Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Allah Teâlâ Sevgisinin Alâmetleri:
1- Allah Teâlâ’yı seven, ölümden korkmaz. Onun geleceğini misâfir bekler gibi bekler. Çünkü sevenin sevgilisine kavuşması ancak ölüm ile mümkündür 2- Allah Teâlâ’yı seven kul, dünyadan sevdiği şeyleri severken, Allah Teâlâ’nın da onları sevdiğini bildiği için sever. Sevdiklerini de onun yolunda harcar. 3- Allah Teâlâ’yı seven kul, gece-gündüz
GAYB MESELESİ
Gaybı Allah bilir ama Nur Risaleleri'nden yaptığımız bu alıntılardan, evliyanın gaybı bildiği sonucu çıkmaktadır.(Hâşâ) Nitekim bu kanaat Nur Risaleleri'nde açık olarak belirtilmiştir: Madem Hz. Ali (R.A.) "ene medînetu'l-'ilmi ve 'aliyyun babuha" hadisine mazhardır. Hem madem Şah-ı Velayet ünvanını alarak
Sayfa 216 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
Reklam
4. Kudsi Hadis
Yüce Allah, dünya için kederlenenin kalbini arkası kesilmeyen tasalarla ve hiç boş vakit bulamayacak meşgalelerle doldurur. Allah o Kalbe öyle bir fakirlik hissi verir ki hiçbir zaman zenginliğe ulaşamaz ona vereceği emeller ise onu sürekli meşgul eder
En sevilen olmak duası ile
Allah Teala kimleri sevdiğini Kur’an’ı Kerim’de belirtmiştir. 1) Müttakîler (Al-i imran 3/76; Tevbe 9/4) 2) Adil olanlar ( Maide 5/42; Hucurat 49/9; Mümtehine 60/8) 3) Tövbe eden ve temiz olanlar( Bakara 2/222, Tövbe 9/108) 4) Tevekkül edenler( Al-i İmran 3/159) 5) İyilik edip iyi iş yapanlar( Bakara 2/195; Al-i İmran 3/134; Maide 5/13) 6) Sabredenler ( Al-i İmran 3/146)
Müttaki/Takva ( Dinin emir ve tavsiyelerine uyma, haram ve günahlardan kaçınma hususunda gösterilen titizlik anlamında bir kavram. )
Cehennemlikler ise 5 kısımdır
1) Önemli olanla olmayanlarını birbirinden ayıracak görüşü ve düşüncesi olmayan tutarsız kimselerdir. (Gününü gün eden) 2) Açgözlü oldukları ilk anda fark edilmeyen hainlerdir. Bunlar buldukları ilk fırsatta güveni kötüye kullanırlar 3)Sabah akşam ailenle ve malınla seni aldatmayı hesab edenlerdir 4) Cimriler ve yalancılar 5) Ağzı bozuk ve kötü huylu kimse
Müslim Cennet 63, nr. 2865
🌼 AF YAĞMURU: BERAAT GECESİ 🌼 🌱Allah'ın affediciliğini hepimiz biliyoruz. Bilmek bir açıdan kolay fakat, bu bilmenin gereğini yerine getirmek her zaman kolay olmuyor.. Yani o af kapısına yönelmek, ümitle beklemek. Bunlar da aslında kolay olmasına rağmen, nefsin gafletinden, bir kapıda itirafta bulunmanın insana ağır gelmesinden ve dua etmenin
Reklam
✿ "RECEP VE ŞABAN AYLARININ ÖNEMİ" ✿
🌷Üç ayların ilki ve ikincisi olan Recep ve Şaban ayı, kutlu bir zaman dilimidir ve mü'minlerin hayatında müstesna bir yer teşkil eder. Her mü'min, bu zaman diliminin geleceği ânı heyecanla bekler/ beklemelidir. Böyle bir bekleyiş bize Efendimiz'den miras kalmıştır. O (sallallâhu aleyhi ve sellem), üç ayların geleceği günleri gözler
Peygamber Sallallahü Aleyhi Vesellem Efendimizin Namazı
"Nebiler Sultanı'nın güzel vasıflarını, hiç durmadan devamlı olarak şerh etsem, yüzlerce kıyamet geçer de yine bitmez." Mevlâna Kuddise Sirrûh Sevgili Peygamberimiz Sallallahü Aleyhi Vesellem hiç günahı olmadığı halde, gündüzleri; devlet, millet ve din işlerini yürütüyor, geceleri mübarek ayakları şişinceye kadar namaz kılmakla
