Artık, Sosyal Bilimlerde tarafsızlık bitmiştir. Tarihsel Maddecilik keşifleri ve açıklamaları, düşünce ve basın dünyasında derhal iki düşman kamp meydana çıkarıyordu. Marks bunu şöyle anlatır: “Alman burjuvazisinin bilgili ve bilgisiz sözcüleri, “Das Kapital”e karşı ilkin ölüm susuşunu denediler; nitekim ondan önceki yazılarıma karşı bunda
Damiano keşke annesini o an görebilseydi, ona bu kez her zamanki kadar haşin davranmazdı. Hiçbir zaman hafife almadığı kocasını yeniden kazanmak için sahip olduğu nadir yolları deneyen tedirgin bir kadındı o, neredeyse otuz yıldan sonra bile her şeyi doğru şekilde yapmaya çalışmış, gardını asla düşürmemişti. Ne var ki aşkta her şeyi doğru yapmaya
Sayfa 292 - Pegasus YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bu yeni "vahiy"in temel noktalarından biri Vacrayanave Şivacı Tantracılık, büyü, simya ve Haı;ha Yoga arasındaki bireşimin sağlanmasıydı. Bu vahiy bir anlamda Tantracı bireşimin uzantısıydı. Ama Natha ve Siddhalardan bazıları büyünün ve Yoga'nın özgürlüğü ve ölümsüzlüğü ele geçirmek konusundaki değeri üzerinde öncülle­ rinden daha büyük bir ısrarla durdular. Halk imgelemini asıl etkile­ yen de onların mesajının bu yönü oldu; yerli edebiyat ve folklorda bu görüşün yankılarına günümüzde bile rastlanmaktadır ve araştırmamız açısından gerek folklor gerekse edebiyatın taşıdığı değer buradan kay­ naklanmaktadır. Kaı:.ıphaı;a Yogiler adı verilen tarikata gelecek olursak, onların aşı­ rı Şivacılık geleneği içinde yer aldıklarını görmüştük Kar.ıphaı;alar, Bhairon, Şakti ve Şiva tapınaklannda pücarl (ayin yöneten din ada­ mı) olarak hizmet ederler.23 Içlerinden çoğu Belucistan, Hinglaj'daki Vamacara tapınağına hacca gider ve bunun bir anısı olarak beyaz çakıl taşlanndan yapılmış kolyeler takarlar 24 Zaten Kar.ıphaı;alardan söz eden ilk Avrupalılar (örn. Buchanam) onları Yamacarilere benzetmişlerdi. Aghorılerle de oldukça yakındırlar; Kar.ıphaı;a ilk erginlenişinden sonra Aughar adını alır ve bir Aughar kimi zaman sonradan Aghorl olur 25 Bazı Aghorıler Assarn'daki Kamakhya (= Durga) tapınağında hizmet eder. Bu tapınak, 19. yüzyıla kadar yapılan insan kurban etme törenleriyle ünlüydü (Ingiliz hükümeti 1 832'de bu törenleri yasakladı). 1 565'te bir tören boyunca yüz kırk kurbanın boynu vurulmuştu .
Nereye gitmişti bütün bu insanlar? Belleği onu yanıltmıyordu. Karınca gibi kaynayan insan­lar, eskiden çevresini sarıp kendisini inceleyerek doku­nan sürüyle çocuklar, kadınlar, bedenleri dövmeli, ön dişleri törpülenmiş, hayvan dişlerinden kolyeler takmış, kimi zaman mızraklı ve maskeli erkekler, daha dün gibi gözünün önündeydi. Bu kadar kısa bir süre içinde nasıl olur da buhar olurlardı? Kimi köyler yok olup gitmiş, kimilerinde nüfus yarıya, üçte bire, hatta onda bire in­mişti. Bazı yerlerde kesin sayılar elde edebilmişti. Örne­ğin Roger'ın ilk kez 1884'te ziyaret ettiği kalabalık bir yerleşim yeri olan Lukolela'nın nüfusu 5.000 kişiyken, şimdi ancak 352'ydi. Bunların çoğu da yaşlılık ya da has­talıklardan berbat bir durumdaydı, öyle ki orayı denetle­dikten sonra Casement, hayatta kalanların yalnızca 82'sinin hâlâ çalışabilecek durumda olduğu sonucuna varmıştı. Lukolela sakinlerinden 4.000'den fazla kişi na­sıl olur da buhar olup uçardı?
Can YayınlarıKitabı okudu
Asayı Musa'dan Alıntılar - 65
Bir zaman iki adam, bir havuzda yıkandılar. Fevkalâde bir tesir altında kendilerinden geçtiler. Gözlerini açtıkları vakit gördüler ki acib bir âleme götürülmüşler. Öyle bir âlem ki kemal-i intizamından bir memleket hükmünde, belki bir şehir hükmünde, belki bir saray hükmündedir. Kemal-i hayretlerinden etraflarına baktılar. Gördüler ki bir cihette
Eşkıyalık ise halkın fakirleşmesinin ve hükümet adamlarının sömürüsüne karşı gelmenin sonucudur. “Dağa çıkıp" eşkıya olan, bir derebeyin çetelerine katılmak zorunda kalır. Derebeyin himayesi altında daha elverişli bir geçim sağlar. Rumeli’nde en yaygın eşkıya grupları “Dağlı eşkıyası”, “Kırçalılar", “banditiler”, “klefteler” ve haydutlardı (haydut). Bazı yerlerde bunlarda Hıristiyan ve Müslüman karışıktı.
Reklam
50 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.