Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Protestteolog

Protestteolog
@Protestteolog
Oku, şayet sana bir hisli yürek lazımsa... Mehmet Akif Ersoy
Sen de sevilmek istiyorsun, bunu hak ediyorsun ama sevilmek için feda ettiğin şey senin en temel değerin olan benlik saygın olmamalı.
Reklam
...Bizim gibi toplulukçu toplumlarda, birey olmak konusu yanlış algılanabiliyor ve çocuğun bu konudaki girişimleri asilik ve uyumsuzluk olarak yorumlanıp şiddetli tepkilerle bastırılabiliyor...
Sizin diye bildiğiniz evlatlar, gerçekte sizin değildirler, Sizlerin yanındadırlar ama sizin malı değildirler. Onlara sevginizi verebilirsiniz, ama düşüncelerinizi asla... Çünkü onların kendi düşünceleri vardır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Ah İstanbul...Ve eski İstanbul hanımefendisi Leyla...
Çoğu kişi İstanbul Boğazı'nı yazın sever, ben kışına vurgunum. Kar yağarken camgöbeğine dönüşen akıntılarını, kıyıya çekilmiş, sarı, kırmızı, mavi boyalı sandalların üzerinde biriken beyaz karı, yiyecek arayan martıları sık sık seyrederim. Bir de iki yaka arasında mekik dokuyan motorlarını...
Felsefedeki rasyonalizm, son tahlilde bilginin kaynağı ile ilgilidir. Yani insan bilgisinin kaynağı akıl mı, yoksa vahiy mi, sorusuna aranan cevapta, bu cevabı akıldan yana verenlerin düşünce tarzına rasyonalizm denilmektedir. Yoksa günlük anlamda kullanıldığı biçimiyle bakılırsa, İslam'ın da rasyonalist bir düşünce tarzından yana olmadığını söylemek mümkün değildir.
Sayfa 31 - İnsan YayınlarıKitabı okuyacak
Reklam
Her filozof hakikati kendine göre ele alır.
Sayfa 27 - iletişim yayınlarıKitabı okuyacak
Bir şehre, gece vakti, uzaktan bakın... Şehrin sadece dış konturlarını görün... İçine girmenize gerek yok, bir tepeden o şehrin dokusuna bakın... O siluet ve o doku, size çok net bir şeyler ifade eder. Şehri inşa eden, koruyan, muhafaza eden toplumun medeniyet tasavvurunu orada görürsünüz. Medeniyet tasavvuru önce şehrin siluetiyle ortaya çıkar.
Sayfa 28 - tutikitapKitabı okudu
Şu anki İstanbul'a baktığımız zaman, Türkiye'nin şehirlerine baktığımız zaman, bir medeniyet tasavvuru etrafında birleşen, mutabakat oluşturan ve bunu hayatına yansıtmak isteyen bir toplumsal irade yok. Bu toplumsal irade olmadığı için Türkiye, kaosu yaşıyor şu anda. Herkes bir tarafa doğru çekiyor... Kim ağır basarsa, o eyleme hakim oluyor.
Sayfa 20 - tutikitapKitabı okudu
Modernite ve teknoloji, insanın ihtiyaç sıralamasını alt-üst etti. Kapitalizmle birlikte ihtiyaçların giderilmesine yönelik değil, isteklerin ve arzuların giderilmesine yönelik bir tarz ortaya çıktı. Arzular, ihtiyaç haline getirildi.
Sayfa 36 - tutikitapKitabı okudu
Reklam
"Efendim." Diyorlar, "Apartmanda hiç komşuluk kalmadı, adamın annesi öldü, haberimiz olmuyor!" Çok normal, apartman bireyselleşen bir toplumun ürettiği bir konut tarzıdır. Toplum önce bireyselleşmiştir, sonra apartman üretmiştir.
Sayfa 56 - tutikitapKitabı okudu
Uzaklaştırma,yaklaştırma içindir. Ayrılık, buluşmaya dogrudur.Yitirme, bulma arzusunu uyandırır. Gurbette söylenir sıla şarkısı.
Sayfa 22 - diriliş yayınlarıKitabı okudu
Şayet büyüklere "Pembe tuğlalardan yapılmış bir ev gördüm, pencerelerinden sardunyalar sarkıyor, çatısında da güvercinler var" derseniz, sizin nasıl bir evden bahsettiğinizi bir türlü anlamazlar. Büyüklere "Yüz milyonluk bir ev gördüm" derseniz o zaman anlarlar. İşte o zaman "Vay ne güzel evmiş" derler.
Eşit olmadığımızı, olamayacağımızı çok iyi biliyorum, ancak saygı görmek adına alt tabaka insanlarından kendini uzak tutmak gerektiğine inanan kişi, yenilgiden korktuğu için düşmandan saklanan bir korkak kadar eleştiriyi hak eder.
Sayfa 7 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Ekonomi, toplum varlığının temel sebebi değil, görüntülerinden biridir. Temel faktör, inançtır. Ekonomi de bir etken olarak öbürlerine etki yapar, etki kabul ettiği gibi. Ama temel olma niteliğini ancak insanlar materyalistleştikçe kazanırlar.
39 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.