Təsəllilər quru və standart, danışılan xatirələr cansızdı.
Demək ki, hər kəsin əslində bir izləmə saatı, olma saatı, etmə saatı var. Hər insanın bir reaksiya vaxtı olduğunu, standart bir insan tipi olmadığını qəbullanın.
Sayfa 179Kitabı okudu
Reklam
Batılı eleştirmenler...Kur'an'ın çifte standart uyguladığından şikayet edilir: Örneğin miras kanunu, bir kadının erkek kardeşinin (aile kurmak için mehre ihtiyacı vardır) aldığının sadece yarısını alabileceğini bildir­mektedir. Yine, kadınların kanun önünde tanıklıklarına izin verilmekte ama erkeklerin tanıklığının yarısı kadar değerli kabul edilmektedir. Yirminci yüzyıl açısından bakıldığında -- şimdi bile kadınlara eşit haklar tanınması için mücadele verildiğini unutmamamız gerekir - Kur' an' daki bu kanun yasaklayıcı, kısıtlayıcı gibi görünmektedir. Ama yedinci yüz­ yıldaki Arabistan' da tam bir devrimdi. İslam öncesi çağda kız bebekler öldürülürken, kadınlar hiçbir hakka sahip değilken hayatın kadınlar için nasıl olduğunu bir düşünelim. Tıpkı kö­leler gibi, kadınlara da yasal kimlikleri olmayan aşağı var­lıklar gibi davranılıyordu. Böylesine ilkel bir dünyada Hz. Muhammed'in kadınlar için yaptığı şey son derece sıra dışıy­dı. Bir kadının tanıklık yapabilmesi ya da kendi adına miras hakkı olması fikri, son derece şaşırtıcı ve hatta bazıları için akıl almazdı. Hıristiyan Avrupa'da da kadınların benzer hak­lara sahip olabilmek için on dokuzuncu yüzyıla kadar bekle­mek zorunda kaldıklarını unutmamak gerekir:
Sayfa 295 - Koridor Yayıncılık.
Yapay Döllenme
Kaygan uçurum savları, sonuççuların içine bir çeşit dolaysız mutlakçılık ekleyebileceği bir yöntem olarak görülebilir. Ancak dindar kürtaj düşmanları kaygan uçurumlarla uğraşmazlar. Onlar için bu durum çok daha basittir. Embriyo bir "bebektir", onu öldürmek cinayettir ve bu böyledir: Tartışma bitmiştir. Bu mutlakçı duruşu birçok şey takip eder. Başlangıç olarak, tıp bilimi için muazzam potansiyeli olmasına karşın embriyonik kök hücre araştırmaları durdurulmalıdır, çünkü bu embriyonik hücrelerin ölmelerine yol açar. Toplumun yapay döllenmeyi çoktan benimsediğini düşündüğümüzde buradaki tutarsızlık ortaya çıkar, çünkü yapay döllenmede doktorlar her zaman kadınları fazla yumurta üretmeleri için uyarırlar ve bu yumurtalar vücut dışında döllenir. Bir düzineye kadar yaşayabilir zigot üretilebilir ve bunlardan iki ya da üç tanesi daha sonra, rahme nakledilir. Buradaki beklenti, bunlardan bir, belki iki tanesinin yaşamayı sürdürmesidir. Bundan ötürü, yapay döllenme bu iki aşamalı işlem sırasında fetüsleri öldürür ve toplum genellikle bunu sorun etmez. Yapay döllenme yirmi beş yıldan bu yana çocuk sahibi olamayan çiftlere mutluluk vermek için uygulanan standart bir işlem olmuştur
Aralık 2019'da, Kaliforniya'nın okullarında çoğunlukla siyahi ve Hispaniklerin olduğu bir bölge­ sinde öğrenciler, Kaliforniya Üniversitesi'ne bu tür standart test uygulamalarına son vermesi için dava açtılar
Burada bir bireyini aklını yönetmek için (bir bireyin neyi yazacağını, okuyacağını veya seyredeceğini belirlemek için) ortaya konan entelektüel standart, topluluk standartlarına göre ortalama kişinin hükmüdür. Niçin? Buna hiçbir sebep gösterilmemektedir ve bu gerçek burada, değerler hakkında hüküm verirken kaynak, sebep ve kriter olarak kolektif iradenin kabul edilmesi gerektiği anlamına gelmektedir.
Sayfa 252 - Pegasus YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
İstenmeyen bir hükümeti devirmenin standart bir prosedürü vardır: Askeri bir darbeye hazırlık için askeriyeyi silahlandırmak. ABD-İsrail de sandıkta kaybettiğini güç kullanarak geri alması için El Fetih i silahlandırıp eğiterek bu geleneksel planı benimsedi.
