Puan vermedi·208 syf.··
2026 21. kitabı
·
56 günde okudu
·
Okunma: 26 Haziran 2026 12:28
TETİKLENEBİLİRSİNİZ! Kitap çok akıcı yazarın adeta kendi kendine konuşması şeklinde geçiyor ancak kitabı benim nezlimde okumayı zorlaştıran biçeminden çok içeriği. Ana karakterin (veya yazarın kendisinin?) çocukluğunda yaşadığı cinsel tciz travmasını hatırlamasını daha doğrusu beyninin o zamanı işlemeye çalışmasına eşlik ediyoruz. Psikolog değilim ama aldığım birkaç ders ve okumalarımla bence travmalı beyni anlatmak için çok ideal bir kitap olmuş. Hem tramvayı işleme süreci hem de günümüzde hayat akarken geçmişte işleyemediklerinin hem güncel ilişkilerine etkisi hem de bir sonuç olarak doğan depresyonu yazar çok iyi vermiş. Okumak benim için çok zor oldu kızın yaşadıklarına şahit oldukça onunla bir benim de midem bulandı. İğrenç insanlar ped*fil erkekler maalesef mankenlik sektörünü tekelleştirip kendilerine küçük kız pazarı yaratarak işlerine devam etmelerine şahit oluyoruz. Kitabın ne kadarı kurgu ne kadarı gerçek bilmiyorum ama yazar ünlü yönetmen Ingmar Bergmanın kızı olduğu için kurgu kısımları korkunç gerçeklerin arasında daha az yer kaplıyor gibi geliyor maalesef
Genç Kız, 1983Linn Ullmann · Yapı Kredi Yayınları · 202584 okunma
Puan vermedi·211 syf.··
2026 18. kitabı
Okurken kitabın bir çok yerinde yazar ne demek istiyor,ne mesaj vermek istiyor ,burada ne gibi bir mesaj veriyor ?..diye diye bol bol anlam sorgulaması yaptım okurken .Bazı bölümlerinde okurken midem bulandı açıkçası çok yutulur şeyler değildi .Okurken lezzet alamadım daha önce veba gecelerini okumuştum tekrar kendi içimde şans vermek istedim ama yanıtsız kaldım.Bana fazla abartılıyor gibi geldi bu kitap açıkçası... Orhan Pamuk
1000Kitap
Kırmızı Saçlı KadınOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202462,3bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bu kitabı okumak için mideniz sağlam olmalı
Puan vermedi·336 syf.··
2026 10. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 23 Haziran 2026 00:00
Merhablar, Körlük kitabında ışıklı bir görme bozukluğunun salgın şeklinde tüm dünyaya yayılması sonrası yaşananları okuyoruz. 1-2 kişi hasta olursa gerisi onlara bakabilir bu kolay iş, ama günümüzde hiçbirimiz gerçekten üretmezken, birilerinin yiyecekleri marketlere üretip taşıyıp getirmesiyle beslenirken eğer herkes görmez olursa ne olurdu? Marketlere yiyecek taşıyan o ağ çöktüğü anda. İnsanlar bir anda kör olma korkusuyla araç bile kullanamaz olduğunda. Hangi dünyada olursak olalım bu kadarını ben de hayal edemezdim. Ne okudum ben ya dedirtiyor insana. Yazarın ilk Ölüm Bir Varmış Bir Yokmuş kitabını okuyup çok sevmiştim. O yüzden ilk fırsatta herkesin okuduğum körlük ve görmek kitaplarını aldım. Ama bundan sonra diğerlerini okuyabilir miyim emin değilim. Herkesin deli gibi okuduğu kitap bu muymuş, insanlar bunu nasıl okuyor dedirtti. Yanlış anlaşılmasın eleştirdiğim asla edebi yön, yazarın kalemi falan değil. José Saramago 'nun kendine has bir tarzı var. Paragrafsız yazar derler ona ve bu yüzden seviyorum ancak. Bu kitabı hiçbir kadın yazamazdı, yazmazdı. Benim eleştirdiğim çirkin erkek beyni. Erkekler kötülük düşününce illa akıllarına karşı cinse yapılan cinsel suçlar geliyor. Müslüman kadın beynim o ortalarda okuduğum şeyleri asla kabul edemedi. Hatta başlarda okuduklarımı da edemedi. Biz düşeni kaldırmak, eksiği tamamlamak yardım etmek üzere kodlanmışız. Askerlerin körlere böcek, zombi gibi davranmasını da asla anlayamadım. Öldürüp kurtulma isteklerini de, ilaç isteyenlere yardım etmemelerini de. Yazar aslında kitapta iyi ve kötü insanları çok net anlatmış. Askerlerin arasında da yardım etmek isteyenler vardı, en azından öldürmeye karşı olanlar. E karantina sürecinde dışardan yemekleri de yardımseverler yapıyordu. Pandemiyi aklı başında yaşayanlar bilir ki çinde ilk virüs çıktığında da
