Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
80 syf.
·
Puan vermedi
Nerdesin aşkım?
"Aşka gönül vermem aşka inanmam Yıllarca boş yere ağlayıp yanmam Böyle bir arzuya meyledip kanmam" (Beste-Güfte: Baki Çallıoğlu) Meşhur fıkradır; Bektaşiye sormuşlar: "Hiç aşık oldun mu?" diye. "Bir kere tam olacaktım, bastılar" demiş. Bektaşi ile Schopenhauer'ın birleştiği
Aşka ve Kadınlara Dair (Aşkın Metafiziği)
Aşka ve Kadınlara Dair (Aşkın Metafiziği)Arthur Schopenhauer · Say Yayınları · 202013,4bin okunma
Amour aime aimer amour!* Sevgi sevgiyi sevmeyi sever!
Reklam
176 syf.
10/10 puan verdi
Kitabı okuduğum süre içersinde Ali Çolak’ı evimde misafir etmiş gibi oldum.
“Bir bahçe düşü kurmadığım zaman olmuyor neredeyse. Bir bahçe evet, şöyle korunaklı, küçücük. Kıyısı boyunca renk renk ortancalar köpürecek. Duvarın üstünden morsalkımlar sarkacak baharda. İlla ki çelimsiz de olsa bir erik olacak, bir ayva, bir çam. Erik ağacı, kış biter bitmez ilkyazı müjdeleyecek. Sonra nisan geldi mi ayva, bak işte, yaz geliyor
Bir Bahçe Düşü
Bir Bahçe DüşüAli Çolak · Ötüken Neşriyat · 201435 okunma
317 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Yazmak ve Büyü Yapmak
Düşünce hakikati kavrar. Descartes: "Düşünüyorum şu halde varım." derken bütün maddi varlıkları bir anda yok sayar ve varlığın temelini düşünceye bağlar. Düşünce Zemzem gibidir. Akmaya meyillidir. Eğer ki Hz. Hacer etrafını çevirmeseydi; Zemzem durmayacak ve bir pınar olup akacaktı. Lakin Hz. Hacer Zemzem' in akıp gideceğinden korktu ve
Sevgi ve İlim
Sevgi ve İlimMehmet Kaplan · Dergah Yayınları · 2014105 okunma
Sinemaya Başarıyla Uyarlanmış Romanlar
Sinema-edebiyat ilişkilerindeki başarılı yapımları, tavsiye film listesi haline getirmek için öncelikle
Edebiyat Atlası
Edebiyat Atlası
‘ndan bir alıntıyı daha önce paylaşmıştım.(#46533729) Romanlardan sinemaya aktarılan filmlerde eserin aslına ne kadar sadık kalındığı yoruma açık olmakla birlikte
aşk/sevgi (amour).
... Ego alanına ait imgesel bir fenomen olan aşkın, simgesel düzene, yani Öteki'nin alanına kaydedilmiş olan arzunun zıttı olduğu şüphe götürmez (S11, 189-91 [199-202]). Aşk bir metafordur (S8, 53),arzu ise bir metonimi; hatta aşkın arzuyu öldürdüğü bile söylenebilir, zira aşk sevgiliyle bir olma fantazisidir (S20, 46) ve bu fantazi arzunun doğmasına neden olan farkı ortadan kaldırır.
Reklam
aşk/sevgi (amour).
... Aşk yanıltıcıdır; "Aynada yansıyan bir serap olarak, aşk özünde yanıltıcıdır" (S11, 268 [282]). Yanıltıcıdır çünkü insanın sahip olmadığı bir şeyi (yani fallusu) vermesini içerir; sevmek "sahip olmadığın bir şeyi vermektir" (S8, 147). Aşk, aşk nesnesinin sahip olduğu şeye değil, onda eksik olana, onu aşan bir hiçliğe yöneltilir. Nesne bu eksiklik alanına girdiği müddetçe değerlidir (bkz., S4, 156'daki örtü şeması).
aşk/sevgi (amour).
... Aşk söz konusu olduğunda imgesel bir mütekabiliyetten bahsedilebilir, çünkü "sevmek esas olarak sevilmeyi istemektir" (S11, 253 [267]). Aşk yanılsamasını "sevmek" ile "sevilmek" arasındaki bu mütekabiliyet meydana getirir; aşkı hiçbir karşılığı bulunmadığı, sadece saf etkinliğin yer aldığı dürtülerin düzeninden ayıran da tam olarak budur (S11, 200 [211]).
aşk/sevgi (amour).
... Simgesel düzende etkileri olmasına rağmen (bu etkilerden biri "simgeselin hakiki bir yitimi" ni yaratmaktır -S1, 142) aşk, Lacan tarafından bütünüyle imgesel bir fenomen olarak görülür. Aşk otoerotiktir ve temelde narsisistik bir yapıya sahiptir (S11, 186 [196]), çünkü "âşıkken insanın âşık olduğu şey insanın kendi egosudur, imgesel düzeyde yaratılan egodur" (S1, 142; bkz. NARSİSİZM).
31 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.