Kuşkusuz durumumuzu biliyorsunuz. Ancak bizi anladığınıza inanmıyorum. Bizi nasıl anlayabilirsiniz? Siz de biliyorsunuz ki bilmek ayrı şey anlamak ayrı şeydir. Anlamak, bilmekten daha yakıcıdır. Çok yakıcı. Ve bazı şeyler vardır ki, yaşanmadan anlaşılmaz...
Zannediyorlardı ki evlilik defterine imza atar atmaz insan hemen "koca" olur, "eş" olur. Oysa isin aslı şuydu ki, evlilik denilen müesseseyi anlamak uzun yıllar sürüyordu. Benzer şekilde, herkes zannediyordu ki insanın çocuğu doğduğu an anne olunur ya da baba olunur. Gerçekteyse, ebeveyn olmayı öğrenmek hayli zaman alıyordu.
Kierkegaard bildiğim felsefeci ve ilk defa kitabını okuyorum ama hata yapmışım korku ve titreme ağır bir kitabıymış.Okurken bazı şeyleri anlıyorsun bazılarını anlamıyorsun çünkü yazarın dili çok felsefi ve dolaylı anlatıyor.Mutlaka bu kitabı 2.kez okuycam.Eğer Kierkegaard okuyacaksınız ilk kitabından başlayın yazarı anlamak için daha iyi olucaktır o yüzden bende bu kitaptan sonra ilk kitabını mutlaka alıcam.Kitabın konusu çok iyi ve yazar detaylı konuya değiniyor ve ilk kez okuyunca insan kitabı okurken ne demek istediğini anlamaya çalışıyor.