Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
ATSIZ-KÜR ŞAD-BOZKURTLAR: TURAN'A DOĞRU Prof. Dr. Ahmet Bican Ercilasun Kür Şad Adı Ne Zaman Doğdu? Bozkurtların Ölümü Atsız’ın, tarihin tozlu sayfalarından çıkardığı Kür Şad'ın hikâyesidir. 639 yılında Çin sarayını basan 41 yiğidin hikâyesini Atsız Fransız kaynaklarından, muhtemelen Hüseyin Cahit'in De Guignes tercümesinden,
Türkiye Yayınevi tarafından çıkarılan Ateş adlı çocuk dergisinde birinci bölümü yayımlanan Bozkurtların Ölümü romanına Atsız'ın uzun bir ara verdiği anlaşılıyor. Romanın yazımına, 07 Eylül 1944'ten birkaç gün sonra nakledildikleri Askerî Cezaevi'nde devam etmiştir: "Türkçüler, Askerî Cezaevi'nin bir koğuşunda hep birlikte
Reklam
cinselliğe ve topluma dair radikal eleştirilerin zayıf nok­tası, daemonik doğasına hükmedebilmek için cinselliğin ritüel bağlara ih­tiyacı olduğunu ve toplumun baskısının cinsel hazzı artırdığını fark ede­memiş olmaktır. çıplak yaşayan bir koloniden daha az erotik bir şey yok­tur. arzu, ritüel kısıtlarla yoğunlaşır. sado-mazoşizmin maskeleri, koşum­ları ve zincirleri bunun içindir.
haftaiçi hergün 06.50 yaptığım ritüel :))
Tam kapıdan çıkarken geri döner, ocağın altını kapatıp kapamadığını bir kez daha kontrol ederdi. Bazen kapıyı kilitledikten sonra emin olmak için yeniden açıp içeri girerdi.
Sanat, bir tahayyül ve kavramsallaştırma eylemidir; ilksel gizemlerin ritüel teşhiridir.
“Takma harflerle yazılmış soğuk savaş, soğuk yazı, soğuk demir/ Püskürtme duyarlılıklarla atılmış vernik/ Mümkünmüş gibi ritüel Kendinden geçmek, deniyor bir de Kimse kendinden kolay geçemez Hayat sözlükte karşılığı olmayan duygularla geçiyor Giriş-gelişme-sonuç dedikleri sıkıntılı yalnızlık, Kendi hikayenizde kaybolmamak için verdikleri çiğnenmiş sakız Siz ne kadarına razısınız?
Murathan Mungan
Murathan Mungan
Reklam
Düzende, hukukta, ticarette, zenaat ve sanat ta, bilimde ve yaşamın önemli içgüdüsel ve imgesel güçlerinin kökeninde rituel ve mitos bulunuyorsa, bunların tümünün kaynağında da oyun vardır
Satılık Bedenler: Fahişeler ve Oyuncular
Baharın en gözde olayı olan Floralia Bayramı’nda da fahişeler boy gösteriyordu. Flora, ölümünün ardından onuruna oyunlar ve kutlamalar yapılsın diye yüklü miktarda para bırakmış sosyetik bir fahişeydi. Bir fahişenin çevresinde dönen olaylardan rahatsız olan Senato, Flora’yı çiçekler ve ekinlerle ilgili bereket tanrıçası olarak yeniden tanıtarak kutlamalara saygınlık kazandırmaya çalıştı. Böylece bir ritüel olarak bayram, iyi bir hasat mevsiminin garantisi anlamına geldi. Ne var ki, saygınlık insanların aklından geçen en son şeydi. Beş gün süren bayram fahişelik fuarı gibiydi; MS 4. yüzyılın başında yazan Lactantius’a göre bu bayram “bir fahişenin anısına yakışacak şekilde her türlü ahlaksızlık içinde kutlanırdı.” Arenalarda fahişeler gladyatörler gibi müsabaka eder, tiyatrolarda sulu komediler oynar, pantomim yaparlardı. Sahneye giyinik çıkarlardı ama seyirciler çok geçmeden soyunmaları ve kendilerini sergilemeleri için tezahürat yaptığından bu durum uzun sürmezdi. Bilgiç Cato bir performansı hiddetle terk edince -orada ne görmeyi bekliyorduysa- kalıp gösteriyi engellemek yerine gittiği için seyirciler epey rahatlamıştı. Senato sululuğa daha fazla dayanamayıp bayramı kaldırdı ama bir dolu fırtınası bahar tomurcuklarına hasar verince bayrama tekrar izin verdi. Fahişelerin seksten başka şeylere, çiçeklere ve tohumlara da yaradığı anlaşılınca, Floralia Bayramı ticareti saygın kılmadığı halde devlet tarafından kabul edilmişti.
