Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Şimdi her şeyi daha sakin kafayla düşününce, Mildred’ı kendisini sevmeye zorlamanın imkânsıza girişmek olduğunu anlıyordu. Bir kadından bir erkeğe, bir erkekten bir kadına geçenin ve onlardan birini köleye dönüştürenin ne olduğunu bilmiyordu; buna cinsellik güdüsü demek kolaydı; ama bundan fazlası vardı, şu kişiye değil de bu kişiye duyulan çekimin neden bu kadar güçlü gerçekleşebildiğini anlayamıyordu. Karşı konulamazdı: Zihin bununla savaşamıyordu; dostluğun, minnettarlığın, menfaatin onun karşısında hiçbir gücü yoktu.
Sayfa 498 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 3. Basım Ocak 2020
Kan oksijenin aracı olduğu gibi zihin de prananın aracıdır; bütün sır bu vücudu canlandırmak ve gençleştirmek. Shavasana uygulaması size zihninizi herhangi bir Marmasthanani'ye taşımayı öğretirken, Polarizasyon sizi pranik enerjiyi kontrol etme konusundaki ilk deneylere başlattı. Artık, zor bir Pranayama egzersizinde ustalaşmayı
Reklam
Herhangi birşeyi belirli tarzda ne kadar çok düşünürseniz, onun o gerçekten öyle olduğuna o kadar çok inanacaksınız. Zihin bu şeklide çalışır, çünkü beyin daima herhangi yeni birşeyi sizin halihazırda inandığınız birşeye bağlamaya çalışır.
Yarım kalmış, kesintiye uğramış şeyler, tamamlanmışlardan daha kolay ve net hatırlanır. Geçmişte yarım kaldığına inandığın o ilişkiyi ve o insanı, sürekli hatırlıyor olmanın sebebi bu. Psikolojide buna Zeigarnik Etkisi diyorlar. İnsan zihni, tamama erdiremediği şeyleri unutmaz. Yarım kalan durumları bünyede oluşturduğu gerilim nedeniyle tamamlama eğilimi gösterir zihin. Mesela, hazır hissetmediğimiz halde, aniden biten ilişkiler en çok canımızı yakan ilişkilerdir. Tabii zamanın unutturma gücü, Zeigarnik Etkisinden daha büyüktür. İnsan unutur Ve alışır.
Toprak kadındı, su döllemeyi yaptı. Ateşten olgunlaşma gücü sağladı. Ruhu ise eterden aldı ve böylece doğa, insan şeklinde bedenler meydana getirdi. Ve ışık ve yaşamdan olan insan, ruh ve zihin halini aldı. Yaşamdan ruh, ışıktan zihin geldi. Corpus Hermeticum-Hermetik Öğreti Hermes Trismegistus
Bizim akıntıya kapılıp sürüklenen farkındalığımız, içinde bulunduğumuz anda tam uyanık ve mevcut olmama eğilimimiz bir boşluk yaratır. Ve yararlı bir hizmetkâr olarak tasarlanmış zamana-bağlı zihin bu boşluğu kendini efendi ilân ederek doldurur. Bir çiçekten diğerine uçan bir kelebek gibi, zihin geçmiş deneyimlerle meşgul olur, ya da kendi ürettiği filmi projekte ederek, gelecek olanı bekler. Biz nadiren şimdi'de ve burada bulunuruz. Oysa fiziksel bedenimizin, değişen duygularımızın ve geveze zihnimizin ardında yatan Gerçek Benliğimizi ancak Şimdi burada bulabiliriz.
Reklam
"Var'lık, doğuma ve ölüme tâbi sayısız yaşam formunun ötesindeki sonsuz ve daima-var olan Bir (Tek) Yaşam'dır. Bununla birlikte, Var'lık sadece her formun ötesinde değil, aynı zamanda her formun derinliklerinde de bulunur, çünkü o her formun en içteki, görünmez ve yok edilemez özüdür. Bu onun sizin en derin benliğiniz, gerçek doğanız olduğu ve sizin ona ulaşabileceğiniz anlamına gelir. Ancak, onu zihninizle kavramaya çalışmayın. Onu anlamaya çalışmayın. Siz onu ancak zihin sessizleştiğinde bilebilirsiniz. Siz orada mevcutken, dikkatiniz tam ve yoğun bir biçimde Şimdi'de bulunurken, Var'lık hissedilebilir, ama o asla zihnen anlaşılamaz. Varlığın farkındalığını yeniden kazanmak ve o 'hissetme-idrakinde' kalabilmek aydınlanmadır.
Ve bir de, “Mümkün olduğunca sevgi dolu olmamız gerekmez mi?” diye soruyorsun. Sence bu mümkün olduğunca yapabileceğin bir şey mi? Bu yapılacak bir şey değildir. Bu bir kalp fenomenidir. Zihin ve bedenin alışkınlığıdır. Düzyazı değil, şiirdir. Matematik değil, müziktir. Onu yapamazsın, sadece olabilirsin. Sevgi senin yaptığın bir şey değildir; olduğun bir şeydir. Ama bu “gereklilikler” senin doğallığını zora sokar.
88 syf.
9/10 puan verdi
·
6 günde okudu
Eristik Diyalektik
Eristik Diyalektik
mi dersin yoksa ben mi gerçek ismini açıklayım narsistin el kitabı :) İlginç ama bir o kadar da öğreten ve keyif veren bir deneme türü ile geldim. Eristik diyalektik için kısaca “tartışma sanatı” başka bir anlatımla “haklı çıkacak şekilde tartışma” diyebiliriz. 19. Yüzyıl Felsefesi önemli isimlerinden
Immanuel Kant
Immanuel Kant
ın öğrencisi
Arthur Schopenhauer
Arthur Schopenhauer
Eristik Diyalektik
Eristik DiyalektikArthur Schopenhauer · Sel Yayıncılık · 20112,407 okunma
Bugünü Yaşama Arzusu
#Schopenhauer *Yazar #Aldığımız her nefes bizi sürekli etkisi altında olduğumuz ölüme doğru çeker... Nihal olarak zafer ölümün olacaktır, çünkü doğumla birlikte ölüm zaten bizim kaderimiz olmuştur ve avını yutmadan önce onunla yalnızca kısa bir süre için oynar. Bununla birlikte, hayatımıza olabildiğince uzun bir süre için büyük bir ilgi ve
Reklam
.. Aksi halde; fazladan izahat, lisanen kabahattir.
Akılların karşılaşması, çarpışması olarak tartışma çoğu zaman karşılıklı yarar sağlar; kendi düşüncelerimizi düzeltmeye, yeni görüşler üretmeye olanak verir. Ama bunun için, tartışmacıların bilgi ve zihin gücü bakımından birbirine oldukça yakın düzeyde bulunması gereklidir.
Sayfa 75 - SelKitabı okudu
104 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Çekçe'de işlenen bir suçun kefaretini ödemek için cebren çalıştırılan ırgatlar/işciler için kullanılan Robot kelimesini bugün bildiğimiz anlamıyla kullanım sokan kişi bu kitabın yazarı Karel Čapek'tir. Yazar bu katkıyla, bilim ve bilim-kurgu için zamanla saplantı haline gelecek olan bir düşünceyi hem anlamlı tarihselliği hem de gizem
R. U. R. Rossum’un Evrensel Robotları
R. U. R. Rossum’un Evrensel RobotlarıKarel Čapek · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024430 okunma
Bilinç, yani akıl yürüten zihin neye inanırsa, bilinçaltı onu kabul eder ve buna göre dav­ranır.
1.500 öğeden 31 ile 45 arasındakiler gösteriliyor.