Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
EL-KUDDÛS (En Kutsal, Saf ve Temiz) الْقُدُّوسُ
Göklerde ve yerde ne varsa, El-Meliki, (bütün käinätın hükümdan.) El-Kuddüs'ü, (en kutsal. saf ve temiz) El-Azizi, Cher şeye gucü yeten) El-Hakimi, len bilge) tesbih eder. Cuma Süresi, 1. Ayet
Allah(cc) Kur'an'da insanlardan üzerlerine bina ettiği gökyüzü için, ayakları altına serdiği yeryüzü için, içtikleri içecekler için, yedikleri yemekler için, sevdikleri eşleri için hamd etmelerini ister. "Deveye bakmıyorlar mı, nasıl yaratılmıştır! Göğe bakmıyorlar mı, nasıl yükseltilmiştir!"(Ğaşiye, 17-18) Bu, Allah'ın insanlığın ilgisini saf fıtrata çekmesidir. Çünkü "Allah insanları en güzel bir fıtrat üzerine yaratmıştır." (Rûm, 30)
Reklam
“Kur’ân’ın bazı kısımları pratik hayatta kullanılacak bilgiler verir. Mesela miras hukukuyla ilgili ayet. Tamamen pratiğe dairdir.Bazı ayetler de vardır ki içerdikleri tek şey saf güzelliktir. İçerisinden bir fıkıh kuralı ya da hüküm çekip çıkaramazsınız;alabildiğiniz tek şey ‘ SÜBHANALLAH! ’ duygusudur.
Sayfa 277Kitabı okudu
Bugünü Yaşama Arzusu
#Schopenhauer *Yazar #Aldığımız her nefes bizi sürekli etkisi altında olduğumuz ölüme doğru çeker... Nihal olarak zafer ölümün olacaktır, çünkü doğumla birlikte ölüm zaten bizim kaderimiz olmuştur ve avını yutmadan önce onunla yalnızca kısa bir süre için oynar. Bununla birlikte, hayatımıza olabildiğince uzun bir süre için büyük bir ilgi ve
37/Saffat Suresi
1. Saf bağlayarak, saflar halinde dizilenlere ant olsun. 2. Haykırıp sürenlere, 3. Öğüt okuyanlara, 4. Kuşkusuz ilahınız elbette Bir Tek'tir. 5. Göklerin, yerin ve ikisinin arasında olanların Rabb'idir. Ve doğuların Rabb'idir.
" Göklerde bulunanlar da yerde bulunanlar da Allah'ı tesbih etmektedir,. " (Saf süresi-1)
Sayfa 103Kitabı okudu
Reklam
Şeriat ve Kadın 2
Evlilikte olduğu gibi toplum yaşamlarında da kadının karar alıcı rollerde görünmesi, örneğin halifelik, kadılık ya da imamlık gibi işler yapması önlenmiştir. Yine bundan dolayıdır ki Kur'ân'a, Tanrı'nın kadınlardan peygamber göndermediğini, meleklerini dahi dişilerden değil erkek cinsinden seçtiğini ve çünkü eksik akıllı olarak
BİLANÇO TABLOSU BİR MUHASEBE
Görüşlerimi toparlamaya hazırlanırken, bu bölümde birkaç noktaya temas etmek istiyorum. Öncelikle, İngilizlerin Hindistan'da yaptıkları her şeyi kötülemek gibi bir niyetim olmadığını söyleyeyim. İnsanoğlunun yaptığı her işte olduğu gibi sömürgeciliğin de olumlu ve olumsuz tarafları vardı. Hindistan'daki bütün İngiliz yetkililer Clive
Man ("düşünmek") fiil kökünden tekid sigasında iştikak eden Mimansa ismi, kutsal bilimin muhakeme vasıtasıyla [diskürsif düşünce, yani nazar ve istidlalle] ted­ kikini ifade etmektedir: Mimansa, Veda üzerine tefekkürün hikemi meyvesidir. ilk Mimansa (Purva-Mimansa) Jaimini'ye atfedilmektedir. Fakat çeşitli darshanaların formülasyonu
Peygamberimizin en meşhur ve Kur'anı Kerim'de geçen isimleri; "Muhammed" ve "Ahmed" dir. Muhammed (sav) ismi K.Kerim'de 4 yerde ( Âl-i İmrân/144, Ahzab/40, Muhammed/2, ve Fetih/19); Ahmed ismi ise 1 yerde (Saf suresi/6) geçmektedir.
Reklam
MUHAMMED ZAMANINDA CAMİDE YAŞANANLAR
Muhammed zamanında kadınlar da gidip camide namaz kılarmış. Sıralama şöyledir. İmamın arkasında erkekler, erkeklerin arkasında da kadınlar saf tutarmış. Bakalım neler yaşanmış. Çok güzel bir kadın da Muhammed arkasında namaz kılarken bazı erkekler, (namazda rükua vardıklarında arkada duran) kadını görmemek için ön tarafta saf tutarmış. Bunlara, titiz olan sahabeler diyelim. Bazıları da o güzel kadın için erkeklerin son saffında yer alırmış ki, rükua vardıklarında arkalarındaki o güzel kadını kendi koltukları altından görebilsinler diye. İşte bunlar yaşanırken; o sırada şu ayet oluşturulmuş: ”Andolsun ki sizden öne geçmek isteyenleri de geride kalmak isteyenleri(Biz Allah olarak) biliriz” (Hicr: 24) Kur’an ayetleri, hep buna benzer olaylar olunca iniyordu. Hadise şu: Demek ki bu olay Muhammed ve cemaat tarafından bilinip yayılmış olmalı ki, Muhammed çareyi, ayeti oluşturmakta bulmuş. Bu olayda iki önemli mesaj var. Biri, Muhammed’in görülen lüzum üzerine ayetlerini oluşturması (sebep-sonuç ilişkisi). İkincisi de bazı sahabelerin ahlakı. Kaynak: 1-İbni Mace(Miladi, 887.ö), Namaz bölümü, bab 68/1046 2-Tirmizi(m.892.ö), Tefsir bölümü, Hicr suresi no: 3122
164 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.