Yeniliğe verdiğimiz standart tepki şudur: “Eyvah. Bu ne şimdi?” O yeni şeyin güvenli ve olumlu olduğuna ikna olana dek onu potansiyel bir tehdit olarak sınıflandırırız. Çoğu insanın kaygılı ya da bunalmış hissetmesinin temel sebeplerinden biri bilinmezliktir.
Sayfa 41 - Bruce Perry
Bir Yöntem Olarak Ütopya ya da Gelecek Tasarrufları*
Ütopyacı şehir, modernizmin başlıca unsuruydu elbette; burada aklımıza Le Corbusier'den Constant'a pek çok isim, Rockefeller Center, muazzam Nazi ve Sovyet projeleri geliyor.2 * Çeviren Esma Kartal 2. Standart açıklama için bkz. Siegfried Diedion, Space, time and Architecture (Cambridge, MA: Harvard University Press, 1967).
Fredric JamesonKitabı okudu
Osmanlı'da Rockefeller
Rockefeller, Osmanlı'ya 1905 yılında girdi. Standart Oil şirketinin yan kuruluşlarının Vacuum Oil Company gaz yağı ve madeni yağlar pazarlamak için İstanbul'da büro açtı. Yine Rockefeller'e ait (yeni adı 1963'te Mobil olan) Standart Oil Company of New York (Socony) 1911'de büro açarak 2 yıl sonra ardı ardına Osmanlı'nın dört yanına "arkeolog" gönderdi. 1914'te Filistin bölgesinin 7 ayrı yerinde petrol arama izni aldı. 60 yeni arama sahası için Osmanlı yönetiminde görüşmeler yaparken 1. Dünya Savaşı çıktı.
Sayfa 473Kitabı okudu
Reklam
Biz bu hayatta nasıl mutlu olacağız? Ne yaptığımızda, neye ulaştığımızda kendimizi bir şeyleri başarmış, bir yükü hakkıy- la omuzlamış ve bir yere kadar taşımış hissedeceğiz? Bu yükü nasıl taşıyacağız? Çalışacağız, okuyacağız, göreceğiz, planlaya- cağız, kendimize bir hayat kuracağız, tamam ama bunu hangi ölçüye göre yapacağız? İlber Ortaylı'ya göre bir ölçü hep var. Bir tür altın oran... Çoğumuz bunu ıskalasak da, kaçırsak da, tutturamasak da bir hesap standardı var. Bu ölçü, bu standart, bu altın oran tarihten bu yana hep kendini korudu. Toplum yaşamının ilk günlerinden beri düşünürler bu konuya kafa yordu. Çalışmanın ölçüsü. Düşünmenin ölçüsü. Okumanın ölçüsü. Durmanın, beklemenin ölçüsü. Tembelliğin ölçüsü. Tevazuun ölçüsü. Hatta mutluluğun ölçüsü... İlber Hoca'yla ağır ağır yürüyoruz. Bir yandan anlatıyor, bir yandan da etrafını seyrediyor. Duraklama anlarımızdan birinde "Mutluluk hem hak hem de bir görevdir," diyor. "Sadece mutlu olmaya çalışmayacaksınız, toplumu da mutlu kılmaya çalışacaksınız."
Sayfa 11
Konu kapanmıştır hanımlar beyler dağılabilirsiniz :)
“Kadınlar bize benzemezler hocam!” “Onlar biz erkeler gibi standart tepkiler vermezler..” “Her birinin ayrı tepkisi vardır, tektip davranan biz erkekler bununla başa çıkamayınca onları anlaşılmaz ve tahmin edilemez olmakla suçlarız hemen!”
Dünyaya geldiğimizde sahip olduğumuz vücut, aslında insanlık için yalnızca bir başlangıç noktasıdır. Uzak gelecekte yalnızca fiziksel vücudumuz değil, benlik duygularımız da genişlemeye tabi olacaktır. Yeni duyusal deneyimler kazanıp yeni vücut türlerini kontrol etmeye başlamamız, birer birey olarak bizi de derinden değiştirecektir. Standart duyular ve standart vücudun sınırlamaları ortadan kalktığında, biz de farklı insanlar oluruz.
Sayfa 210 - DomingoKitabı okudu
Maddi refahı arttıkça insan niçin psikolojik olarak daha tatminsiz bir hüviyet kazanır? Maddi standardın artışıyla orantılı olarak "psikolojik standart" neden düşüşe geçer? İntihar ve psikolojik rahatsızlık vakalarındaki artış neden milli hasılat ve eğitim derecesinin yüksekliğiyle doğru orantılıdır? Yahut evrimin ilk aşamalarında, son aşamalarına kıyasla neden daha fazla insaniyet vardır? Gelişim niçin aynı zamanda insanileşmek demek değildir?
Sayfa 57
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.