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma
Nocticadia
6/10
·680 syf.··
2026 30. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 14 Haziran 2026 15:36
Herkese merhaba, Yeni yazar yeni bir kitap ile karşınızdayım. Bekletiğimi karşıladım diyelim, çok yükseldiğim bir kitap olmadı ama iyidi, kötü değildi. Ama uzun bir kitap, biraz slow burn tarzı ile devam ediyor. 400 kadar kitap aktı gitii valla , sonrası biraz sıkılmaya başladım ve bittirdim. Kitaba gelirsek; Lilia annesinin ölümünden 4 yıl sonra en eski ve en saygın okullarından biri olan Dracadia Üniversitesi’nden kabul mektubumu alır. Okula giden Lilia hem gizemli ölümleri hem kendini hemde annesinin aslında kim olduğunu öğrenmek için Zorlu bir yola girer ama bu yolda onu en büyük duvarı okulun “Ölüm Doktoru” olarak bilinen ve Gece Yarısı Laboratuvarı’nı yöneten başarılı patoloji profesörü Devryck Bramwell, herkesden nefret ediyor gibi görünse de ölümcül derecede yakışıklı bir adam yolları bir düşer… Şimdi yazarın kalemi, oluşturduğu dünyayıda sevdim ama karakterlerde pek başarılı olamamış bence… evet kız karakter kaşar değil ama yaptığı sacma sapan şeyler yok muydu tabiki vardı. Ilk gözümden düştüğü yeri yazmazsam olmaz, kendisi mastürbasyon yaptığı bir video cekiyor ve salak olduğundan yayınlıyor fılan bu siteden para kazanıyorlar sırf kardeşini okul parası için yapıyor bunu sonradan çok pişman oluyor ama neyseki başrol adamımın anından kaldıyor viedoyu ama ızleyen binlerce kişi oldu… kızdım ama çokta kızamadım , kardeşi okuldan atılırsa babasının yanına gelecek ve o evdede sapık bır adam var ve babası pıs işler yapan biri o yüzden o paraya ihtiyacı vardı ama olsun kızdım ben hahaha… sevdiği insanları guzel koruyan bır karakter olmuş ama yazar bir şeyleri eksik yazmış yoksa karakter iyidi kötü diyemem… Başrol adama gelirsek alfa evet ama beni etkılemedi yani, yaşadıkları aşırı kötü şeyler ama birilerini kotrolunde olması cok hoşuma gitmedi, yok ne derler, yok
Gotik
NocticadiaKeri Lake · Independently Published · 0261 okunma
Puan vermedi·152 syf.··
2026 13. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 14 Haziran 2026 18:19
Belli bir süre kitap okuyabileceğimi düşünmüyorum. Sinir krizleri geçirerek okudum. Midem bulanıyor. Melek gibi yaşayan, Melek gibi susan, Melek gibi bakan kadınlar var. Hep vardı. Belki de hep olacak. Ah kadınlarımız...
Asılacak KadınPınar Kür · Can Yayınları · 202611,7bin okunma
Kendi açımdan zaman kaybı!!!
5/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2026 43. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2026 06:44
Herkese merhaba Bukowski’nin Büyük Zen Düğünü isimli kitabını, çoğu yerde midem bulanarak okumaya çalıştım. Kısaca bahsetmem gerekirse benim açımdan zaman kaybı oldu. Kitabı büyük bir merakla okumaya başladım ama açıkçası beklentimi karşılamadı. Anlatım zaman zaman gereğinden fazla dağınık geldi ve vermek istediği mesajlar bana çok yüzeysel hissettirdi. Zen felsefesinin derinliğini yansıtmak yerine sürekli aynı düşüncelerin etrafında dolaşıyor gibiydi. Karakterlerle bağ kurmakta zorlandım, hikâye de beni içine çekemedi. Kitabı bitirdiğimde aklımda kalan güçlü bir duygu ya da düşünce olmadı. Farklı bir deneyimdi ama benim için etkileyici bir okuma olmadı.
Büyük Zen DüğünüCharles Bukowski · Metis Yayıncılık · 1999548 okunma