Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Tu le poet son fu! " (Bütün şairler delidir!)
Ney diğer enstrümanlara benzemez. O yüzden ney için çalmak yerine üflemek tabiri kullanılır. Burada üflemenin mecazi bir anlamı vardır. Allah , insanı yaratırken insan ruhunu üfleyerek yaratmıştır , bunu unutma. Muhakkak flüt çalmışsındır. Hiç dikkat ettin mi ? Flüt çalarken ağızdan 'Tü' sesi çıkar. Yan flüt çalarken mesela , 'Fü' sesi çıkar. Ney üflerken ise ağızdan 'Hu' sesi çıkar 'Hu' ise Yaradan'dır. Ney üflendikçe O anılır.
Reklam
Ortaçağ’da aşk, insanları ve göklerdeki cisimleri hareket ettiren, hem psişik hem de somut bir kuvvet olarak görülürdü. Dante için aşk, sadece bir heves ya da tüm varlıklarda bulunan bir arzu değildir; hem fiziksel hem ruhsal özellik gösteren, her şeyi birbirine bağlayan, kozmosu bir arada tutan ve hareket ettiren evrensel bir ilkedir: “Ne creator ne creatura mai/ ...fu senza amore/o naturale o d’animo; e tu 'l sai” (Purgatorio, XVII) [ya do­ğal yollarla ya da bildiğin gibi, usun güdümüyle / Ne Yaradan ne de Onun yaratıları aşktan yoksundur
Prof. D.W. Eberhard 480 'li yıllarda Fu-fu'lo'ların Juan-juanlar'a tabi olduklarını, sonra onlardan ayrıldıklarını söylüyor. Bilindiği gibi Prof. Eberhard Çeçenler'den Juan-juan'lar diye söz etmektedir. Yine aynı eserde Tu-cüeler'in (Türkler) Ecdad mağarasından çıktıkları ve Juan-Juanlar'ın demircileri oldukları geçiyor. Yue-anlarla Juan-Juanlar önceleri dostmuş, sonradan düşman olmuşlar, To-balar'a hokkabazlar sunarak Juan-Juanlar'a karşı yaptıkları savaşlarda kendilerine yardım etmelerini istemişler. Juan-Juanlar 460 yılında Gü-şılar'ın yurtlarını istilâ etmişlerdir. Bu arada Hu-Guolar'da 502-566 yılları arasında Juan-Juanlar'a tabi olmuşlar. Garpte Yen-çi, şarkta Cau-h'yen ve şimalde Baykal gölüne kadar uzanmışlardır. Bu arada ilginç bir görüşü de aktarmak isteriz. Avarlar, Sibirya-Ural-Kore-Moğolistan ve Türkistan gibi geniş toprakların hakimi Cücen Türk İmparatorluğu'nun boylarından olup, Göktürk isyanı sonucu batıya çekilen Türk kollarından biridir. Burada Avar kavramı içinde Çeçenlerden de söz ediliyor.
Her ne zaman okusam Şao Lingin (Tu Fu) şiirlerini, Her geyin ilkesiyle yüz yiüze bulurum kendimi.... Ab! Burada bana yoldaşlık etmek için Kalkıp da gelebilseydi ölülerin arasından! Yaşlılığın önünde savruluyor bedenim bir o yana bir bu yana Sıkıntılarım arasında habire yol sormaktayım. Çu sınırlarının ötesinde geniştir yeryüzü. Dalar beş gölün içine, basıktır gökyüzü. Bulutlar, bakryorum da sıvışıp gidiyorlar Ruhumu da beraberlerinde sürükleyerek. Mehtapta durmadan yürüyorum sesiz, benim gölgem de Ay gibi kimsesiz... Sonbahar rüzgarıyla hüznüm yükselir e doğduğum alemin hatıralarının gölgesini bana sadece o garip türküm getirir. Wang An-ih
Y ahora después de tenerte tan cerca y reconocer que te fuiste con otra mujer Yo sólo fuí un querer Ese alguien para ti que te hace sonreír Yo no existo en tu mundo pues ya Te olvidaste de mí.
Reklam
Fazlasına gerek yok
Eğer yay kullanacaksanız en sağlamını seçin. Eğer ok kullanacaksanız en uzununu seçin. Biniciyi vurmak için önce atını vurun. Bir çeteyi ele geçirmek için önce liderini yakalayın. Bir ülkenin sınırları olduğu gibi adam öldürmenin de sınırı vardır. Eğer düşmanın saldırısı durdurulabilirse [başına indirilen bir darbeyle], neden gerekenden fazla yaralı ya da ölü verilsin? Çin §airi Tu Fu, Tang Hanedanı, VIII. Yüzyıl.
Böyle sözleri anlayabilmek için, şair olmak gerektiğini düşündü ve kendisinin de bir şair olmadığına bir aralık üzülür gibi olduysa da bu duygusu uzun sürmedi: "Tu le poet son fu!(Bütün şairler delidir!)" diyerek, bu eksikliğinin de tesellisini buldu.
58 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.