Bir Japon estampı vardır: ortada bir fil, çevresinde de körler. Sizin anlayacağınız, gelip işlerinin güçlerinin ortasına oturan cüsseli şeyin neyin nesi olduğunu anlamak üzere olay yerine bir kurul göndermiş körler. Biri filin ayağına sarılmış, demiş: "Bu bir ağaç." Öbürü filin kulaklarını tutarak "Evet, bunlar da yaprakları! " demiş. Bir üçüncüsü çıkmış oradan, filin gövdesini yoklayarak "Hiç değil..." demiş, "bu bir duvar!" Kuyruğunu yakalayan bir başkası da "Bu bir ip ! " demiş, hortuma denk gelen bir başkası da "Bir boru!" ...
En çok anlamak yoruyor bizi. Yaşamak, düşünmemektir.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İki adama ihtiyacı var gerçeğin: biri onu söylemek, diğeri anlamak için. ***
Kendi başına hiçbir şeyi değiştiremeyeceğini, yardıma ihtiyacın olduğunu fark etmelisin. Ve yine fark etmelisin ki bugünü anlamak ya da yarını unutmak yetmez. İnsan bunun farkına vararak yaşamalıdır.
Sayfa 198·Kitabı okuyor
Beyinlerimizi anlamak, empati kurmak, başkalarını daha iyi anlamak ve başkalarına yardım etmek sadece dünyayı daha iyi hale getirmekle sonuçlanmaz, aynı zamanda bir keyif ve mutluluk kaynağıdır.
Sayfa 443·Kitabı okudu
Psikoloji