Canlıları ölülerden ayıran çizgiyi hatırlatan bu çizginin bir adım ötesi bilinmezlik, acı ve ölümdür. Orada ne var? Kim var? Orada, boşluğun, ağacın, güneşin aydınlattığı çatının ardındaki ne? Kimse bilmez ama herkes bilmek ister; insan bu çizgiyi geçmeye korkar ama geçmek ister ve bilir ki er geç onu geçmek, orada, çizginin diğer tarafında ne olduğunu öğrenmek zorunda kalacak, orada, ölümün öte tarafında ne olduğunu kaçınılmaz olarak öğrenmek zorunda kalacağı gibi. Halbuki insan güçlü, sağlıklı, neşeli, öfkelidir ve çevresi de kendisi gibi sağlıklı, öfkeli, heyecanlı insanlarla sarılıdır."
Sayfa 218·Kitabı okuyor
Küçük Bir Eylem Büyük Bir Sonuç
Bir gün şeytan, köyde bir kadının inek sağdığını görür ve sadece buzağının bağlı olduğu ipi biraz gevşetir. Aç olan buzağı annesine koşarken ağzına kadar sütle dolu kovayı devirmez mi? Onca süt dökülmüş yere. Kadın öfkelenip eline geçirdiği bir sopayı yavru ineğin kafasına indirmiş, buzağı kanlar içinde olduğu yere düşüp yığılmış. İneğin içi parçalanmış. Var gücüyle kadına öyle bir tekme atmış ki kadın yere serilmiş, üzerine çıkıp tepinmeye başlayınca kadın oracıkta ölmüş. Gürültüyü duyan kayınpeder, gelininin öldüğünü görünce ineği vurur. Tüfeğin patladığını duyan koca dışarı fırlamış, ahıra koşturmuş ve kanlar içindeki karısının babası tarafından öldürüldüğünü düşünmüş. O da silahını çekip babasına doğrultup vurmuş. Olayın şahitleri kocaya işin aslını anlatmışlar, babasının suçsuz olduğunu söylemişler ama adam yıkılmıştır artık, oracıkta kendini vurup intihar etmiş. Şeytan bile olanlara şaşırır. Ellerini açıp dua etmeye başlar: “Allahım, sen şahitsin… Ben sadece ipi gevşettim.”
Sayfa 123·Kitabı okudu
Alıntı
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
“Texnoloji geliştikçe, hız arttıkca, özgürlükler çoğaldıkça insanın daha da yalnızlaşıyor olması düşündürücü değil mi ?” Şimdi etrafıma bakıyorum da imkanlar daha fazla ama kimsenin ne cesareti var, ne hevesi, ne de zamanı…
Sayfa 117·Kitabı okudu
Alıntı
Hakikat mi? Hakikat sadece Allahın dilediği ve O’na bildirdiğidir. Ötesi, yine Allahın yaratığı olarak ve müstakil vücudu olmayarak yokluk... Var olmaya bakalım!.. O ki, varlık o yüzden...
Sayfa 7·Kitabı okudu
Doğru ve yanlış kavramlarının ötesinde uzanan bir toprak var. Seni orada bekleyeceğim.
Mevlana Celaleddin Rumi·Kitabı okuyor
Alıntı
Yalnızlık
I Yalnız kaldınız sanırsınız, Biliyorum. Yalnız bırakılmışsınız, Biliyorum Ötesi yok. II Ötesi var: Yalnızlık Müziğin bile seni dinlemesidir. Yalnızlık İnsanın kendine mektup yazması Ve dönüp-dönüp onu okuması Yalnızlığın da ötesidir.