"Öyküler, anlamlandırırken uydurur/düzenler ve tamamlar: Öykü uzayda ve zamanda şeylerin --ki o şeylerden biri de özne-ve-nesne hâliyle insan olarak benim-- diğer şeylerle, devinimlerin diğer devinimlerle ilişkisini bağlantılandıran, şekillenmemişe şekil veren bir örüntüdür. Uzay ve zaman içinde beni bir bütünsellik içinde anlamlandırır,
s. 15, 16 Kavramlar/Kuramlar, M. Bilgin SaydamKitabı okuyor
Haklısınız, peki dönüşünüz nasıl oldu? Doktoramın sonunda benim arazimde Alvbreşleriyle ilgili bir sorun çıkmıştı. Karbonat sedimantasyonunu iyi bilen biri gerekti. Sorunu çözmek için 1981 yılında İhsan Hoca'yı arayıp Naci'nin benimle gelmesi için izin istedim. Naci karbonatçıydı. "Gelsin ve bu kesiti bir görsün. Bana bir fikir
Reklam
Saat 04:30 , Conkbayırı. Mustafa Kemal ileriye doğru koştu. Tümen komutanı da yanına geldi. Öteki subaylarla bir arada erlerin önünde durdular. Mustafa Kemal , siperler boyunca ilerleyerek alçak sesle erlere talimat verdi : "Askerlerim , karşınızdaki düşmanı mutlaka yeneceğiz. Yalnız acele etmeyin. Ben önden gideceğim. Kırbacımı kaldırır kaldırmaz hepiniz ileri atılın." Öteki subaylara da erlere aynı işareti vermelerini söyledi. Sonra, birkaç adım ilerledi ve kırbacını kaldırdı. Bir an içinde , erler süngü takmış , subaylar kılıçlarını çekmiş olarak , sonradan kendi anlattığına göre , " aslanlar gibi" karanlığın içine atladılar. Bir an sonra düşman siperlerinden yalnız , "Allah!" sesleri duyuluyordu. İngiliz askerleri, silaha davranmaya bile vakit bulamamıştı.
Yalnızca ötekini görmem, ben kendim de bir ötekiyimdir ve "öteki aynı zamanda ben'dir" . Bu aralık, "hiç kimse ve hiçbir şeyin 'hakim' hatta yalnızca 'üstün' bile" olmadığımsızlık [In-Differenz]olarak dostluğun mekânıdır.
Smokin sadece smokin değildir.
Odaklandığımız varlıklar, bize “kendinde varlıklar” olarak açılmazlar, çevreleriyle kurdukları maddi ve manevi ilişkiler, iletişimler bağlamında görünürler; yani algımıza “kendi dışıyla iletişimdeki varlıklar” olarak sızarlar. Smokin giymiş bir adamı bir kamp yerinde görmemizle, şık bir otelin balo salonunda görmemiz arasında ciddi bir alımlama farkı vardır.
🎯 MÜSLÜMANLIK PEYGAMBER ÖLDÜĞÜ GÜN HALİFELİK KAVGASI İLE BİTTİ 🎯 Halifelik insanlığın en büyük zulmüdür. Çünkü bir zalimin yetkisine geçme ihtimali vardır. Nitekim Muaviye ve Yezit bunun ibretlik örneğidir. Halifeliğin savunulacak bir tarafı yoktur. Hz Muhammed bu konuda önceden hiçbir tedbir almamıştır. Ya da alamamış böyle yaşanması
Reklam
1.000 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.