Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Yavuz Bülent Bakiler 23 Nisan 1936 tarihinde Sivas'ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Sivas, Gaziantep ve Malatya'da tamamladı. 1960'ta A.Ü. Hukuk Fakültesinden mezun oldu. Dört yıl Ankara Radyosunda çalıştı. 1969-1975 yıllan arasında Sivas'ta avukatlık mesleğini icra etti. Bir süre Başbakanlık Toprak-Tarım Reformu Müsteşarlığında Hukuk Müşavirliğinde bulundu. 1976-1979 yıllan arasında Ankara Televizyonunda görev aldı. Çeşitli kültür programları hazırladı ve sundu. TRT Kurumundan Kültür Bakanlığına Müsteşar Yardımcısı olarak atandı. 12 Eylül 1980 Darbesinden bir süre sonra Bakanlık Müşavirliğine alındı. Kültür Bakanlığından Başbakanlık Müşavirliği ne atandı. Oradan kendi arzusuyla emekliye ayrıldı (1994). Çeşitli gazetelerde ve dergilerde fıkralar-makaleler yazdı. Bir süre STV kanalında bütün Türk Cumhuriyetlerini anlatan "Bizim Türkümüz" programını hazırladı. Aynı kanalda "Sözün Doğrusu" isimli kültür programını ekranlara getirdi. Kitapları ve TV programlan dolayısıyla kendisine otuz beş ödül verildi. Şiir Kitapları: Yalnızlık, Duvak, Seninle, Harman. Antolojileri: Şiirimizde Ana, Sivas'a Şiir. Nesir Kitaptan: Üsküp'ten Kosova'ya, Türkistan Türkistan, Aşık Veysel, Elçibey, Mehmet Akif'te Çağdaş Türkiye İdeali, Sözün Doğrusu 1-2, Arif Nihat Asya'nın Sevgi Mektupları, Gidenlerin Ardından, Arif Nihat Asya İhtişamı, Muhsin Başkan, Azerbaycan Yüreğimde Bir Şahdamardır. Azerbaycan Edebiyatından: Hasan Hasanov'un Brüksel Mektupları ile Bahtiyar Vahabzade'nin Feıyat, İkinci Ses, Nereye Gidiyor Bu Dünya, Özümüzü Kesen Kılıç (Göktürkler) adlı eserlerini Azerbaycan Türkçesinden Türkiye Türkçesine uyguladı.
106 syf.
8/10 puan verdi
·
7 saatte okudu
Hindistan ve 3.Dünya'da benzer kapitalizm
Arundhati Roy, kelimenin tam manasıyla gözünü budaktan sakınmayan bir edebiyatçı ve düşünür. Kapitalizm: Bir Hayalet Hikâyesi, neoliberal saldırının korkunç etkilerinin tüm dünyayı sardığını, ülke isimleri değişse de her yerde aşağı yukarı aynı korku tiyatrosunun sahnelendiğini bir kez daha fark ettiriyor. Roy, kapitalizmle mücadele edenlerin
Kapitalizm - Bir Hayalet Hikayesi
Kapitalizm - Bir Hayalet HikayesiArundhati Roy · Sel Yayıncılık · 201520 okunma
Reklam
Sen, benim toprak reformu denen maskaralığın üstünde düşündüklerimi bilirsin. Bir adama değil toprak, bir kalem vermek için bile, senin onu sahiden verdiğine inanması gerekir. İnanması için, mülkiyet fikrinin sağlam olması zorunludur. Mülkiyet fikri olmayan bir insana, sen istediğin kadar, "Sana toprak vereceğim" de; bel bel yüzüne bakar, işte o kadar... Sen bi kere kimin malını kime veriyorsun? Sonra sen kim oluyorsun da ağanın malını başkasına verecekmişsin?.. Neyin nesisin sen!.. Ya sonra ağa adamı n'apar?.. Eşekten düşmüşe dönmez misin?
Sayfa 44 - Emre Yayınları, 1995, 2. Baskı, Kemal Tahir'in Öfkesi, 21 Şubat 1961Kitabı okudu
- Kusura bakma ama Kemal seni anlamakta güçlük çekiyorum. Aleyhinde dünya kadar yazı yazıldı, hepsine omuz silkip geçtin, Fethi Naci'nin bir kaç satırına tutunmuşsun!.. - Haa, bak bunu iyi dedin, arkadaş!.. Ben her yazıya kızmam, aldırmam ama böylesine sabrım yoktur. Görmüyor musun yahu, adam beni açıkça tehdit ediyor, şantaj yapıyor bana!.. Yediği naneye bak sen edepsizin!.. Aynı dergide iki yıl önce, "Esir Şehrin İnsanları" kitabımın yayınlanması sırasında "Kemal Tahir büyük sarsıntılar, benzeri görülmemiş savaşlar çağının, yirminci yüzyılın yazarı!.. Kitabın sonuna doğru zaferi duymağa başlıyoruz." diye yazıyordu; şimdi utanmadan kalkmış: "Kemal Tahir'in romanlarını yeniden bir okumak gerek, diyorum." diye bana uzaktan parmağını sallıyor. Niçin diyor bana bunu?.. Toprak dağıtımına karşı çıktığım, daha doğrusu toprak reformu işini, bu kaltabanlar gibi anlamadığım için söylüyor..."
