Ama insanların yeni âdetlerin etkisiyle kendini böyle aldatıp kör etmesini, modaya göre her ay fikir değiştirmesini anlayamıyorum. Önceleri giysiyi tutan demir göğüs hizasındaydı, doğrusunun bu olduğunu anlatmak için bir sürü gerekçe gösterilirdi. Ama birkaç yıl sonra bunu aptalca, katlanılmaz bulup alay konusu yaptılar ve korse demiri kalçalara indi. Yeni giyim tarzı öyle yaygın kabul görüp eskiyi mahkûm ediyor ki, insana delilik, tam bir zihin karışıklığı gibi geliyor. Değişimin böyle hızla ve aniden yaşanması sebebiyledir ki dünyanın bütün terzilerinin hayal gücü birleşse yine de yetişemez yeniliklere. Eskiden hor görülen tarzların yeniden moda olması, şimdi moda olanların bir süre sonra küçümsenip aşağılanması kaçınılmaz. Değer yargılarımız on beş ya da yirmi yıl arayla iki ya da üç kez değişiyor ve sadece değişip çeşitlenmekle kalmayıp inanılmaz bir hafiflik ve hoppalıkla tersine dönüyor.
Diğer bir deyişle, insanların yaşayış şekillerini şimdi bile anlayamıyorum. Mutluluk fikrimin diğer herkesin mutluluk fikriyle tamamen çelişmesinden korkuyorum.
Gençliğimizde bizim ulaşmak istediğimiz şeyler bambaşkaydı; ben artık hiçbir şey anlayamıyorum. Anlamaya da çalışmıyorum! Hem sen biliyor musun, diye bağırdım ona, giyotine bu kadar önem vermeniz, ona böylesine tutkuyla sarılmanız da herhalde kafa kesmenin daima kolay, kafa içinde bir düşünce geliştirmeninse daima zor olmasından!
“Zaman bana da bir nehir gibi geliyor. O nehirde yüzüyorum . sular akıyor ama hangi damla arkamda, hangisi önümde ,nehir mi daha hızlı akıyor, ben mi su önüme mi geçiyor , arkamda mı kalıyor anlayamıyorum .Gerçek olan tek şey sonsuz bir akış.”
...Frodo: "Seni anlayamıyorum. Yani, yaptığı bütün o korkunç şeylerden sonra elflerle birlikte onu sağ bıraktığınızı mı söylemeye çalışıyorsun? En azından şimdi orklar kadar Hak ediyormuş!
Belki hak ediyordur. Yaşayanların birçoğu ölümü hak ediyor. Ve ölenlerin bir kısmı da yaşamayı hak ediyor. Yaşamı onlara verebilir misin? O halde öyle hak, hukuk adına ölüm buyurmakta çok acele etme. Çünkü en bilge olanlar bile her şeyin sonunu göremez...