Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Kibir, insanı hiç aman vermeden helak eden bir haslettir. Allahu Teâlâ'nın, İblis/ şeytan hakkındaki şu sözünü işitmedin mi: "Emri yerine getirmekten çekindi ve kibir gösterdi, böylece kâfirlerden oldu." el-Bakara 2/34
GAYB MESELESİ
Gaybı Allah bilir ama Nur Risaleleri'nden yaptığımız bu alıntılardan, evliyanın gaybı bildiği sonucu çıkmaktadır.(Hâşâ) Nitekim bu kanaat Nur Risaleleri'nde açık olarak belirtilmiştir: Madem Hz. Ali (R.A.) "ene medînetu'l-'ilmi ve 'aliyyun babuha" hadisine mazhardır. Hem madem Şah-ı Velayet ünvanını alarak
Sayfa 216 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
Reklam
Hayatın belirli safhalarında insan, inançsız ya da günahkâr olarak yaşamış olabilir. İnançlı olarak öldüğü takdirde diğer günahların affı konusu, Allah'a kalmış bir iştir. Fakat hangi yaşta olursa olsun, inançsız ölüm halinde aff sözkonusu değildir. Bunun için Kur'an-ı Kerîm'de "sadece müslüman olarak ölünüz" (Bakara;2/132) tavsiyesi yapılmıştır. Kimin ne kadar yaşayacağı ve ne zaman öleceği bilinmediğine göre (Lokman; 31/34) de insan, her an ölecekmiş gibi îmânlı ve günahsız olarak yaşamak durumundadır. Aksi halde, äkil-bāliğ olduktan sonra yaptıklarından sorumludur. Bu sorumluluk derecesi ve gerekiyorsa ceza süresi; hiç kimsenin tasarrufunda değildir. Bu yüce Allah'a aittir. Hiç kimsenin bu ilâhî iradeye ambargo koymaya da hakkı yoktur.
Sayfa 121 - Mustafa Varlı, 4. Baskı, Ankara 1999Kitabı okudu
Kur'an, insanın yaratılışına özel bir önem atfetmiştir. Kur'an'da Allah'ın insanı, Tanrısal itina, ehemmiyet ve seçilmişlik göstergesi olarak- kendi elleriyle yarattığı (Sâd, 38/75), varlık alanında üstleneceği misyonu sebebiyle onu meleklerden bile üstün kılarak (Bakara, 2/34), itaat ve isyan kutuplarıyla (fücûr-takva) donattığı (Şems, 91/8) belirtilir. Buna mukabil ise insandan tek beklenilen şeyin en geniş ve kapsamlı anlamıyla ibadet ve kulluk (Zâriyât, 51/56-57) etmek, arzı, ilahî irade ve hikmet doğrultusunda mamur ve yaşanılabilir bir yer hâline getirmek olduğu ve bunun için insana bir özgürlük alanının (irâde-i cüziyye) tanındığı (Kehf, 18/29) Kur'an'ın değişik pasajlarında yer almaktadır.
