Üstadım, "otuz yaşıma kadar biraz fazla bohem hayatına dalmışımdır" dedikten sonra, Erkekçe muhabiri "Fransa'da bulunduğunuz yıllar için böyle bir değerlendirmeniz var yanılmıyorsak" diyor ve cevabını alıyor:
"Evet, öyle bir devrim var... Ama o devirden sonra birçok şeyimi borçlu olduğum bir büyük zata intisabettim; ondan sonraki istikametim ayrıdır... Ben Fransa'da aylarca-mevsimlerce güneş yüzü görmedim desem yalan olmaz... Geceleri uyumazdım... O devir kapandı... Öyle haşarı bir tablo...”
Sayfa 351 - Ağustos 1994, “BU ASRIN SAHİBİSİNİZ!...”, Yevmiye: Fransa'da Bohem Yılları