Winston Churchill diyor ki: “Türkleri yenemedik.”
Mary Wortley Montagu diyor ki: “Türk kadınlarının en büyük süsü, Türk oluşlarıdır.”
Andreas Phitiades diyor ki: “Artık Türkler ile savaşmam. Onlar çok cesur ve iyi insanlar.”
Charles Townshend diyor ki: “Savaşın zevkini almak isteyen herkes, Türkler ile savaşmalıdır.”
Albert Sorel diyor ki: “Dünyada iki bilinmeyen vardır; biri kutuplar, diğeri Türkler.”
Gianni de Michelis diyor ki: “Türkler ile dost ol ama sakın düşman olma!”
Napoleone Bonaparte diyor ki: “Türkleri öldürebilirsiniz ama onları yenemezsiniz.”
Tarih boyunca farklı kültürlerden insanlar bizlere “Türk” dedi. Şimdilerde ise bizim kendimize “Türk” dememiz ayıp, ırkçı karşılanıyor. O ırk, Asya steplerinden kopup gelmiştir. Kültürü, Türk kültürüdür. İnancı, mazisi yaklaşık 4000 yıllık olan Tengricilik inancıdır. Adı, dili, inancı, kültürü ve aldığı nefes Türk’tür. Birilerini kudurtabilir, hiç sorun değil. Türk, üstün bir millettir. Dünya tarihini baştan aşağı değiştirmiş, coğrafyalara ve milletlere hükmetmiştir. Bu üstün milletin bir ferdi olmaktan gurur duyuyorum. Türk, bir ırk ve kültürün temsilcisidir. Türk, Çin seddinden Viyana kapılarına kadar Türkçenin değişik lehçelerini konuşan insanların ortak adıdır. Türk sözü önceleri Türkçede "güç, kuvvet, kudret" anlamına gelirdi. Sonra bu kelime bir kavme ait olmuştur. Biz Anadolu'ya geldiğimizde kendimizi Türk olarak tanıtmadık. Ama gerek Ruslar ve gerekse Batılılar bizden hep Türk diye söz ettiler. Sonunda Türk kelimesi bize misafir oldu. Zaman içinde biz de onu tekelimize aldık. Türkmen kelimesine gelince, daha önceki adları Oğuzdu. Sır-derya Yabgu Oğuz Devleti dağılınca bir kısmı güneye, Rusya bozkırlarına saçıldılar ve sonra tarih sahnesinden çekildiler. Kuzeye yani Horasan taraflarına inenler