Kaç kez sordum kendi kendime, bütün bunlar sadece edebiyat mı diye, çözümsüz denklemlerin ve onları kuranların arasında yanlışa doğru koşarak gittiğimiz bir zamanda. Ama bir yandan da sormadan edemiyorum, alışılagelmişin öte yakasında ne var ya da kendini sibernetik neşeye bırakmak daha iyi mi, değil mi? Burada da edebiyat yok mu? Başkaldırı, konformizm, sıkıntı, yeryüzü nimetleri, tüm çatallanmalar: Yin ve Yang, tefekkür ya da Tātigkeit …. “