Cenâb-ı Peygamber (s.a.v.) de bir kudsi hadisinde إن الله تعالى يَقُولُ: حقت محبتي لِلَّذِينَ يَتزَاوَرُونَ مِنْ أَجْلِي، وَحقَّتْ مَحَبَّتي للذين يتحابون من أجلي، وحقَّت محبتي للذينَ يَتَبادُلُونَ مِنْ أَجْلِي، وَحَقَّتْ محبتي للذين يتناصرون من أجلي "Muhakkak ki, Allah buyuruyor: Benim muhabbetim benim için birbirini ziyaret edenlere hak oldu. Benim için sevişenlere benim muhabbetim hak oldu. Benim için yek diğerine hediye verenlere muhabbetim gerekli oldu. Ve yine muhabbetim, benim için birbiriyle yardımlaşanlara hak oldu." buyurdu." Başka bir hadis-i şerif: إِنَّ الله تعالى يَقُولُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ: أَيْنَ الْمُتَحَابُّونَ بِجَلالِي اليوم أظلهم في ظلِّي يَوْمَ لا ظل إلا ظلي "Allah kıyamet gününde şöyle der: Benim celalim için sevişenler nerededirler? Bugün onları gölgemde gölgelendi ririm. Öyle bir günde ki, gölgemden başka gölge o gunde yoktur."17
İHLAS VE NİYET 11.DERS
Bismillah İ𝘆𝗶𝗹𝗶𝗸 𝗶𝗹𝗲 İ𝗹𝗴𝗶𝗹𝗶 𝗛𝗮𝗱𝗶𝘀-𝗶 Ş𝗲𝗿𝗶𝗳 Ebü’l-Abbâs Abdullah İbni Abbâs İbni Abdülmuttalib’ten -radıyallahu anhümâ- nakledildiğine göre, Resûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Allah Teâlâ’dan rivayet ettiği bir hadiste şöyle buyurdu: “Allah Teâlâ iyilik ve kötülükleri takdir edip yazdıktan sonra bunların iyi ve kötü oluşunu şöyle
https://www.islamveihsan.com/ihlas-ve-niyet-ile-ilgili-ayet-ve-hadisler.htmlKitabı okuyor
Reklam
Bu yüzdendir ki, Melâmîler, yollarını “M eslek-i C elîle-i Ahmedîye”'yani Hz. Muhammed’in (s.a.v.) yüce tavrı ve yolu diye tanımlarlar. Nitekim, Hz. Muhammedi A‘ llah sizin dış görünüşlerinize ve m allarınıza bakmaz, kalple­ rinize ve davranışlarınıza bakar. ” diyerek melâmetin en önemli boyutların­ dan birini ortaya koymuştur.5 Eserinde, kavramların felsefî karakterlerine de işaret eden Seyyîd Ş e rifel- Cürcanfnin, “Melâmîyye” başlığı altında şunları söylemesi, melâmet dü­ şüncesinin İslam bünyesindeki yerini anlatması bakımından çok ilginç­ tir. Diyor ki Cürcanî: “Melâmîler, iç dünyalarında olanı dışa vurmayan bir topluluktur. Bunlar, özde doğruluğu elde etmeye gayret gösterdiklerinden 4 Bkz,Dr. ShawqiAbu Khalil,AtlasonTheProphetsBiography:Places,Nations,Land- marks, Matkaba Darus-Selâm, s. 259-260, Riyadh, 2003. 5 Bkz.,EnverBehnan Şapolyo,MezheplerveTarikâtlerTarihi,ElifKitabeviYayınları, İstanbul, 2004. 22 her şeyi dış dünyadaki şekliyle değil, gayb âlemindeki varlığıyla itibara alır­ lar. Böyle olunca da bunların irade ve ilimleri Allah’ın irade ve ilmine ay­ kırı olmaz. Melâmîler; haklarında şu kudsî hadis irad edilen topluluktur: "Benim velîkullarım, benim özelkubbelerimin akındagizlidir veonları ben­ den başka kimse tanım az”
ALLAH'IN ORTAĞI YOKTUR
4. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin haber verdiğine göre Allah Teâlâ şöyle buyurdu: "Ben ortakların ortaklıktan en uzak olanıyım. Kim yaptığı ibadet ve iyiliği sadece benim için değil de bir başkası için yapacak olursa o kişiyi de bana ortak koştuğunu da reddederim." Bu hadis-i kudsiyi Müslüman olduktan sonra Efendimiz'den hiç ayrılmayan Ebû Hüreyre radıyallahu anh rivayet etmiştir.
Sayfa 59 - Müslim, Zühd 46, nr. 2985; İbni Mâce, Zühd 21, nr. 4202. Ayrıca bkz. Ahmed ibni Hanbel, Müsned, II, 301, 435, nr. 7986, 7987, 9617; Ibni Huzeyme, es-Sahih (A'zami), II, 67, nr. 938.Kitabı okuyor
Hadis-i Kudsî
4-Meleklerim; eğer kullarımdan biri bir kötülük işlemeği kastedip o işi yapmazsa, yapmadığından dolayı ona bir sevap yazınız! Eğer o kötülüğü yaparsa sadece bir günah yazınız; ve eğer sonradan yaptığına nedamet getirip tövbe ederse o günahı da siliniz! Buna karşılık kullarımdan biri bir iyilik yapmayı kas- tedip yapamazsa yine ona bir sevap yazınız; eğer o iyiliği yaparsa iyiliğinin on mislinden yedi yüz misline kadar sevap yazınız!
Sayfa 102 - Büyük Doğu yayınları
95 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.