Sayfa 19 - Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 709, İlmi Eserler Serisi 121, 3. Baskı, 2010 İstanbul, Yenişafak Kültür ArmağanıKitabı okuyor
EMANET VE EHLİYET İLMİHALİNDEN-İSLAM FIKHININ KAYNAKLARI-SÜNNET
32 Önce sünnet kelimesi üzerinde duralım. Lugat manası; "adet, makbul olsun veya olmasın takip edilen yol, yüz, yahut yüzün görünen kısmı, siret, tabiat" manalarına gelir. Cahiliyye döneminde Araplar "Sünnet" kelimesini takip edilen (çiğnenmiş) yol manasına kullanıyor ve biliyorlardı. Sahabe-i Kiram, Resûl-i Ekrem
Fâtiha Sûresi
Mekke devrinde inmiştir. Yedi ayettir. Kur'ân-ı Kerîm en özlü dua olan Fâtiha süresi ile başladığı için ona başlangıç, giriş, önsöz anlamında "Fâtiha" adı verilmiştir. Kitab'ın özü ve temeli anlamında "Ümmü'l-Kitâb",(Buhari, Tefsir 1/1) devamlı tekrarlanan yedi åyet anlamında
Reklam
Bakara Suresi 28. Ayet
28. Cansızken size hayat veren Allah'ı nasıl inkâr ediyorsunuz? O, bir gün hayatınıza son verecek, ardından sizi diriltecektir. Eninde sonunda hepiniz O'nun huzuruna çıkarılacaksınız. [Kâinatı yaratan Allah'ın onu yok olduktan sonra yeniden dirilteceği ayrıca İsrâ 17/51; Neml 27/64; Ankebût 29/19; Rûm 30/11, 27, Nûh 71/18; Bürûc 85/13'te de belirtilmektedir. Yeniden diriltilmekle ilgili âyetler topluca En`âm 6/29; Yûnus 10/34; Ra`d 13/5; Meryem 19/66'da da verilmiştir. Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem de bir kudsî hadiste Cenâb-ı Hakk'ın şöyle buyurduğunu haber vermektedir: "Hiçbir hakkı olmadığı halde insanoğlu Beni yalanlamaya kalktı, hiçbir hakkı olmadığı halde Bana hakaret etti. Beni yalanlamaya kalkması, kendisini yeniden diriltip aynen yaratamayacağımı ileri sürmesidir. Bana hakaret etmesi ise Benim bir oğlum olduğunu iddia etmesidir. Bir eş veya bir oğul edinmek gibi insana âit sıfatlardan Kendimi tenzih ederim." (Buhârî, Tefsîr 2/8, 112/1-2).]
Sayfa 20
Cüz:1 Sûre:2
Bakara Sûresi 34.Ayet O zaman ki, meleklere “Âdem için secde edin” dedik, derhal secde ettiler. Ancak İblis dayattı, gururuna yediremedi ve zaten inkar edenlerdendi.
Sayfa 7 - Merve YayınlarıKitabı okuyor
Münâfikûn Sûresi 9,10. Âyetler
9. Ey iman edenler! Mallarınız da çocuklarınız da sizi Allah'ı anmaktan alıkoymasın. Bunu yapanlar mutlaka hüsrana uğramışlardır. [Burada kişiye yüklenen ödev, ailesiyle ilgilenmemesi, kazanç sağlayıcı işlerle meşgul olmaması değil, hayatın tabii akışı içinde ve insanın doğasının bir gereği olarak zaten gösterilmekte olan bu ilgi ve
Sayfa 554Kitabı okudu
KUR'ANDA MÜMİNLERİN ÖZELLİKLERİ KENDİMİZE BAKALIM
Bu özellikler bizde yok ise sorun bizde ve bu sorun göz ardı edilebilecek bir sorun değil 👉Rahman ve Rahim olan Allah'ın adıyla, 👉1. İnsanlar arasında adaletle hükmederler. (En’am-151) 2. Allah'a asla şirk koşmazlar. (Furkan-68) 3. Namuslarını (ırzlarını) korurlar. (Furkan-68) 4. Hakkı bile bile gizlemezler. (Bakara-44) 5. Namazlarını
Reklam
Nefis muhasebesi yanında mümini şeytanın hile ve tuzaklarından muhafaza etmeye vesile olabilecek diğer faktörler kısaca şunlardır: 1. İhlâs 2. Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in sünneti doğrultusunda Allah (Subhanehu ve Tealâ)’ya kulluk etmek 3. İslâm cemaatinden yani Taifet’ul Mansura ya da Fırka-i Naciye’ye katılmak veya bu cemaatleri
Sayfa 87 - E-KitapKitabı okudu
Kur'an'da İlâhî Zaman
Zaman, yaratılmış bir varlık olarak kabul edilse bile fiziksel dünyada görün- meyen âleme ait olan varlıklar için farklı bir şekilde söz konusu olabilecektir. En son tahlilde zaman, izafî ve sübjektif olmakla, fiziksel dünya ile sınırlı kabul edilemez. Birinci bölümde bahsedildiği üzere şuur'un anladığı ve yaşadığı birçok farklı zaman türü
666 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.