rogiiban

...çünkü öyle görünmektedir ki, ilahi takdir anlık eğlencelerin her zaman yaşamın gerçek hazineleri, gerçek yaşantılar pahasına olmasını uygun görmüştür: Aynı anda hem rehavet ve haz içinde günümüzü gün edip, hem de çalışmanın ve bilgeliğin meyvelerini toplayamayız. Önümüzdeki yol ikiye ayrılır, sağı ya da solu tercih etmemiz gerekir; yaşamını bir hazdan diğerine koşarak geçiren kişinin, sonuçta ne bilgelik, ne de saygınlık sahibi olduğunda yakınmaya hakkı yoktur.
Sayfa 47
Kadın Hakları
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Boş yere canı yanmaz insanın.Ya bir eksiklik vardır geleceğe dair, ya da bir fazlalık vardır geçmişten gelen.
Evde kalıp kitabımı okumalıydım diye düşündü.
"Kendini bildi bileli kabuğunu arayanlara..."
9/10
·125 syf.·
2021 103. kitabı
Herkes bir şey anlatabilir ama herkes aynı anlatmaz. Hayatınızı ayrıntısıyla gözlemlediğiniz mi? Dokunduğunuz eşyayı, konuştuğunuz insanı, gördüğünüz tüm insanların saçından ayakkabılarına varana dek baktınız mı? Geçtiğiniz yolları sorguladınız mı? Su gibi akan zamanın ardına bakın, ne kalmış ne kalmamış diye. Bu kitabı merakla okudum, özellikle öykü sevdiğim için merakım arttı. Aslında merak edilecek bir büyük olay yoktu ancak her cümlesi çok şey anlatıyordu; aile bağı, insanın kendi içerisinde yaşadığı iç hesaplaşma, duygusallığın sorgulandığı bir eserdi. Duygusallık o kadar farklı işlenmiş ki, sanırım bu da yazarın yeteneğini gösteriyor. Tam 5 kısa öyküden oluşmakta: Kalanlar Son Bir Çay Annemin Çadırı Görüşürüz Kız Kardeşim Handan Öykü başlıklarına bakınca 'Nohut Oda' diye bir başlık görmedim, şaşırtıcı gelmişti. Okuduğunuzda anlıyorsunuz bu 'Nohut Oda' adını. Ha bu ara kitap adına ve içeriğine dair, kitabın arka kısmında bulunan yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum çünkü çok güzel: "Mekanın hunharca talan edildiği, bir yere ait olmanın zorlaştığı, hususi ya da kolektif belleğimizin sıfırlandığı zamanlarda, yerleşmenin, kendine bir ev icat etmenin ve kök salmanın insaniyeti üzerine öyküler . . . Her şeye rağmen kendi kozasını örmekten vazgeçmeyenlere..." Demesiyle 'beni oku' diyen bir kitaptı. Bu beş öykü benim için beş güzel roman okuma hissi verdi. Evet; ben beş kısa öykü değil, beş koca roman okudum. Kişi analizi olsun, üslup olsun ve duygular olsun hepsi güzel işlenmiş. Hayatın küçük bir kısmından tutup onu en güzel şekilde okura sunmuş yazar. Öykülerin sonu iste sade ve etkiyeciydi. Ben bütün öyküleri çok sevdim, birini seç nerdeseniz 'Kalanlar' diyebilirim. (:
Edebiyat
Nohut OdaMelisa Kesmez · Sel Yayıncılık · 201810,5bin okunma
Aşırı sevinç üzüntü doğurur, bir şey aşırıya kaçtı mı tam tersine döner.
Sayfa 153 - Can Yayınları,1.Basım Mart 2015, Çeviren:Erdem Kurtuldu·Kitabı okudu