Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"Rabbim, sana dua edip de hiç hüsrana uğramadım..." •Meryem suresi/4•
Reklam
Bakara Suresi 87. Ayet
87. Andolsun biz Mûsa'ya kitabı verdik. Ondan sonra da ardarda peygamberler gönderdik. Meryem Oğlu Îsa'ya da açık kanıtlar verdik ve onu Rûhulkudüs ile destekledik. Ama ne zaman size bir peygamber nefislerinizin hoşlanmadığı bir şey getirdiyse büyüklenirdiniz, kimini yalanladınız, kimini de öldürdünüz, doğru değil mi? ["Temiz ruh" veya "kutsal ruh" anlamına gelen Rühulkudüs çoğunlukla Cebrail olarak açıklanmıştır. Her ne kadar bunu Hz. Îsâ'nın ruhu, Allah'ın ism-i a'zamı veya İncil diye açıklayanlar olmuşsa da, Nahl sûresinin 102. âyetinde Rûhulkudüs'ün vahiy meleği yani Cebrail olduğu açıkça bildirilmektedir. İsrailoğulları'nın, bütün bu ilâhî lütuflardan dolayı peygamberleri tanımaları, onlara saygı göstermeleri ve Allah'a şükretmeleri gerekirken, işlerine gelmeyen, keyiflerine uymayan durumlarda peygamberlere karşı çıkmışlar, onların bir kısmını yalancılıkla itham etmişler, Zekeriyyâ ve Yahya gibi bazılarını da öldürmüşler; Romalıları Hz. İsa'yı öldürmeye zorlamışlardır. Me- dine yahudileri de, daha önceki peygamberler gibi Cebrail vasıtasıyla vahye mazhar olan ve kesin delillerle nübüvvetini kanıtlayan Hz. Muhammed karşısında aynı olumsuz tavrı sürdürmüşlerdir. Ayette onların bu tutumunun tarihi hastalıkları olduğu vurgulanmaktadır.]
Meryem Suresi 59/60/61: Sonra bunların ardından artık namazı kılmayan ve nefsânî arzulara uyan bir nesil geldi. Bunlar elbette azgınlıklarının cezasını bulacaklardır. Ancak tövbe edip inanan ve salih amel işleyenler başka. Onlar cennete, Rahmân’ın, kullarına gıyaben vaad ettiği “Adn” cennetlerine girecekler ve hiçbir haksızlığa uğratılmayacaklardır. Şüphesiz O’nun va’di kesinlikle gerçekleşir.
"Rabbim sana ettiğim dua sayesinde hiç bedbaht olmadım." | Meryem Suresi 4. Ayet
Allah, size İslâm ile şeref ve izzet bahşetmedi mi?
Abdullah b. Hanzale (r.anh) anlatıyor: Ordu içinde, bizler Selmân-ı Fârisî (r.anh) ile birlikteydik. İçimizden biri, Meryem Suresi'ni okuyunca, oradaki bir Musevi, Hz. Meryem'e ve Hz. İsa'ya hakaret etti. Biz de Musevi'yi, ağzı yüzü kan içinde alıncaya kadar dövdük. Musevi, bizi hemen Selmân'a şikâyet etti. Bir Musevi, daha önce hiç böyle şikâyette bulunmuş değildi. Zulme maruz kalan kişi, doğruca gelip Selmân'a müracaat ederdi. Selman bize geldi: "Bu adamı niçin dövdünüz?" dedi. Biz de: 'Meryem Sûresi'ni okuyorduk; bu adam da Meryem'e ve Meryem'in oğluna küfür etti." dedik. Selmân: "Peki, sizler niçin bu âyetleri okuyup onlara dinlettiriyorsunuz ki? Allah'ın şu kavl-i celilini duymadınız mı: "Onların, Allah'tan başka yalvardıkları tanrılarına hakaret etmeyin ki, onlar da cahillik ederek hadlerini aşıp Allah'a hakaret etmesinler!" (En'âm, 6/ 108) dedi ve ekledi: “Ey Araplar! Sizler, dinî bakımdan insanların en kötü durumda olanları değil miydiniz? Kötülüklerin en çok işlendiği yer, sizin memleketiniz değil miydi? İnsanlar içinde, en çirkin hayat yaşayan sizler değil miydiniz? İşte; böyle fena bir durumda iken, Allah, size İslâm ile şeref ve izzet bahşetmedi mi? Bütün bunlardan sonra, şimdi, İslâm adına insanları ezmek mi istiyorsunuz? Vallahi, ya bu duruşunuzdan vazgeçersiniz ya da Allah, size verdiklerini sizin elinizden geri alır ve sizden başkalarına verir!"
