Tanrı, “Kendi suretimizde, kendimize benzer insan yaratalım” dedi, “Denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, evcil hayvanlara, sürüngenlere, yeryüzünün tümüne egemen olsun.” (Yaratılış 1:26) 1:26 TANRI ... YARATALIM DEDİ. Üçlübirlik kavramını içeren ilk ifadelerden birisidir. Çoğul takısının kullanılması, Tanrı'nın çoklu kişiliğe sahip
Sayfa 29 - Yeni Yaşam YayınlarıKitabı okudu
... Kant'ın 1784'te yazdığı ünlü makalesinde cevapladığı "Aydınlanmış bir çağ- da mı yaşıyoruz?" sorusu, Orta Çağ sonrası dünyada nasıl yaşayacağımız konusunda akıl ve rasyonalitenin önemini özetliyordu. Kant, kendi kuşağının “aydın lanmış bir çağdan" ziyade "aydınlanma çağında yaşa-dığına inanıyordu. Bu ikisi
Sayfa 21 - 22,23,24Kitabı okudu
Reklam
Ibn Sina varlıkları kozmolojik bakımdan akıl, ruh (nefs) ve cisim olarak üçe ayırdı. Farabi'deki sudur görüşüne benzer şekilde her kozmik Akıl İlk Varlık'ı zorunlu, kendi özünü İlk Varlık'tan ötürü zorunlu, ve kendi varoluşunu mümkün olarak kavrar. Böylece ortaya sırasıyla bir sonraki Akil, bu Akla ait gök katının (felek) ruhu, ve bu gök katının cismi çıkar. Diğer bir deyişle bilme ve yaratma aynı işlemlerdir. Göklerin ruh sahibi ve dolayısıyla bilinçli olması da burada gözden kaçırılmaması gereken bir noktadır. Gene Farabi'deki gibi Onuncu (Faal) Akıl hem bu dünyanın yaratıcısı hem de insan aklının aydınlatıcısıdır. Formlar Faal Akıl'ın zihnindedir ve maddi varlık kazanarak dünyayı oluştururlar. İnsan aklı ise maddenin ötesindeki formları bu Akıl yardımıyla kavrayarak tekrar bir üst düzeye çıkar.
Sayfa 91 - Efor YayıneviKitabı okudu
Çok yaygın bir şekilde fark edilebilen bilme hissine herkes aşinadır. Size birisi bir soru sorduğunda, hemen o anda cevabı bildiğiniz ama o an aklınıza gelmediği yönünde güçlü bir his yaşarsınız. Psikologlar, bu tarifi zor ama kolayca fark edilebilir duyguya dilimin ucunda duyumsaması adını vermektedir. Unuttuğunuz ismi veya telefon numarasını bulmak için akıl fihristinizi taramanıza, "Biliyorum ama bir türlü akIıma gelmiyor," repliği eşlik eder sık sık. Bu örnekte de olduğu gibi, siz bu bilme hissinin ne olduğunu bilmeksizin bir şeyi bildiginizin farkındasınız. Zor bir matematik problemiyle boğuşan biri, her kim olursa olsun, içinden çıkılamaz bir denklem bir anda ona anlamlı geliverdiğinde yaşanan o pek leziz rahatlama anına şükretmiştir. "Bir an bir ışık yanar". iste bu aha! nidası, aklımızın yeraltındaki kısmından bir bildirim, problemin Özünü kavramış olduğumuzu belirten istemsiz bir her sey anlaşıldı sinyalidir. Yani olay sadece problemi çözebilecek olmamız değil, aynı zamanda onu anladığımızı ‘biliyor’ olmamızdır. Yani olay sadece problemi çözebilecek olmamiz degil, ayn zamanda onu anladigumizi "biliyor" olmamizdr.
KAFKASLILAR DERNEĞİ ÇEÇEN CUMHURİYETİ'NİN SİYASAL DEVLET YAPISI SORUNU ÜZERİNE Bu makale, Çeçen Cumhurbaşkanı DUDAYEV tarafından, Çeçen kamuoyunda Çeçen Cumhuriyeti'nin yönetimi ve devlet yapısına ilişkin sert tartışmaların yapıldığı dönemde yazılmıştır. (Tercüme: Prof. Dr. Ö. Aydın SÜER, GROZNİ, 1993) Tanrı bana, Vaynah’ların
Reklam
115 öğeden 51 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.