3. BÖLÜM İMPARATORLUĞUN YATAK ODALARI: ESKİ ROMA’DA SEKS VE DEVLETKitabı okudu
272 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
25 günde okudu
Liderlerin Dikkatine!!!
Yapay zeka her ne kadar gelişse de günümüz toplumunda insanın yeri değerini hala korumaktadır. İnsan yönetmek, en önemlisi de kendini yönetmek bir maharettir ve bu kitap bu maharete nasıl sahip olunacağını basit cümlelerle 8 ritüel üzerinden anlatmaktadır. 8 ritüeli incelediğimizde; yeni kavramların olmadığı sadece modern toplumda uygulamayı unuttuğumuz kavramların olduğu ortaya çıkmaktadır. Her bölümün sonunda o ritüele ait özetlerin olması konuyu daha anlaşılır kılmaktadır. Hatta bahse konu özetlerle ilgili sosyal medyada yaptığım paylaşımlar sayesinde hem kendi personelimin bana saygısının arttığını hem de diğer yöneticilerin benden esinlenerek kitabı okumak istediklerini gördüm. Kitabı bitirdim fakat bölüm sonundaki özetleri bilgisayara geçirerek kitaba ilişkin çalışmama devam edeceğim. Sonuç olarak çok küçük dokunuşlarla insanların size bağlılığını arttırmak, çalışma ortamınızın enerjisini yükseltmek ve insanların hayatına dokunmak istiyorsanız bu kitabı okumanızı tavsiye ederim.
Liderlik Bilgeliği
Liderlik BilgeliğiRobin Sharma · Pegasus Yayınları · 2013293 okunma
Firavun'un ölümsüzlüğünün güvencesi, temsil ettiği devletin ayakta kalmasının da güvencesi olarak algılanır. Burada bir sınıfın ya da yönetici kesimin kendi politik çıkarlarını korumak adına gücünü sonsuzlukla ilişkilendirerek sağlam kılma arayışı söz konusudur. Bir bakıma bir taklit büyüsü yapmaktır, arzu edilen bir şeyi ritüel halinde sunup başka bir şeymiş gibi göstererek elde etmektir. İnsanın arzuladığına benzer şey oradaysa, o halde o şeyin kendisi de çok uzakta olmayabilir gibi bir mantık yürütülür.
Reklam
288 syf.
·
Puan vermedi
·
13 günde okudu
“Bizi sen yazacaksın” dedi.” Bizim şu anda tek görgü tanığımız sensin. Boku bokuna asılıp gideceğiz. Yanımıza sokulan tek yazar sensin. Bizlerden sen sorumlusun reis. Bizleri iyice incele. Bize sorular sor, gerekli her şeyi öğren, yaz bizi. Yazar mısın?” “Yazarım tabii…” … “Çok isterim yazmayı.” Keyifle güldü. “Nasıl bir şey düşünüyorsun?” dedi.
Gülünün Solduğu Akşam
Gülünün Solduğu AkşamErdal Öz · Can Yayınları · 20216,6bin okunma
Esasen insan varoluşu itibarıyla aşkın ve içkin olanın kesişim alanındadır. Bir yönüyle içkin olanda diğer yönüyle de aşkın olandadır. Akıl ise bu iki dünya arasındaki farklılığı ve uyumu anlamanın aracıdır. İnsan kesişim alanlarında yer aldığı iki ayrı varlık düzeninin aşkın olanına katılımını semboller aracılığıyla gerçekleştirir. İbadet ise bu sembollerin en somut biçiminin temsil eder. Modernite aşkın olanı içkine dahil edince ibadeti de yeniden üretmek zorunda kalmış ve böylelikle ritüel olarak isimlendirilen ve modernliğin ürettiği ibadet formları hayatın her alanında boy göstermiştir.
Sayfa 258Kitabı okudu
7. Otorite ve rehberlik: Kişi, inançları, anlam algıları, uğraşları, ritüel ve uygulamaları konusunda kimi veya neyi otorite olarak görüyor? Şüphe, kafa karışıklığı, çatışma yaşadığında veya bir trajediyle karşılaştığında rehberliği nerede arıyor? Rehberlik ararken ne ölçüde dışarıya veya kendi içine bakıyor?
Ruhani Değerlendirme:
5. Ritüel ve uygulamalar: Kişinin inançları ve hayatı anlamlandırma şekliyle bağlantılı ritüel ve uygulamalar nedir? Eğer varsa mevcut sorunlar, kişinin gerekli bulduğu ritüel ve uygulamalarda ya da bu ritüellerle uygulamaları yerine getirme becerisinde değişikliğe yol açıyor mu?
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.