Sayfa 444Kitabı okudu
Reklam
Ölmeden Îmân edip İzzetlendiren Allah'a hamd olsun.
Adiy b. Hatim Müslüman olmadanönce Rasul SallAllahu Aleyhi ve Sellem şu ayeti okuduğu sırada geldi: "(Yahudiler) bilginlerini (hahamları), (Nasranîler de)rahiplerini ve Meryem oğlu Mesih'i Allah'tan başka rabler edindiler." [Tevbe Suresi 31] Bunun üzerine: "Onlar, onlara kulluk etmiyorlardı ki!" [Ahmed b. Hanbel, Taberi) deyince Rasul SallAllahu Aleyhi ve Sellem şöyle buyurmuştur: "Bilakis onlar helali haram kılıyorlar, haramıhelalkılıyorlar, onlar da onlara tabi oluyorlardı. İşte onların kullukları böyledir." [Ahmed b. Hanbel, Taberi)
Sayfa 19 - Köklü değişim yayıncılıkKitabı okudu
“Rabbim, sana ettiğim dua sayesinde hiç bedbaht olmadım.” Meryem Suresi|4
"Hani o, Rabbine gizli bir sesle yalvarmıştı."[Meryem suresi,3. Ayet] Imam ibn Teymiyye rahimehullah şöyle dedi: Gizli/sessizce Dua etmek en önemli edeplerdendir. Çünkü Melikin/kralın yanında ses yükseltilmez
68/Tahrim Suresi
10. Allah, Kafirlere Nuh'un ve Lut'un hanımlarını örnek verdi. İkisi de iyi kullarımızdan iki kulumuzla evliydiler. Fakat onlara hainlik ettiler. Bu yüzden Allah'tan gelen şeye karşı, kocalarının onlara bir faydası olmadı. Onlara: "İkiniz de girenlerle birlikte ateşe girin." denildi. 11. Allah, inanan kimselere, Firavun'un hanımını örnek verdi. Hani o, "Rabb'im! Katında, benim için Cennet'te bir ev yap. Beni Firavun ve yaptıklarından kurtar. Ve zalimler topluluğundan beni kurtar." demişti. 12. İmran kızı Meryem; ırzını korumuştu. Ona ruhumuzdan üfledik. O, Rabb'inin kelimelerini ve kitaplarını tasdik etti ve gönülden saygı gösterenlerden oldu.
Reklam
61/Saff Suresi
6. Hani Meryem oğlu Îsa: "Ey İsrailoğulları! Ben, elinizdeki Tevrat'ı doğrulayan ve benden sonra gelecek olan, adı ahmed olan bir resulü müjdeleyen Allah'ın Resul'üyüm." demişti. Fakat onlara beyyineler getirince, onlar: "Bu, apaçık bir büyüdür." dediler.
Hadid suresi 27. ayet
27. Sonra onların izinden peygamberlerimizi peş peşe gönderdik. Arkalarından Meryem oğlu Îsâ'yı da gönderdik, ona İncil'i verdik, ona uyanların kalplerine şefkat ve merhamet yerleştirdik. Kendilerinin icat ettikleri ruhbanlığa gelince, biz onlara bunu emretmemiştik; sırf Allah'ın hoşnutluğu- nu kazanmak için yapmışlardı, ama buna hakkıyla riayet etmediler. Biz de içlerinden iman edenlere mükâfatlarını verdik, ama çokları yoldan çıkmışlardır. [Pek çok peygamber gönderildikten sonra nihayet Hz. Muhammed öncesinde Hz. İsa'ya kutsal kitap İncil verilmiştir. Ona uyanlar, yani Hz. İsa'nın örnek ahlâkını, İncil öğretisine hâkim olan hoşgörü vb. ahlâkî erdemleri özümseyenler kalpleri şefkat ve merhamet dolu insanlar oldular. Allah onlara ruhbanlık gibi bir görev yüklememişti; fakat Hıristiyanlığın başlangıcında samimi müminler ağır sosyal ve siyasî baskılara mâruz kaldılar. Bu durum karşısında onlardan bir kısmı sırf bu katliam ve çatışmalarda eriyip gitmemek ve böylece dinlerini koruyabilmek amacıyla dağlara, ücra yerlere çekilip kendilerini ibadete verdiler. Fakat zaman içinde bu hareket amacından saptırıldı ve dinin istismar aracı olmasını kurumlaştıran hatta toplum içi ve toplumlar arası çatışmaları körükleyen bir ör- gütlenmeye dönüştü.]
Sayfa 540Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.