İkinci Mahmud’un:
Pek hâhişi var gönlümün ey serv-i bülendim
Yârın gidelim Çamlıcaya cânım efendim
Reddetme sakın bu sözümü şâhlevendim
Yârın gidelim Çamlıcaya cânım efendim
mısraları gönlünün hâhişini hakikaten gösteriyor, onlarda padişahlık sıfatından sıyrılarak çocuklaşan ve samimîleşen bir İstanbul çocuğunu görmek kabil oluyor.
bana tek söyleyeceğiniz şey dün ne olduguysa bu bilginin gerçek bir değeri yoktur. Gerçek anlamda bir şey yapıyorsanız yarın ne olacağı hakkında bir şey söylemeniz gerekir, zira bu yalnızca gerekli değil aynı zamanda eğlencelidir de. Sadece boynunuzu uzatıp biraz etrafa bakmaya istekli olmanız lazım 
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Gatsby, yeşil ışığa, yıldan yıla önümüzden geri çekilen o heyecan verici geleceğe inanıyordu. O zamanlarda aklımıza gelmiyordu bu, ama fark etmez - yarın daha hızlı koşacak, kollarımızı daha da ötelere uzatacağız... Ve derken güzel bir günün sabahında...
Böylece akıntıya karşı kürek çekerek, durmaksızın geçmişe doğru sürükleniyoruz.
Yarın son günüm İstanbul’da. Nereye gideceğimi bile düşünmeden yalnızca gidebilmeyi, terk edebilmeyi, vazgeçebilmeyi, düşünmemeyi ve sadece gitmeyi istiyorum. Bir başka ülkeye, bir başka şehre ve bir başka zamana gideceğim sanki. İstanbul benim hayal şehrim. Hiçbir şehir İstanbul gibi olmayacak benim için ve ben hiçbir şehirde İstanbul’da olduğum kişi olmayacağım.