz savaşsın isterdim, ama görüyorum ki silahsızsınız bayım." Bu alıntı Franz Kafka'ya ait değil! "Bazılarımız şiirlere tutunuyor, Bazılarımız şarkılara... Bazılarımız filmlere tutunuyor’ Bazılarımız kitaplara... Sanırım artık insan, tutunamıyor insana." Bu şiir Oğuz Atay'a ait değil! "Kendimi mi öldürsem, yoksa bir fincan kahve mi içsem?" Bu alıntı Albert Camus'ye ait değil! "Bir kadını ortadan ikiye böl, yarısı annedir, yarısı çocuk, yarısı sevgili yarısı aşk. Duyanlar bunu bilmez, görenler anlamaz bunu! Yarısı rivayettir, yarası gece." Bu alıntı Cemal Süreya'ya ait değil! Şu kitap alıntılarını artık bizzat kitaplardan okumadan paylaşmayın gözünüzü seveyim. 😩 Bu iletiyi paylaşıp daha çok okuru bilinçlendirebilirsiniz. Ayrıca sizin bu şekilde bildiğiniz sahte alıntılar var mı? Nasıl önüne geçeceğiz bu konunun arkadaşlar?
Edebiyat
Alina
"Kulaktan kulağa dolma bilgiler" derken neyi ifade ettiğimizi bir kez daha anladım...
''Cesetlerden çok daha korkutucu şeyler vardır dünyada.''
Edebiyat
Alina
İnsanlar...
+Yeniden arkadaş olmaya ne dersin? -Bu mümkün mü? +Neden olmasın? -Çünkü aramızda çok fazla yaşanmışlık var.Çok fazla... Zaten erkeklerle kadınların sadece arkadaş olabileceklerindan emin değilim. +Bu acıklı bir düşünce. -Her gün erkeklerle çalışıyorum.Benden çekindiklerini biliyorum ve bu hoşuma gidiyor.Beni bir otorite figürü olarak görmelerini istiyorum.Onlar için bir beyinden ve beyaz bir önlükten ibaretim.Çünkü beni bir kadın olarak görmeye başladıklarında,seks daima işin içine giriyor. +Ve bu da her şeyi lekeliyor. -Evet öyle. +Kafalarında ne gibi bir otoriteye sahip olduğun önemli değil.Erkekler sana baktıklarında çekici bir kadın görüyorlar.Kafana bir torba geçirmediğin sürece bu gerçeği saklayamazsın.Seks daima işin içindedir,dışarıda bırakamazsın. + İşte bu yüzden sadece arkadaş olamayız.
Sayfa 191
Alina
Ah Maura :')