Sayfa 37 - Emre Yayınları, 1995, 2. Baskı, Kemal Tahir'in Öfkesi, 21 Şubat 1961Kitabı okudu
264 syf.
10/10 puan verdi
Roman, 1862 yılında yayınlandığında ağır bir şekilde eleştirilse de toprak reformu sırasındaki Rusya'nın gerçekliğini göstermektedir. "Nihilizm" terimi, roman aracılığıyla uluslararası alanda tanındı. Turgenyev’in kaleminin en büyük gücü, tüm olumsuzluğuna rağmen Bazarov gibi bir karaktere empati duymanız ve onu sevmenizi sağlamasıdır. Arkadiy, öğrenimini tamamladıktan sonra arkadaşı Bazarov ile birlikte babası Nikolay Petroviç Kirsanov'un evine döner. Bazarov bir nihilisttir, otorite ve sosyal değerleri olduğu kadar reddeder, onun için hiçbir ilke kutsal değildir. Babalar liberal ama Avrupa soyluları tarafından şekillendirilmiş sayılırken oğulları radikal devrimci fikirleri savunuyor ve ülkeyi sıfırdan değiştirmek istiyor. Arkadiy’nin, eski bir aristokrat olan amcası Pavel ile Bazarov arasında tartışma yaşanır ve bir düello ile sonuçlanır. Bazarov, her türlü duygusallığı gereksiz olarak görse de güzel Anna Odintsova'ya delicesine âşık olur ve bir devrimcinin bile inkâr edemeyeceği bir gerçekle yüzleşmek zorunda kalır.
Babalar ve Oğullar
Babalar ve OğullarIvan Turgenyev · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202144,8bin okunma
Reis hoca takımınada acımıyor :)
Çeşitli yollarla mülk veya vakıf olarak devletin elinden çıkmış olan toprakların miriye mal edilmesi amacı taşıyan önlemler, Fatih tarafından çok geniş bir biçimde uygulanmıştır. Bütün vakıf ve mülkler gözden geçirilerek, Tursun Bege göre 20 binden fazla köy ve mezra kaldırılarak timârlı sipahilere dağıtılmıştır. Sürdürülen vakıf ve mülklerden de divani denilen gelir hisseleri için asker ("eşkinci") istenmiştir." Asıl, Nişancı Karâmâni Mehmed Paşa'nın veziriazamlığında (1476-1481) uygulanan bu toprak reformu memlekette hoşnutsuzluk uyandırmıştır. Bu reformun asıl amacı timârlı sipahi sayısını artırmak ve padişahın hazinesi için yeni hâslar bulmaktı.
Sayfa 273 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Reklam
Toprak reformu hiçbir dönemde gerçekleşmedi, sosyal adalet hep bir hayal olarak kaldı, Türkiye'de.
Sayfa 286 - Everest YayınlarıKitabı okudu
Türk Milletinin Asıl Meseleleri Dünya gitgide daha çok modaların tesirinde kalıyor. Moda artık yalnız iradesiz kadınları değil, fikir ve sanat alanını da dalgalandıran bir faktör oluyor. Bakıyorsunuz günün birinde bir kitap yahut bir yazar moda olmuş, herkes ondan bahsediyor; başka bir günde siyasî ve iktisadî bir rejimin dilden düşmediğini
çoktespihli bir ebabil ki uzar çöllerde uzatır baltazar bayramlarını petrol petrol uzatır köleliği âmin âmin çeşmelerinden hâlâ şehnâme akan şahlı seccadelerde acem ve anka mezarlık toprak reformu - kölelerin eşelendiği keskin bir İngiliz burnu - de ki abadan ya da bir şah ve allah ve dolar üçlemesi saat tam onikiye beş kala
Sayfa 13
Biz de her yerde babalarımızın uzun yıllar savaşarak yurdu dış düşmandan kurtardığını, ama Kurtuluş Savaşından sonra iç düşmanın olduğu gibi kaldığını görüyoruz. Fırsat buldukça "Beyler köylünün kanını emiyor. Toprak reformu zorunludur" diyoruz.
Sayfa 173
701 öğeden 461 ile 470 arasındakiler gösteriliyor.